Slide-ul zilei

De aici, „Cum sa gestionezi eficient spatiul de reclama„, prezentarea sustinuta de TradeAds la DPAD.

Cateva comentarii:

1. Rate cardurile pleaca de pe la 8 euro/echivalent ron in sus

2. Bonusul in afisari se acorda pentru bugete foarte mari sau in perioade de low season (ian-feb, iulie-august)

3. Comision regie, 30% e foarte mult, o regie merita 30% daca-ti reduce nivelul rebateului la un nivel acceptabil

4. Conteaza si de unde pleci, ce inventory ai, acel ~ 0.4 euro/cpm poate fi extrem de putin pentru un site ca Metropotam care are +700k afisari/luna (adica la 100% vanzare x 3 spatii pe pagina ar incasa sub 1000 euro/luna) sau poate fi un pret bun pentru un site cu miliarde de afisari disponibile cum este Yahoo

5. Desi dus in extrem slide-ul exemplifica bine ceea ce spuneam aici

15 Comentarii
  1. dStanca spune:

    Slide-ul asta si prezentarile de acest tip, in general, nu fac decat sa ucida incet si sigur contentul de calitate produs local.

    Trecand peste inexactitatile vadite din prezentare: daca ramanem in psihoza judecatii pur cantitative si al licitatiilor inverse, comparand mere cu rachete [Yahoo cu Hotnews, sa zicem, ca sa nu dau exemple „din casa”] si daca transformam in principalul dezavantaj al online-ului principalele sale avantaje [masurabilitatea, trackingul pana „in panzele albe” and so on] vom ajunge cu multi publisheri locali, incet si sigur, la groapa.

    Cand clientii si agentiile de media vor plati tot strict pe criterii de „lead” si „performance” si „conversion” [si alte cuvinte dragi tuturor] si televiziunea, si radioul, si outdoorul, si printul… poate merita sa discutam.

    Pana atunci, insa, ne facem un deserviciu pe termen lung pentru un „serviciu” speculativ, pe termen scurt.

    Unde va mai face online o campanie de imagine desteapta un brand mare in 5 ani, daca nu vor mai exista branduri locale puternice de content? Cum vor mai castiga agentiile si ce beneficii reale vor mai avea clientii?

    E doar o intrebare retorica. Will see.

  2. orlando spune:

    Dragos,

    e business-ul lor si trebuie sa-l scoata in evidenta, slide-ul urmator era solutia propusa de ei pentru cresterea/optimizarea CPM-ului. Asa cum se prezinta lucrurile in acest moment e greu de crezut ca publisherii locali vor reusi sa evite „groapa”.

  3. Alin spune:

    mul?umesc de precizare Orlando. slide-ul face parte din prezentare ):-

  4. Vali spune:

    Orlando in cadrul prezentarii am precizat ca acel „5 euro CPM” este un simplu exemplu. Importanta este diminuarea ca si procent…si da am dus la extrem exemplul, lucru pe care l-am precizat deasemenea…

    Dragos eu cred ca nu slide-ul acesta ucide content-ul de calitate, ci lipsa investitiilor in site-uri sau lipsa bugetelor de publicitate incasate de site-urile locale, bugete ce ar putea inlocui investitiile de care vorbeam. Istoric insa, orice piata se mobilizeaza in conditii de criza, lucru care probabil se va intampla si la noi… eu sunt optimist.

  5. SP spune:

    Vali, mergand pe firul logic – publisherii nu investesc in siteuri, inseamna ca CPM de 0,39 euro ( exemplu extrem ) se poate reduce ( ce sa amortizez daca nu investesc, salariile crescute nici nu ma gandesc, costurile cu logisitica s-au diminuat, poate doar niste excursii ) ca deh frate frate dar branza’i pe bani. O zi buna!

  6. Morrison spune:

    Eu nu inteleg cu ce ii ajuta pe publisheri acest slide :D

  7. orlando spune:

    nu-i ajuta, ii intristeaza pe cei care au business de publishing si nu sunt suficienti de mari astfel incat sa se vanda singuri.

  8. SP spune:

    acum problema…clientul intreaba cine sunt astia tradeads, de sunt asa ieftini si noi de ce nu intram??? ms TradeAds

  9. Alin spune:

    @SP e foarte simplu s? dai o c?utare pe Google ):-

  10. SP spune:

    @Alin apreciez sfatul, nu m-as fi gandit la asta, sincer :). Zi buna!

  11. Daniela spune:

    Ha….ce imi place postul asta…. Spatiile media mult ravnite si inutil de mult platite…..

  12. Morrison spune:

    Draga Daniela, sa stii ca siteurile merg cu cartofi prajiti si mucuri de tigara si n-avem nevoie sa castigam din publicitate mai nimic, ca deh, 10-15 oameni pe proiect ii platim in natura (la gratar adica). Hostingul e gratuit, banda nu costa nimic iar motorina pentru intalniri si deplasari o platim din finatare de la stat. Respect si sa ne dai o limonada ca ne e cam sete :)

  13. Daniela spune:

    :) fac eu cinste cu o limonada… Stiu cum este sa ai site-uri si sa le monetizezi , si sa ai o echipa care lucreaza pentru a mentine un site … dar la fel fac si aia de prin alte tari …dar fara a umple la refuz site-urile de bannere, de nu poti sa mai citesti un articol. Si culmea….mai sunt unii care si platesc pentru un banner….care se afiseaza peste un altul si pe care nu stii cum sa-l inchizi mai repede. Intram intr-o discutie prea lunga …. iar adevarul este intotdeauna undeva la mijloc :)

  14. Morrison spune:

    „Afara” ai o piata de la 10 la 50 de ori mai mare ca in Romania. Afara ai bugete de 30 de ori mai mari ca in Romania. Nu suntem afara, suntem in Romania, si eu cred ca mana pe inima ca doar startupurile in online pot scoate tara asta din rahat in urmatorii 10 ani, pentru ca, da, asta e viitorul. dar ce startup sa faci cat timp tu dai rebate si comisioane de 70% minus taxe si impozite ramai cu 3 lei de abia ai bani de benzina? Asa ca, te rog, nu mai spune ca-s spatiile scumpe nemeritat. (alea care sunt)

Lasa un comentariu