Manac: „Realitatea.net si 9am.ro fac spam”

Dragos Manac care printre altele se ocupa de vanzarea proiectelor speciale la Hotnews.ro acuza pe blogul personal Realitatea.net si 9am.ro de spam in Google. Dragos ”contesta” clasamentul SATI din luna ianuarie unde Realitatea si 9am ocupa primele doua locuri in categoria stiri iar Hotnews e pe locul 4. Intr-un post documentat Manac ridica semne de intrebare si in ceea ce priveste studiul national de audienta (SNA), studiu desfasurat de Brat, organizatia independenta care a initiat si opereaza SATI.

Prin acest post Manac (probabil impreuna cu restul colegilor de la Hotnews) contesta practic ierarhia siteurilor din categoria mass media, una dintre cele mai importante din .ro.

Pe zona aceasta pariul meu ramane Mediafax.ro :) iar lui Dragos ii spun doar ca nu intotdeauna cel care e numarul 1 are parte si de cele mai mari venituri din publicitate (tema postului sau), vezi Ziarul Financiar care desi are o audienta mai scazuta (in offline) decat a multor altor publicatii se afla in primele 3 ziare din punct de vedere al veniturilor (daca e nu e chiar lider). Si asta pentru ca e mai importanta calitatea decat cantitatea.

Alte pareri?

Later update: Dragos Stanca, managing director F5, divizia online a celor de la Realitatea Catavencu mi-a trimis un drept la replica pe care-l puteti citi in intregime la zoso

71 Comentarii
  1. Dragos Manac spune:

    Sunt de acord cu tine in ceea ce priveste calitatea. Parerile mele de pe blog nu coincid cu cele ale HotNews (ca regula). Problema de fata nu este daca merita platita calitatea (sigur ca merita), ci legitimitatea SATI si a cifrelor care ajung la clienti. Parerea mea, documentata, este ca li se serveste o poveste, iar ca in lupta pentru a fi lideri se abuzeaza/profita de SATI si de Google.

  2. […] citit, explica unele metode de crestere de trafic, unele secrete ale unor mari jucatori din online. orlando, nu stiu cat de interesat sau nu , il sustine si impinge din nou ideea mediafax the best quality. […]

  3. yey :) Orlando … yey, yey :) foarte tare :)

    Orlando, eu propun ca noi astia mai batrani pe net si care avem habar cu ce se mananca industria asta, sa ne apucam sa tinem niste cursuri pe bani, in care sa explicam ce e ala trafic, ce e ala server si asa mai departe.

    Nu de alta dar ai vazut Gramulescu explica cum se face seo spam la 1.500 lei cursul :)

  4. Daniel Buca spune:

    Este destul de greu sa masori calitativ, mai ales intr-o lume subiectiva si influentata de interese personale.
    Pe de o parte ii inteleg reactia lui Dragos, am citit mai devreme postul lui.

    Pot spune doar ca Dragos, si altii in situatii similare, ar trebui sa nu mai caute topuri in SATI, in trafic.ro sau in indexul google pentru ca nu acolo se vede reala valoare a unu proiect online.

  5. Bogdan spune:

    Pana la urma, cred ca ceea ce spune Orlando si ceea ce spune Dragos poate sa ne duca intr-un punct comun:

    Dragos: unii (probabil ca) fac spam si au trafic nejustificat calitativ
    Orlando: nu cantitatea conteaza, vezi exemplul ZF

    Deducem:
    – exista oameni tampiti (sau care fac pe tampitii) in agentii, care au drept reper acel No. 1 pe trafic;
    – exista clienti tampiti (sau doar naivi), care isi lasa banii pe mana celor mentionati mai sus.

    Concluzia:
    Ok, cei care fac trafic folosind diverse trucuri nu vor disparea. Problema nu e la ei. Problema e a acelora care cumpara publicitate (clienti si agentii). Pentru ca, vorba aia, „Prost e cel care da”. Acum singura dilema e daca nu e convenabil sa faci pe prostul.

  6. Horea Matei spune:

    O umila parere:

    Vorbim aici despre publicitate contextuala, which sucks more and more. In sensul ca acest gen de publicitate devine din ce in ce mai mult o forma de divertisment, ma dau pe Realitatea.net sau pe Hotnews.ro, din cand in cand vad un banner sau un mesaj publicitar care imi place si dau click sa vad ce-i cu el.
    Dupa cum spunea si brother Biris inspirandu-se din altii, marketingul se indreapta din ce in ce mai mult spre „word of mouth”, respectiv „mouse to screen” cand mediul este online. Astfel, intr-o lume in care informatia circula de n ori mai rapid si mai eficace decat in urma cu cativa ani, publicitatea contextuala pierde din ce in ce mai mult teren in fata cautarii active, a review-urilor si ale recomandarilor din surse cunoscute si de incredere.

    In acest context, lupta pentru locul 1 sau 2 devine un spectacol fara finalitate, pentru ca s-ar putea ca nu numarul 1 sau 2 sa culeaga fructele cele mai gustoase, ci cei zeci de number 50+.

  7. Daniel Buca spune:

    @Bogdan: problema apare atunci cand te intrebi „ce vreau sa cumpar?”
    Daca un client vrea sa cumpere cantitate si cumpara de la cei mentionati mai sus atunci totul este ok.
    Daca un client primeste rezultatele pe care le asteapta, atunci totul este ok.
    Cine suntem noi sa spunem clientului ca ar fi mai bine sa cumpere calitate si nu cantitate?

    Problema este un pic mai complexa decat pare, este o problema a clientului care nu isi analizeaza corect nevoile si posibilitatile.

    Candva eram 100% impotriva genului acesta de clienti, intre timp am invatat ca totul se traduce prin „daca merge si asa … de ce sa-mi bat capul”

  8. Horea spune:

    @ Daniel Buca

    Foarte corect, multe dintre serviciile de cacao din Romania se datoreaza clientilor care accepta toate rahaturile.
    Bunaoara, bancile: credeti ca ar mai fi asa comisioane mari sau aplicatii internet banking de toata jena, daca oamenii ar fi mai selectivi si le-ar spune verde in fata: Internet Bankingul vostru e o porcarie, cautati-ma la banca de peste drum.
    Dar nu, ei se uita sa sune bine numele bancii (gen Transilvania), sa aiba filiale la fiecare colt de mahala si sa le dea credit in 5 minute, indiferent de comision.

  9. Dragos Stanca spune:

    @Dragos Manac:

    Felicitari pentru documentare si pentru un post „muncit”. Sunt insa cateva erori si confuzii care afecteaza, din pacate, fondul problemei. Sper sa reusesc sa iti trimit in cursul zilei de azi raspunsul nostru, ca sa risipim orice suspiciune.
    Am participat la nasterea SNA si SATI, in calitate de membru in Consiliul Director BRAT, si cred ca am toate datele necesare sa iti explic unde si de ce gresesti.
    Imi pare „rau”, inca o data, ca am rasturnat forecasturile si am ajuns cu Realitatea.NET pe locul 1 mai repede decat crezusem si noi. Nu stiu cat va dura, eu sper ca la nivel de an sa ramanem lideri. Daca nu se va intampla asta, ghinion, au fost altii mai buni si – oricine ar fi invingatorul pe categoria mass-media, va primi respectul si felicitarile mele.
    O zi buna!

  10. Daniel Buca spune:

    Un raspuns interesant de la Dragos Stanca :)
    Nu m-as fi asteptat sa se recunoasca spamul ca doar sunt atat de multi care fac asta si doar normalitatea e definita de majoritate, nu?

    Pot doar sa sper ca, in timp, topurile sa se faca in functie si de calitate. Poate atunci practicile de acest gen vor fi date uitarii.

    Multa bafta realitatea.ro, sa fiti pe locul 1 si atunci cand asta va insemna ceva.

  11. bogdan spune:

    @Daniel
    totusi, cred ca omul din agentie ar trebui sa-si orienteze clientul. daca as sti exact ce se potriveste mai bine pt mine, de ce as mai plati comisionul la agentie?

  12. Daniel Buca spune:

    @bogdan: de cele mai multe ori omul din agentie este marea problema

    Avem 3 aspecte de luat in considerare aici:
    – consumatorul: inghite orice si este foarte putin educat
    – clientul de advertising: lipsit de un minim de educatie privitor la online
    – agentia: in agentii oricum era o problema cu lipsa de calificare de ani de zile iar online-ul nu face decat sa ii bulverseze si mai mult

    Eu am dat insa numai exemple negative, exista bineinteles si oameni care stiu „meserie” si asta se vede in rezultate.

    Despre stabilirea obiectivelor si masurarea rezultatelor nici nu vreau sa ma apuc sa vorbesc :) .

    @Horea: ai punctat foarte bine cu observatiile facute la adresa mentalitatii consumatorului roman.

  13. […] Dragos Manac a stirnit o discutie despre trucurile prin care se creste traficul siteurilor intr-un post intitulat “Publicitatea online in .ro pe intelesul tuturor”. Articolul a stirnit controverse si ecouri in blogsofera (www.orlando.ro). […]

  14. Dragos Stanca spune:

    Dle Buca,

    Nu te grabi cu afirmatiile, voi da un raspuns documentat mai pe seara, dupa ce imi termin treburile cu adevarat importante.

    Iar daca nici faptul ca un site de continut propriu, nu un simplu agregator sau un proiect care a inceput prin digitalizarea muncii altora, este nr. 1 nu inseamna „ceva”, atunci vorbim aiurea.

    A, si inca ceva, vezi ca e Realitatea.NET, nu Realitatea.ro. Spor.

  15. Daniel Buca spune:

    Dle Stanca,

    Cred ca nu sunt singurul care asteapta acel raspuns documentat :)
    Spam-ul in google este o practica a multora, oricat nu ne-ar place sa recunoastem. O fac si cei mici , si cei mari.

    Asta nu este decat o etapa in lungul drum al maturizarii pietei romanesti de online.

    Ar fi bine ca cei mari sa fie un exemplu de urmat pentru ceilalti.
    Sa nu uitam si faptul ca un trafic real, curat va ajuta si pe voi sa masurati mai bine valoarea business-ului online.

    Spor.

  16. Horea spune:

    Domnilor,

    Constat ca multora le place sa se poata bate cu pumnul in piept si sa spuna : « suntem number 1 » sau « suntem number 2, dar vedeti ca number 1 face spam ».

    Haideti sa va prezint lucrurile din prisma unui consumator de publicitate (poate nu cel mai relevant model de business).
    Am lansat http://www.imomarket.com in 2005. De la bun inceput am folosit Google Adwords, inca de pe vremea cand multi nici nu stiau ce inseamna sau nu aveau credit card, ca sa il foloseasca.
    Am incercat sa folosesim si serviciile unor retele locale dar constatam in mod constant si invariabil ca aveau nu preturi mari, ci EXAGERATE, la un nivel de calitate al serviciilor sub-mediocru.
    In acelasi timp, piata a inceput sa se aglomereze, cu din ce in ce mai multe site-uri start-up, care mai de care mai entuziasmate de publicitatea online, ceea ce a contribuit la mentinerea unor preturi ridicate. Ba mai mult, a crescut pretul si la Adwords.
    So, what to do ? Well, do nothing. Adica do nothing din pdv. al publicitatii, insa “do something” in legatura cu serviciile. Astfel, am dezvoltat o gama de servicii cu o valoare adaugata mult peste media concurentilor nostri si treptat am devenit mai cunoscuti pe plan extern.
    Nu numai ca avem acum niste active suficient de valoroase, dar economia la publicitatea in masa ne-a permis sa optam, la un pret mult mai mic, pentru parteneriate mult mai profitabile.

    Concluzie : nu ne intereseaza cine e number 1, cine e number 2, etc., si probabil ca pe foarte multi de acum inainte n-o sa-i intereseze prea tare acest aspect. La fel cum, poate ca daca am fi avut firma de vandut Coco-Cola sau pariuri online, ne-ar fi interesat…

  17. […] Bottom line: e foarte usor sa acuzi de spam fara sa vii cu dovezi. Si nu cu genul asta de pseudo-dovezi care, o data demontate si argumentate, primesc raspunsuri la misto. Opinii si reactii mai gasiti la MariusSescu, Cristi, Scarlatescu, Dragos, Gusti si, bineinteles dezinteresat, la Orlando. […]

  18. zoso spune:

    dragos, nu cred ca s-ar fi suparat nimeni daca ati fi ajuns acolo pe bune. dar voi, care va numiti site de stiri (nu sunt la curent cu pozitionarea, dar sunt sigur ca e premium si premium plus) publicati downloaduri si anunturi cu caini pierduti…ce sa mai zicem de spammerii de la 9am?

    apoi, explica-mi, te rog, paginile de mai jos. toate indexate in goole. cheama pe cineva competent sa faca asta. accept raspunsul aici sau pe email.
    http://www.realitatea.net/tag/b_20112/
    http://www.realitatea.net/tag/a_187456/
    http://www.realitatea.net/tag/jocruri_147727/
    http://www.realitatea.net/tag/studiua_133397/
    http://www.realitatea.net/tag/ratat_40437/

    lumea nu are ceva cu voi ca sunteti nr 1. lumea are ceva cu voi pentru ca spamati, lucru care nu e tocmai corect. la fel si cu seceleanu si cu siteurile lui de spam si cu raspunsurile lui inocente de spammer nesimtit.

    cat de prost si disperat dupa trafic sa fii sa ai un asemenea articol? http://www.realitatea.net/realitatea-net-va-recomanda-freeware–avidemux-2-4-3—descarca-aici_452577.html

  19. Eugen Neiculescu spune:

    :) Sunt multe metode de a „pacali” atat motoarele de cautare cat si site-urile de trafic. Va dau un exemplu simplu. Daca ati stat pe IRC , la un moment dat apareau 200-300 de „persoane” , joinand toti pe un canal. Aia sunt boti, generati de un server . Acelasi lucru se poate intampla si cu un site, sunt trimisi 200-300 boti sa refresh-uiasca si sa dea click-uri automat. Cireasa de pe tort, server-ul isi poate schimba ip si poate folosi si proxi. So , imi fac o lista cu 500 de proxi-uri , in fiecare minut schimb ip-ul si in acelasi timp trimit 300 de boti sa spameze site-ul . Job done.
    Pe alexa, pe locul 16 apare cancan-ul urmat de gsp pe 31. Imi aduc aminte acum 1-2 luni cand stateam foarte mult pe trafic.ro , gsp-ul era by far primul . Apoi a fost depasit de trilulilu care a avut o campanie de banere uriasa. Acum cancan apare primul in trafic.ro la fel ca si in alexa. In trafic.ro realitatea nu este inscrisa , insa alexa face top-ul celor mai vizionate site-uri in Romania ( nu numai DIN Romania ). So , Cancan rank 16 , hotnews 35 , Realitatea 52 , by alexa.com .

  20. pi spune:

    @Eugen : cati dintre romani au instalat toolbarul de la alexa ?

  21. themagus spune:

    Ma bucur ca ai preluat stirea, ma bucur ca nu ai scris-o tu, ma intreb daca vine dintr-o frustrare, nici nu conteaza, imi place

  22. chelbea spune:

    @horea, pe noi, cei care ne ocupam de mk la agentii de pariuri online ne pasioneaza prea putin cine e pe locul 1 ca trafic dintre concurentii nostri, fiecare incercam sa oferim cat mai multe conditii clientiilor existenti pentru a juca cat mai mult la noi …
    Exista si tipuri diverse de strategii, de exemplu bwin investeste milioane de euro in publicitate, iar targetul lor este pariorul normal ce face 1, 2 pariuri se se lasa ….
    Unibet investeste mult mai putin ca ei, dar sunt preocupati de confortul clientului iar targetul lor este pariorul profesionist, care isi castiga existenta din asta …

  23. mihai spune:

    @dragos m – apropo de „povesti” si de analiza pe care ai realizat-o, m-am documentat la randu-mi putin si am punctat aici cateva argumente concrete, zic.

  24. Dragos Stanca spune:

    Orlando,

    Ti-am trimis pozitia noastra fata de „analiza” lui Manac astazi, de mai bine de 6 ore. Te rog, daca se poate, sa fii la fel de prompt cum ai fost cand ai preluat povestea de pe blogul lui Manac si sa publici pozitia noastra.

    Oricum, admirabila coalitia anti-Realitatea.NET:) MPI, Intact si Hotnews au un tel comun. Cool:) Imi cer scuze, inca o data, n-am vrut sa deranjam. Suntem nr. 1, nu stiu cat va dura dar sper sa ramanem acolo.

    Dragos Manac,
    Te rog sa imi spui unde sa iti trimit documentul, pentru a-l publica pe blogul tau, asa cum este corect din punct de vedere deontologic.

    Multumesc.

  25. Dragos Stanca spune:

    Dragos Manac,

    Intre timp am aflat ca ai primit documentul de niste ore bune.
    Te rog sa il postezi, integral, ca pozitia noastra oficiala fata de analiza ta.
    Multumesc.
    Dragos Stanca

    PS Am incercat de 3 ori sa postez pe blogul tau, dar imi da o eroare.

  26. Dragos Stanca spune:

    Zoso,
    Toate raspunsurile se afla in documentul cu pozitia noastra. Din pacate nici Manac nici Orlando nu se grabesc sa il publice.
    Ti-l dau si tie pe mail.
    Simpatica pozitia ta in care contesti continutul de pe Realitatea.NET:)
    Adica daca ii dau cititorului informatii utile si downloads printre altele e vreo problema deontologica?:)
    E amuzant.
    Contentul e content, punct. In toate aspectele si declinarile sale.
    La partea cu posibilele mici erori legate de taguri si alte subtilitati, il las pe prietenul nostru Dorombach sa iti raspunda competent.
    Noapte buna.

  27. Daniel Buca spune:

    @Dragos Stanca: chiar ma intrebam unde este raspunsul si ma pregateam sa adaug un nou comentariu.
    Tot respectul pentru faptul ca ti-ai tinut „promisiunea”.

    Mai am cateva comentarii de facut dar astept sa vad reactia voastra oficiala.

  28. Fluture spune:

    Hai, ma, railor, se roaga ditamai directorul de voi? Da’ publicati odata documentul! Pai nu va e rusine? Omu’ e sefu’ de la site-ul nr. 1 din .ro.

    Baaaaaa! Treziti-va si publicati documentul ACUM!!! Bineeeeee, nu vreti?

    „Piticule, ia baga niste spam cu documentul ala la toata baza noastra de date! Si pune-l si pe prima pagina pe realitatea.net, asa, de-al dracu!”

    Na!

    PS. Eu nu ma mai duc la somn, stau aici pana se publica documentul. Si, Orlando, Manac, Zoso, sa nu va puna dracu’ sa stergeti sau sa corectati ceva, ca-l pune dom’ director pe Piticu sa va hecareasca site-urile. Sa nu ziceti ca nu v-am spus.

  29. […] orlando.ro pentru detalii – dar, desigur, au scris si […]

  30. zoso spune:

    Dragos, ai adresa mea de mail, dar nu a ajuns inca.

    eu contest atat metodele cat si continutul. da, downloadurile free si pisici pierdute nu se pupa cu siteul nr 1. de stiri. daca nu intelegi de ce, iti fac cu placere o schema.

    mici erori? incepi si tu ca jigodia de seceleanu? nu, simpatice coleg, cand ai 600.000 de pagini indexate si jumatate sunt spam, asta nu inseamna ca esti relevant sau ca ai continut de calitate. te rog mult, nu veni aici cu scheme de genul seceleanu sau, ca sa fiu si mai subtil, scheme de genul ma duc in birou la sarbu sa negociez cu el una alta, fara sa stiu ca el stie cu ce ma ocup eu in timpul liber.

    piticu nu are ce sa imi raspunda, el e in carator de cabluri care nu poate sufla de teama sa nu isi piarda slujba.

  31. Vivi spune:

    @Dragos Stanca: de ce nu î?i faci un blog pe care s? publici r?spunsuri? Ce rost are s? tot ceri altora s? publice r?spunsurile tale?

  32. orlando spune:

    Dragos,

    hai sa lamurim niste lucruri te rog:

    1. Acesta este blogul meu personal, te mai invit o data sa citesti „Despre acest blog” din dreapta sus
    2. Mi-ai trimis un document Word de 5 pagini la 18:27, adica la aproape 20 de ore de la postarea mea. Tinand cont ca in documentul tau e mult bla bla neinteresant pt cititorii acestui blog ti-am spus ca voi face o selectie cu ceea ce consider ca este relevant pt subiect. Asa cum tu ai spus ca vei trimite reply dupa ce te vei ocupa de lucrurile importante da-mi voie sa fac si eu acest lucru, daca ma uit la cees inca mai am 7 ore pt a ma incadra in cele 20 de care ai avut tu nevoie
    3. acest blog ti-a stat la dispozitie fara nici un fel de limitari toata ziua de ieri, dovada cele 5 postari ale tale de mai sus. Daca ai vazut ca Orlando nu-ti publica dreptul la replica puteai sa-l postezi singur, nu te-a oprit nimeni
    4. eu am preluat o informatie de la Manac, nu am facut nici un fel de acuzatie la adresa voastra, doar l-am citat pe Manac, reprezentantul unui concurent Realitatea.net
    5. dreptul la replica, din cate stiu eu, se acorda de catre cel care face acuzatia nu de catre cei care preiau stirea si fac revista presei. Chiar si asa mi-am manifestat disponibilitatea de a va publica pozitia. Iarta-ma ca am avut lucruri mai importante de facut si nu am stat in pozitie de drepti imediat ce am primit un document de 5 pagini de la voi.
    6. Nu mai implica MPI-ul in nici o coalitie: a) pt ca aici sunt punctele mele de vedere, nu ale MPI-ului; b) cand MPI-ul va fi intr-o coalitie impotriva voastra te voi informa personal, nu vei afla de pe bloguri;
    7. (acest punct e valabil si pt Mihai Seceleanu) Tinand cont ca am setat targetul de a duce Mediafax pe pozitia de lider in categoria stiri pana la finele anului ma si ne intereseaza ceea ce se intampla in varf. Ma si ne intereseaza cum isi dau la picioare participantii care conduc plutonul pt ca e bine sa stii cu cine ai de a face atunci cand iti faci strategia de atacare a pozitiei numarul 1.

    extra: pana la urma nu am inteles, sunteti site de stiri sau de downloaduri? am parcurs cele 5 pagini de la voi si nu am reusit sa aflu.

  33. Dragos Stanca spune:

    Ok, Orlando. Multumesc pentru raspuns si pentru „corectitudine”. Mai vorbim. Nu mai e nevoie sa publici nimic. O zi buna.

  34. Horea spune:

    @ Dragos Stanca

    5 pagini de scriitura in word e excesiv. Niciun om „ancorat in realitate” nu poate avea pretentia ca altcineva sa ii publice asa ceva pe un blog.
    Vorba cuiva – fa-ti blog si explica-ne tot.

  35. Dragos Stanca spune:

    @ Horea: Serios? Si aici http://www.manac.ro/ cam cate pagini sunt?
    @ Vivi: Obisnuiesc sa fac ca lumea, cand fac ceva. Nu am timp sa sustin un blog asa cum se cuvine, deci nu imi fac momentan.

  36. […] dar nu ma pot abtine sa nu comentez. Totul a pornit de la Manac, apoi discutia a fost comentata de Orlando, Zoso sau Seceleanu, dar si de altii pe care nu am sa-i citez acum. Ma refer la Realitatea, noul […]

  37. Horea spune:

    @ Dragos Stanca: Pai da mah, dar ala e blogul lui, scrie ce vrea si cat vrea. Cum ar fi sa se apuce toti de pe aicia sa puna comentarii de 5 pagini?
    Un om inteligent se exprima clar, in cuvinte putine. Puteai chiar sa spui ceva de genul: ma pis pe voi, uite URL-ul cu pozitia mea, haideti si cititi-o.

  38. Daniel Buca spune:

    Este laudabil faptul ca s-a dat un raspuns, sincer, eu nu ma asteptam.

    @Orlando: ref „site de stiri sau de downloaduri”: esti rau, ce conteaza asta cand esti number 1 si esti premium?

    Acum chiar as vrea sa vad raspunsul respectiv, il publica cineva?

  39. Daniel Buca spune:

    @Horea: depinde ce ai de spus, a fi inteligent nu e sinonim cu a te exprima in putine cuvinte. Hai sa nu jignim.

  40. mirela spune:

    Parerea mea este ca dl Stanca este cam nervos de cand a intrat in sfera online si vrea sa dovedeasca cu orice pret ca este imbatabil in orice domeniu de activitate – de la print, la online sau la neurochirurgie. Si nu suporta nici o amanare a recunoasterii sale de demiurg. O zi buna la toti :)

  41. Fluture spune:

    Cum spuneam si la o discutie amicala, domnul Stanca e tare pe orice vreti voi (desi nu sunt chiar sigur), dar nu prea intelege cum e asta cu Internetul. A se slabi. Multumesc.

  42. Lola spune:

    Ce ma distreaza. Maxima ipocrizie din partea tuturor. Daca ati fi fost toti curati as fi inteles sa va permiteti sa aruncati cu pietre. Dar dincolo de deficientele profesionale nu aveti nici verticalitate. Sau ma rog.. hai sa fiu mai blanda si sa zic doar.. copii de gradinita :)

  43. Daniel Buca spune:

    Raspunsul e la http://www.zoso.ro/2009/02/raspunsul-lui-dragos-stanca.html .
    Mi-a placut partea cu „In ceea ce priveste Realitatea.NET, website-ul nu detine pagini generabile, care sa nu afiseze continut. ” si „Orice tag existent in sitemapul de pe Realitatea.NET este o eticheta atasata unui articol, sau mai multora. Nu exista tag-uri pe Realitatea.NET care sa nu fie atasate unui articol, …” .

    Ma asteptam la mai mult, nu stiu de ce.

  44. Daniel Buca spune:

    @Lola: ai ceva sa-mi reprosezi mie? Nu cred. In cazul asta nu generaliza si spune daca ai ceva de spus.

  45. dan spune:

    Haha, acum am inteles ce a facut Stanca in cele 7 ore. A redactat raspuns pentru Manac. Daca ar scrie in fiecare zi cate un blogger despre „minunile” realitatea.net Stanca n-ar mai avea timp de altceva.
    In alta ordine de idei, Realitatea.net, din punctul meu de vedere mai e cum mai e, trebuie sa recunoastem ca are si continut relevant. Dar 9am, frate?? E cineva care se informeaza pe bune de acolo sau ajung aiurea din newslettere trimise ca spamul?

  46. Florin O. spune:

    Cate frustrari :)

    Am citit doar inceputul din replica. E plina de afirmatii beton. „Acestea sunt pagini de sine statatoare …, asa a fost desenat layout-ul”. Pe principiu

    – ia vedeti baieti ce layout au bagat la alimentara
    – sefu n-au decat d’ala cu pagini multimedia desenate separat
    – il luam! bine ca nu ne-am batut capu cu structura site-ului ca putem s-o facem acuma dupa cum ne-a venit layoutu

  47. zoso spune:

    dan, 9am spameaza cu nesimtire de ani buni. si pe mail, si in google, peste tot!

    florin, dragos spune si el ce stie. vina e toata a softului, ca ala facea spam, fara ca ei sa stie!

  48. Daniel Buca spune:

    Corect, tot programatorii sunt de vine, cine stie ce rutine au implementat ei pe acolo.

  49. thinking... spune:

    ….deja-vu…aa, chestia asta seamana cu scandalul ala despre plagiat. Parca Intact si Realitatea se balacareau atunci?

    Propun sa facem chestia asta altenativ, dupa cum urmeaza:
    – in lunile februarie, mai, septembrie, noiembrie sa se certe Hotnews cu Realitatea si 9AM despre seo spam
    – in lunile ianuarie, aprilie, iulie, octombrie sa se certe Intact cu Realitatea si 9AM despre plagiat

    Ca aperitiv, ca sa nu ne iesim din mana, cam o data la doua luni sa se certe SATI cu Trafic.ro despre validitatea datelor.

    In restul timpului – cantonament (perioada cand se pregatesc deja scrisorile de drept la replica)

    PS: toti facem SEO spam, e-mail spam si plagiem la greu. Mi se pare putin (sau mult) ipocrit ca din cand in cand se se urce cate unul pe capitza si sa tzipe despre ce nemernici sunt ceilalti, doar pentru ca faptuiesc cele enumerate ceva mai bine…

  50. dan spune:

    @PS-ul lui thinking: poate ar fi bine sa vorbesti doar in numele tau cand spui „toti facem SEO spam, e-mail spam si plagiem la greu”. Nu e o solutie sa arunci cu mizerii in toata lumea doar pentru ca unul sau altul sa para mai putin „murdar”. Cautati mai bine si o sa gasiti si oameni si site-uri care nici nu spameaza si nici nu fura. Si nici nu au furat pentru a ajunge in pozitia de acum a hotnews care pozeaza in cavaler al dreptatii. Cladit pe furturi de ani de zile.

  51. thinking... spune:

    @dan: poti sa-mi dai niste adrese…asa, ca exemplu. As vrea sa ii scot in oras la o shaorma.

    Cand spuneam noi nu ma referam nici la Gica cu un site hostat pe serverul meu din bucatarie si nici la bloggeri (care sunt persoane private cu o opinie publica, e treaba lor ce fac cu blogul personal). Ma refeream la publisheri.

    Si explicatia este simpla.
    1. Spam – Site-urile unui publisher au un target financiar, deci implicit un target de trafic (cu exceptia site-urile de servicii unde pe langa vizitatori conteaza si conversiile). Prin urmare va face tot ce ii sta in putinta sa si-l indeplineasca (inclusiv seo spam si mailing). Cu cat targetul este mai agresiv si site-ul „mai generalist”, cu atat cantitatea de spam este mai mare.
    2. Plagiere – cu cat ai mai multe articole, cu atat sansele sa atragi mai multi vizitatori (sau sa ii determine sa faca mai multe vizite) sunt mai mari. Pe de alta parte, numarul de editori buni si creativi este destul de mic. Si mai sunt si destul de scumpi. Restul sunt niste buni traducatori (daca esti norocos) sau pur si simplu copishti. Faza este ca trebuie sa ii crezi pe cuvant ca articolul este original (nu are nici un redactor sef timp sa verifice fiecare articol in parte).

    Si inca ceva, eu nu am spus ca toti facem in aceasi masura…

  52. Dragos Manac spune:

    http://www.manac.ro/2009/02/10/dreptul-la-replica-dragos-stanca/

    Dragos Stanca, ai aici pozitia mea si documentele tale. Mi-a dat forward Orlando la un Word si m-am patimit o gramada sa-l formatez (al doilea, trimis de tine dimineata, era formatat mai bine).

    Puteai sa raspunzi la mine pe blog, e gratuit si n-ai nevoie decat de browser. Plus, am adresa de email publicata si puteai sa-mi trimiti direct de ieri. Ti-am raspuns si mi-am pierdut juma’ de zi de munca. Eu scriu la cateva saptamani pe blog ptr ca imi ia fff mult timp, asa ca reactia mea a fost sprintena in cazul asta.

    Sper ca e ok acum. Merci.

  53. Horea spune:

    In stadiul in care au ajuns lucrurile, eu astept cu inima la gura reactia la reactia la reactia la articolul preluat de Orlando de pe blogul lui Manac.
    Ar fi de dorit sa o citeasca Cretuleasca deseara pe post.
    Cu putin efort se mai poate face un plus de rating si din asta. S-ar putea chiar ca in final sa fim invitati cu totii la OTV. De mai multe ori :)

  54. […] omule, sa scrii acolo!!!! sa nu mai dau eu link catre zoso pentru replica ta), Antena3 se trezeste, Orlando pune paie pe foc: FACETI SPAM!!! Super misto. Am sugerat ca cea mai simpla modalitate de a rezolva […]

  55. of doamne, de ce nu-i faci pe clienti sa-si aprobe odata bugetele si campaniile, sa aiba toti bani, sa nu mai urle de foame? mama ei de criza!

    o fi plecat ceva client mare de pe alte proiecte si au mers la cele blamate pentru ca sunt mai multi poporeni? pai inseamna ca nu sunt buni oamenii de vanzari ai celor care au pierdut bugetele respective.

    anyway, this is still better than savarina vs. nikita

  56. orlando spune:

    thinking,

    iti dau eu doua exemple, mediafax.ro si evz.ro

  57. chelbea spune:

    Orlando, sunt off-topic dar doresc sa te intreb, un site la Romania Te Iubesc, in care sa gasesc toate emisiuniile si in care acestea sa poata fi comentante nu aveti de gand sa scoateti ?(daca exista, imi pare rau .. eu nu l-am gasit), Deoarece la ora aceasta parerea mea este ca emisiunea este cea mai tare de pe piata, in care lucrurilor li se spune direct pe nume …

  58. orlando spune:

    eCostin, cand faceti site la Romania Te iubesc?

    chelbea, tot ce tine de protv intra in departamentul internet de la ei, eCostin.com e unul dintre colegii care lucreaza acolo

  59. chelbea spune:

    Multumesc pentru raspuns si scuze de deranj .. poti sterge posturile mele :) , ca sa nu deranjeze un subiect interesant :P

  60. Litde spune:

    dupa comentariile lui dragos toti fura si spameaza chiar daca au pagini multe statice dar afisari putine.
    Eu inteleg altfel situatia, dar fiecare e liber sa inteleaga cum il duce capul.

  61. Daniel spune:

    @Orlando & thinking,

    Nu dau exemplul asta decat ca sa prove a point, dar care e diferenta intre:

    http://www.google.ro/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=2&url=http%3A%2F%2Fwww.evz.ro%2Farticole%2Fdetalii-articol%2F838008%2FElena-Gheorghe-pleaca-la-Moscova%2F&ei=74qSSdT8GtWW_gakh-GvDA&usg=AFQjCNEZKhiiHsuqtychFYmO6HKG54k0yQ&sig2=qJD4_lxiTGPZuMM4g4eCkQ

    si

    http://www.google.ro/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=3&url=http%3A%2F%2Fwww.realitatea.net%2Frss_social_un-politist-iesean-si-a-impuscat-un-coleg-din-greseala_447617.html&ei=cYuSSe20IIOB_gbP99CoDA&usg=AFQjCNFOcYfrsW_ElM3p0gem1bC7LVmE4w&sig2=6rqTa8H-Cu6nbTZXKkGCFw

    Sunt amandoua search-uri din Google care dau intr-un articol (unul pe realitatea, altul pe evz) in care exista un comentariu ce contine termenul „pussy” (unul dintre argumentele disputei de fata).

    Si totusi, vanatoarea de vrajitoare e indreptata doar spre unul dintre cele doua site-uri…

  62. Andu Campu spune:

    Pe clientul care vrea sa-si faca reclama la produsul X cel mai mult ar trebui sa-l intereseze profilul demografic nu ce site e #1.

    Profilul demografic este cel care spune daca surferii sunt in target si interesati sau daca sunt bani aruncati pe geam. Conteaza f. mult la un randament bun al campaniei.

    Site-urile ar trebui sa ia in considerare cum sa creasca acest randament daca vor sa-si mareasca volumul de vanzari. Cresterea site-ului trebuie facuta prin prisma profilului demografic altfel o sa se trezeasca cu surferi dezamagiti si campanii fara rezultate.

  63. Bebe spune:

    Oameni buni, am turbat cu totii de la un articol (bine scrie de altfel) ???
    Sa fim seriosi… La ora actuala clasamente de genul „eu sunt nr.1 ca am mai multi unici / mai multe afisari /mai multe oua” sunt absolut nerelevante dat fiind ca stim cu totii ca sunt x-shpe metode de a umfla aceste statistici indiferent de cel care face contorizarea…
    Ce ar trebui cu adevarat sa fie relevant si sa stea la baza unor eventuale top-uri in RO sunt altele… cate pagini viziteaza utilizatorul x pe site ? cat timp sta pe site utilizatorul x ? care este procentajul de utilizatori care acceseaza direct site-ul (practic astia sunt de baza) ?

    Sunt multe alte criterii mult mai relevante decat ceea ce se tot vehiculeaza acum pe la noi… Dar interesul este al agentiilor de publicitate, pentru care este mult mai usor sa prezinte ceva cu milioane de afisari clientului care habar nu are despre ce e vorba, ca abia acum s-a trezit ca are directive sa directioneze banii de reclama mai mult in net deoarece print-ul si TV-ul au luat-o la vale… Agentiile stiu din print/TV cum sa discute. Majoritatea „dorm” cand e vorba de net. Asadar preseaza si siteownerii (sau pe cei care se ocupa de site daca e in curtea lor) sa faca tot posibilul sa obtina rezultate cat mai bune in ceea ce stiu ei sa prezinte clientilor posesori de bugete pentru publicitate – multe, multe afisari si pagini indexate de motoarele de cautare. Si cum moralitatea multora e indoielnica dar banul primit e bun primit… ajungem la ceea ce a ajuns „subiectul sezonului”.

    Pana cand nu vom iesi de sub presiunea agentiilor care vor doar afisari multe, fara statistici detaliate, fara targetare, fara nimic normal… Pana cand motoarele de cautare nu vor introduce si pentru noi reguli mai severe pentru a fi delistate… Asta e.
    Multi vor continua sa creada ca o indexare a lor dupa „oral sex” daca profilul este de imobiliare ( un exemplu nevinovat si fara a face referire la nimeni) este ceva corect din moment ce le aduce trafic este ceva bun, agentiile vor continua sa ii propuna clientilor, care la randul lor se vor lasa pacaliti de trafic si agentie si vor baga banii in site-ul respectiv.

    In acelasi timp x se va certa cu y „site-ul meu e mai bun ca am mai multi unici (de 2 secunde)”, „ba al meu ca am mai multe pagini indexate de motorul Z” samd.

    Concluzia finala este ca vom pierde cu toti cei care incercam sa facem ceva (inclusiv sa ne castigam un ban cinstit) din net-ul romanesc.

  64. […] recuperatorii si informative: Manac eCostin Orlando Zoso Seceleanu   del.icio.us […]

  65. […] a mai fost dezbatuta si de Marie Jeanne, Orlando, Costin, Mihai Seceleanu si […]

  66. […] din pluton vrea sa scoata si Orlando un maresal, care sa mature pe jos cu gherila din piata romaneasca: http://www.mediafax.ro. La lupta, […]

  67. […] C? ar avea de câ?tigat dac? ?i-ar crea ni?te canale reale de comunicare cu industria ?i cu clien?ii, cu o echip? bun? de comunicare, nu s? se roage de bloggeri s? publice documente word, ca Drago? Stanca. […]

  68. […] fi renuntat momentan la pariul de a deveni lider pe zona de stiri generale cu Mediafax.ro (asa cum spunea acum un an). Iar Gandul, in format print, pare a avea sanse tot mai mici de supravietuire in timp de criza […]

Lasa un comentariu