$50 de miliarde

50 miliarde USD a platit Google in ultimii 10 ani siteurilor partenere care ruleaza reclame de la ei. E o suma importanta, cam 20-25% din PIB-ul Romaniei pe un an, ce s-a dus direct in dezvoltarea online-ului, ajutandu-l sa atinga la nivelul de astazi.

Prin 2006-2007 spuneam ca marele merit al celor de la Google este ca au readus, prin performantele lor, internetul in fata investitorilor dupa bubble 1.0. Astazi e clar ca Google finanteaza cateva milioane de siteuri ce depind de veniturile generate de gigantul din Mountain View. Ca intre timp a devenit un monopol pe online advertising e alta discutie. Azi ii laudam :) si asteptam sa vedem ce va face Facebook cu adnetwork-ul lor. Pentru ca e nevoie de concurenta in domeniu. Si pentru ca numarul de site-uri/afisari worldwide creste mult mai repede decat poate Google acoperi cu publicitate. Ceea ce inseamna ca pretul scade. Dar despre rezultatele Google pe ultimul trimestru intr-un post separat.

Un comentariu
  1. Radu spune:

    Din cauza concurentei, publisherii au inceput sa sufere. Castigurile per click sunt din ce in mai mici, iar reclama a inceput sa vizeze tot mai mult utilizatorul si nu continutul site-ului. Nu-mi dau seama cat continut de calitate vom mai gasi online daca lucrurile continua in acest fel. Pare un scenariu asemanator OTVizarii aplicat pe online. Procesul a inceput deja, iar site-uri serioase (in urma cu 3-4 ani) au inceput sa contina stiri de LIBERTATEA.

    Facebook poate face competitie doar retelei de display google, unde se vizeaza interese si grupuri tinta. Din aceasta cauza, cei care vor suferi vor fi tot publisherii, pentru ca bugetele se vor imparti intre FB si site-urile lor.
    Pe SEARCH se vizeaza satisfacerea unei nevoi, singura speranta in acest domeniu fiind BING-ul de la Microsoft. Din pacate, o speranta cu bataie destul de multa.

    Nu zic ca Google nu a realizat lucruri fantastice, dar monopolul si cresterea sa in dimensiuni a inceput sa scufunde multe site-uri de calitate.

Lasa un comentariu