Motivul pentru care Google se teme de Samsung

Google se teme de Samsung, nu doar pentru ca Samsung = 40% din vanzarile smartphone-urilor cu Android ci si pentru ambitiile pe care producatorul coreean le are pe entertainment si distributie continut:

David Eun once led Google and YouTube’s partnerships with media companies, turning their sometimes adversarial relationships into licensing deals. These days, he’s doing something similar, but from the hardware side of the business. As EVP of Samsung’s Open Innovation Center, Eun is charged with developing new digital content and services for a consumer electronics juggernaut that’s gunning for supremacy in everything from TVs and smartphones to refrigerators.

Onstage at D: Dive Into Media, Eun talked for the first time about Samsung’s plan to tap Silicon Valley entrepreneurs to drive its content and media business, and to turn its device portfolio into a massive content-distribution platform.

De aici

Bonus, o stire care a trecut oarecum neobservata, Google l-a angajat ca advisor pentru Motorola pe Guy Kawasaki, ex „marketing guru” la Apple:

„Kawasaki is the reason Mac enthusiasts are crazy online. He organized the first attack squads, nurtured that whole culture of guerrilla evangelism”.

10 Comentarii
  1. Catalin Petru spune:

    Multumesc

  2. nuconteaza spune:

    Orlando, la voyo e o problema cu recover password pentru utilizatorii care nu au platit inca. Sare pop-up cu reclama la abonamentul voyo peste casuta cu schimbarea parolei ceea ce face imposibila schimbarea acesteia.

  3. Silviu spune:

    De fapt, buzz-ul cel mai mare e cauzat de faptul c? Samsung va migra de la Android la Tizen. ?i cum va folosi aceea?i interfa?? grafic?, trecerea va fi una foarte smooth.

  4. Google si Samsung ne fac viata mai frumoasa. Din cauza competitiei dintre acestia totul este accelerat din nevoia de nou si cota din piata. Noi avem numai de castigat din asta!

  5. Orlando spune:

    Nuconteaza, le-am trimis colegilor din Protv msajul tau, thx

    Silviu, in acest moment Samsung nu are nici un motiv sa renunte la Android.

  6. George spune:

    Gresesti Silviu, pentru ca toata problema migrari nu sta in designul interfetei, ci in continutul disponibil pentru acel system. Nu au nici o sansa, android si ios sunt in fata cu cativa ani buni si asa va si ramane. Doar microsoft mai musca din felia de os si atat. Sunt deja 3 sisteme de operare, e mult deja pentru developeri.

    Google au gresit cand au construit android pe o platforma sub licenta GNU, trebuia sa foloseasca ceva sub BSD. Acum li se intorc impotriva lor acele idei linuxiene pentru ca samsung le-o va trage cu siguranta la capitolul continut media si google nu are cum sa-i opreasca. Ei cred ca problema motorola e la marketing. Prostii, samsung fac terminale mai bune si se pricep la treaba asta mai bine decat se pricep ei.

  7. Silviu spune:

    Orlando, Samsung are multe motive s? renun?e la Android. În primul rând nu are putere de decizie asupra sistemului de operare. Agenda lui Google nu mai coincide cu agenda lui Samsung. Samsung a avut nevoie de Android la inceput s? creasc?. Acum a crescut. E mare. Are alte ambi?ii. Acum are ?i puterea s? dezvolte propriul sistem de operare (chiar dac? impreun? cu Intel ?i cu Huawei (chiar dac? intrararea chinezilor i-a cam enervat pe cei de la Samsung)). Google incearc? s? limiteze competi?ia in sectorul Android, Nexus-urile le ofer? alternativ diversilor produc?tori. Când ai ambi?ii mari, nu prea î?i mai convine s? stai dup? Google. Nu in cele din urm?, personal consider Intel un partener mai puternic decât Google. ?i dac? Samsung ?i Huawei s-au al?turat ?i deja lucreaz? intens la Tizen, eu zic c? au motivele lor bine inten?ionate.

    George, argumentul aplica?iilor disponibile este doar relativ adev?rat. Pentru c?, mai ales aici, principiul lui Pareto se aplic? destul de bine. Astfel, cam 80% din utilizatori nu dau doi bani pe m?rimea marketului, pentru c? ei folosesc doar 20% din aplica?ii. De fapt procentele cred c? ar fi ?i mai dep?rtate. Ei bine, Samsung acum are for?a s? impun? crearea acelui 20% de aplica?ii necesare celor 80%. ?i dac? ai ?i aplica?iile ?i interfa?a, 80% din utilizatorii ?ia, habar nu vor avea dac? sub capot? va fi Tizen sau Android. Cei care suntem direct implica?i sau mai avem leg?turi cu domeniul IT, facem gre?eala s? generaliz?m de la cercul nostru de prieteni, din acela?i domeniu. Adev?rul e c?, majoritatea utilizatorilor, habar nu au de fine?uri legate de sistemul de operare, m?rimea marketului sau compatibilitatea aplica?ilor. Aceasta majoritate va folosi telefonul s? dea telefon, s? stea pe facebook ?i s? dea mesaje pe Whatsapp. ?i cam atât. In plus, Tizen va veni cu o platorm? puternic? webruntime, html5, etc. Pe scurt are o funda?ie mult mai s?n?toas? decât a avut sau are Androidul.

    ?i dac? vezi ?i ce cheltuieli are Samsung cu marketingul, uneori ai impresia c? ar vinde ?i un cartof cu ecran amoled dac? ?i-ar pune mintea.

  8. George spune:

    Ce sa zic, ai opinia ta, foarte bine, nu ma intereseaza sa ti-o schimb, insa spune-mi de ce Samsung nu are putere de decizie in Android ? Sper ca stii ce presupune licenta GNU la baza Androidului ? Samsung poate sa faca ce vrea din Android la fel de bine cum poate face cu Tizen. Nu are putere de decizie in Play, atat, dar poate sa modifice sistemul de operare in foarte multe privinte. Stiu si ei ca fara google si al sau android ei maine dispar de pe piata.

  9. Silviu spune:

    Eu zic s? a?tept?m finalul anului, atunci se va vedea mult mai clar trendul de migrare. Vom avea de la telefoane ieftine pân? la flagship de calibrul lui S4 cu Tizen :)

Lasa un comentariu