„Motivul pentru care ziarele nu fac bani online este c? nu au descoperit înc? cum s?-i fac? pe cititori s? petreac? mai mult timp citind“

Matthew Gentzkow intr-un articol (sub paywall) pe ZFCorporate:

Pentru a ajunge la concluziile sale, Gentzkow a demontat trei mituri larg r?spândite. Primul este c? veniturile din publicitatea online sunt în mod natural mai mici decât cele din publicitatea în presa printat?, condi?ii în care media tradi?ional? trebuie s? adopte un model de afaceri mai pu?in profitabil care nu poate sprijini salariile reporterilor. Al doilea mit spune c? internetul a f?cut pia?a publicit??ii mai competitiv?, reducând pre?urile, iar al treilea arat? c? internetul este responsabil de moartea ziarelor. Gentzkow argumenteaz? c? veniturile mici din publicitata online nu sunt în mod natural mici ?i de aici concluzioneaz? c? publicitatea pe internet nu este neap?rat incapabil? s? finan?eze jurnalismul de investiga?ie.

„Motivul pentru care ziarele nu fac bani online nu este c? aten?ia nu mai are valoare, ci c? oamenii nu mai petrec prea mult timp citind ?tiri online. Dac? vrei s? faci bani online, trebuie s?-i faci pe oameni s? petreac? mai mult timp citindu-?i ?tirile”, apreciaz? economistul.

3 Comentarii
  1. avram spune:

    CORECT, scrieti pentru cititori. Dar cand vinzi la CPM merge si o stire de genul…. Anun?ul acestei nop?i venit pe blogul oficial al fostului pre?edinte al României

  2. orlando spune:

    Corecta observatie, cu precizarea ca e o problema a presei online in general, cu mici exceptii.

Lasa un comentariu