Netflix a castigat „batalia” cu marile studiouri/Apple/Amazon si platformele lor

Acum 5 ani scriam aici ca Netflix e in pole position pentru a castiga razboiul Hollywood-ul si companiile mari de tehnologie:

<< Netflix – este in pole position, conducand detasat in fruntea celor aproape 150 milioane de abonati pe care-i are in intreaga lume. Simtind pericolul de a ramane fara content a inceput sa investeasca masiv in propriile productii. Anul trecut Netflix a cheltuit $12 miliarde pe producerea de continut, mult peste ceilalti playeri, iar pentru anul viitor a anuntat un buget de $15 miliarde. Netflix se indatoreaza masiv pentru a produce content, insa piata (pare ca) accepta acest lucru cata vreme compania livreaza cresteri intr-un rimt suficient de ridicat pentru a nu trezi ingrijorare pe Wall Street.

Puncte forte:
– Numar mare de abonati –> venituri recurente asigurate
– Nu mai depinde decat intr-o proportie redusa de contentul altora – vezi top 10 care este alcatuit din productii originale Netflix
– Si-a rezolvat distributia internationala fiind prezent cam in toate tarile, cu exceptie Chinei
– Atrage productiile studiourilor independente si productii locale din tarile unde e prezent
– Produce cel mai mult content/an
– Distributie asigurata fiind disponibile pe toate televizoarele smart si pe iOS/Android. >>

Dupa ce si-au retras contentul de pe Netflix si si-au lansat propriile platforme de streaming –> Disney+, HBO Go/HBO Max/Max/Discovery+, Paramount+/SkyShowtime, Peacock – studiourile americane au reluat colaborarea cu Netflix si au reinceput sa-i licentieze context liderului pietei.
Astfel, productii ca Home Alone ( 20th Century Studios/Disney), Band of Brothers (HBO), Despicable Me (Universal) sau Yellowstone (Paramount) pot fi vazute acum pe Netflix. Estimez ca e doar inceputul.

In ultimii ani, Netflix a „rezistat” investind masiv in productii proprii, platind peste pretul pietei, licitand si castigand proiecte. Foarte multe flop-uri, multi bani cheltuiti gresit dar si niste Oscaruri pentru cateva productii remarcabile.

Ce va urma:
– Se vor reduce bugetele si se vor cheltui mai atent. Implicit se va produce mai putin. E valabil pentru toti playerii. Mai ales dupa greva de la Hollywood.
– Se vor scoate de la naftalina productiile de arhiva care vor fi scoase in fata. Zilele trecute „Unforgiven” lui Clint Eastwood, care a avut premiera in 1992, un film Warner de Oscar, era in top 10 filme pe Netflix. Filmele bune se vor revedea mereu cu placere + sunt generatii noi care trebuie sa le descopere.
– Unii playeri vor ridica steagul alb si se vor preda. Primul pe lista pare a fi Paramount de a carui vanzare se tot discuta in ultimele saptamani
– Vor creste preturile la abonamente. Constant, o data sau de doua ori pe an, cate 1-2 dolari, pentru ca la preturile actuale si fara sa ai 100 mil abonati business-ul nu e rentabil.
– Vor incepe „razboiul” pe contentul sportiv, singurul care mai creste audienta pe tv in acest moment si tot singurul pentru ca utilizatorul pare dispus sa scoata bani extra din buzunar.

Habar nu am ce vor face Apple si Amazon dar astept provincia.

Lasa un comentariu