Piata scade, pietrele raman

În 2013, companiile au cheltuit circa 24 de milioane de euro pentru a-?i face reclam? prin intermediul Google ?i Facebook, iar pentru anul acesta se estimeaz? o cre?tere de 25%, în timp ce bugetele alocate pentru publisherii locali din mediul online s-au situat la 22 de milioane de euro, urmând ca acestea s? scad? cu 10% în 2014, conform calculelor ZF bazate pe datele furnizate de Initiative Media în studiul Media Fact Book pe 2014.

„În ceea ce prive?te bugetele investite în zona digital?, valoarea acestora a crescut cu 12% în 2013, ajungându-se la 46,2 milioane de euro. Este un trend de cre?tere care se men?ine de câ?iva ani, din 2011 digitalul fiind al doilea mediu în mixul de comunicare în pia?a local?“, a spus Raluca Mateescu, integrated and digital media director în cadrul agen?iei BPN, parte a grupului Interpublic care include ?i Initiative Media.

„Zona de display (publisheri locali cu con?inut premium – n. red.) a fost constant? în 2013 comparativ cu 2012, acesta fiind primul an în care nu s-a înregistrat o cre?tere pe acest segment. Astfel, zona de display a avut anul trecut o pondere de 48% în totalul bugetelor alocate publicit??ii în mediul online. Ponderi în cre?tere (din bugetele de publicitate – n. red.) au primit platformele de pay per click – agen?iile media au început s? î?i doreasc? mai mult s? intre în zona aceasta, iar Google, Facebook ?i Yahoo acumuleaz? bugete tot mai mari de aici“, a explicat ea.

De aici, articol sub paywall

Lasa un comentariu