O stire si doua grafice

Stirea de la Reuters: Web overtakes TV as most popular UK ad medium-IAB, mai exact, Internetul cu 3.48 miliarde USD detine 27% din total piata media din UK depasind TV-ul care are 26%

Si cele doua grafice cu piata de publicitate online din SUA, via Gabi Nistoran:

Formate:

Performance vs Impressions:

Cum a evoluat piata din .ro in primul semestru vom afla astazi cand IAB Romania va anunta rezultatelor studiului ROADS.

16 Comentarii
  1. Inteleg ca discutam curand despre perfomance-based. Avem totul pus la punct.

  2. orlando spune:

    Radu, avem notiuni diferite de ce inseamna performance, nu e ala pe care-l faceti voi cu bannere display de branding ;)

  3. Ca avem notiuni diferite, asta e clar :)) Chiar daca iti spun ca bannerele nebranduite vand mai prost decat alea branduite, esti de acord sa facem cu nebranduite? Eu sunt.

  4. Si inca ceva, performance inseamna sa masori cat vinde reclama si noi chiar asta facem. Din graficele date de tine mai sus inseamna ca facem ceea ce e corect si acolo se duce lumea.
    Avem o vorba interna la eMAG… ‘castigarea de awarness’ e mereu scuza ideala pentru lipsa rezultatelor :)

  5. orlando spune:

    Radu, nu sunt de acord dar asta stiai, noi suntem scumpi :)
    Oricum e plin onlineul de bannerele noastre, nu aveti nevoie de voi, am vazut ca performati foarte bine :) + roaga-te sa nu ramaneti singuri cu Google pe piata pentru ca veti plati 1 euro clickul :P

    Mi se pare normal sa masurati, toata lumea ar trebui sa masoare ROI-ul, din grafice Performance = in special partea de search, search care in SUA e sustinut masiv de ecommerce, vezi cat reprezinta search-ul in primul grafic.

  6. Sunteti niste scumpi, da. Eu astept sa va treaca :)

    Stii foarte bine ca nimeni nu masoara nimic decat din gura si la sindrofii. Asta e alta poveste.

  7. orlando spune:

    Nu ne trece, auzim in fiecare zi „sunteti foarte scumpi” sau „sunteti cei mai scumpi”, asa ne-am crescut veniturile si cota de piata, scumpi fiind, am muncit prea mult sa ne construim niste branduri, asocierea cu ele si cu audienta lor costa.

    Stiu dar na, iti spuneam ca ar trebui masurat.

  8. Nu mai zic nimic ca o sa te superi pe mine si altii si mai si :)) Mai povestim la pensie.

  9. Vadim spune:

    Sunt foarte simpatici cei de la emag care vor spatii bune contra a ceea ce se vinde la ei pe site. Ei scapa din vedere ca un site (publisher) nu este un agent de vanzari pentru un client sau, mai bine zis, nu numai un agent de vanzari. Cei care vor agenti de vanzari sa isi angajeze agenti de vanzari platiti numai pentru ceea ce vand.

    Un publisher detine la randul lui un produs cu care ajuta alte produse, insa nu la modul brut sa primeasca procend din vanzare. Un publisher ofera si un public, ofera o deschidere, ofera o imagine si, la urma urmei, ofera (precum o reclama de la televizor de exemplu) informatia de pe urma careia un consumator va suna la telefon sau va veni la sediul companiei respective pentru a comanda produsului vazut pe banner, rintr-un articol etc. Atata timp cat programe similare emag nu pot masura aceste ultime lucruri (comenzi pe telefon sau la sediu venite ca urmare a promovarii online), inseamna ca nu sunt eficiente si nu pot oferi un ROI corect. De aceea, emag (in acest caz) trebuie sa inteleaga si sa plateasca daca vor sa intre acolo unde le place. Onlineul nu este doar click si comanda (chiar daca spre deosebire de alte medii este mult mai masurabil), mai inseamna si altele.

    Daca isi mentin strategia in timp vor ramane numai pe siteuri mici sau pe google (din ce am vazut au fost din ce in ce mai putin prezenti pe online semn ca multe usi li s-au cam inchis in nas). Personal am refuzat mereu programele de afiliere indiferent de la cine au venit (inclusiv cel de la emag acum un an si ceva cred) , iar ca publisher am avut de castiat pe termen lung.

    Pronosticul meu legat de emag este ca la un moment dat va plati unora sau altora pentru a isi afisa reclamele si nu ma mai sta numai la intins mana pe afilieri care nu pot masura un ROI corect.

  10. Vadim spune:

    ps: iar clickul daca se masoara doar dupa el ar trebui sa fie nu un euro, ci de la euro in sus. :) Oamenii care dau click de pe niste siteuri premium trebuie clasificati altfel decat niste ametiti de pe google adwords. :)

  11. Vadim, cu toata consideratia pentru cunostintele tale de marketing, dar:
    – Nu obligam pe nimeni sa se afilieze pentru ca afilierea nu este pentru toata lumea. Normal ca vrem spatii cat mai multe si cat mai bune dar sunt cu acordul publisherului care doreste sa devina partener si care considera ca site-ul lui este potrivit pentru asta.
    – Ne mentinem strategia si traficul si vanzarile din afiliere cresc de la luna la luna. Mai mult, lucram la motorul de afiliere pentru a ajuta afiliatii sa vanda mai mult. Tocmai testam noul algoritm si rezultatele sunt clare – dublarea clickurilor/vanzarilor.
    – Anul asta vindem in afiliere peste 10 mil euro, adica jumatate din piata de publicitate online din ro. E drept ca e valoarea produselor, am dat exemplu doar datorita potrivirii cifrelor. Oare oamenii aia care vor incasa 300.000 euro sunt chiar asa… cum crezi tu ca sunt? Ce ai zice daca ai afla ca sunt oameni care castiga din afiliere pe blog peste 1000 eur/luna? Ei bine, exista. Nu sunt foarte guralivi, probabil ca nu au foarte mult timp e pierdut.
    – Afilierea functioneaza peste tot in lume si genereaza volume extrem de mari de vanzari, respectiv comisioane. Iti propun ca inainte sa dam cu parul, sa intelegem mai bine un concept.

    Afirmatiile despre Adwords n-am sa le mai comentez, mai las si pe altii :)

  12. Vadim spune:

    Radu, e clar ca nu e nimeni obligat sa se afilieze, discutam numai ideea in general. La fel de clar, asa cum spui si tu, este ca onlineul vinde, se stie lucrul asta. De aceea, voi in loc sa platiti 300.000 de euro catre afiliati puteti vinde la fel poate si investi in reclama mai bine tintita o suma de 200.000 de exemplu. Ramaneti cu 100.000 in buzunar.

    Nu am cunostinte extensive de marketing, dar stiu cum functioneaza onlineul in special ca publisher si raman la ideea ca un site (mai ales unul de continut) nu este si nu trebuie sa fie doar un simplu agent de vanzari. Nu doar ca principiu (pentru ca ar fi prea brut, prea trivial si pentru ca nu pentru asta s-a creat acel produs/site), dar si pentru celelalte motive din mesajul de mai sus, avand in vedere ca sistemul de afiliere cu poate lua in considerare comenzile telefonice sau vanzarile la sediul unui client surveinte in mod normal si natural ca urmare a imaginii si aparitia unui banner, a unui advertorial etc.

    Eu am cumparat de la emag fara sa dau click pe un banner, pur si simplu vazandu-va pe siteurile voastre afiliate si intrand ulterior pe siteul vostru, tastand in browser adresa voastra. Va stiu pentru ca sunteti prezenti cu reclama pe online. La fel am cumparat de la Oktal fara sa dau click la momentul campaniei lor pe care am vazut-o si la mine pe site. Nu m-a interesat la acea ora produsul promovat, insa imaginea mi-a ramas si am stiut de ei ca prezenta online, de prezenta in vanzarile IT online. Am vizitat ulterior siteul si am cumparat ceva poate mai consistent decat ceea ce promovau ei la acel moment.

    Cam asta e ideea cred corecta si perceptia clara asupra vanzarilor de online pe care voi le faceti. Nu este doar afilierea pe care voi o doriti (si care este foarte de inteles privind exclusiv din punctul vostru de vedere), care aduce un plus pentru online, ci mai sunt si alte mecanisme simple de marketing care care functioneaza pe online la fel ca si pe alte medii (tv, presa scrisa etc). Ca sa nu mai vorbesc ca pe online tintesti poate un alt public, un public adunat poate in ani de zile si cu investitii.

    Ca sa nu mai spun de un alt minus al afilierii si anume ca peste 1-5-10 ani o companie care editeaza online acum poate vinde sau poate disparea, in acelasi mod in care un magazin online se poate vinde sau disparea, caz in care nu stiu cum se mai platesc ulterior afilierile. Voi puteti sa ramaneti pe piata cu clientii veniti in trecut din N siteuri din care poate peste 10 ani au disparut peste jumatate. Lucrul trebuie gandit in timp, pe termen lung, nu de la un an la altul sau de la o luna la alta.

    Apoi, sistemul de afiliere este al vostru si vi-l puteti schimba oricand, nu este vorba de un contract semnat de ambele parti pe termen nelimitat, care sa zicem ar si actualiza in scris si semna numele si numarul clientilor, periodic. Voi tineti aceste date, publisherul nu. Aici nu e vorba de lipsa de incredere, te rog sa nu ma intelegi gresit, pentru ca increderea exista, insa pe durata acestei afilieri sau dupa un timp se pot schimba multe, iar efortul adus in timp de un publisher se poate evapora pe loc.

    Poate ar fi o idee ca voi sa imbunatatiti afilierea, sa se semneze un contract in care publisherul poate avea un control mai mare asupra clientilor adusi, ei sa ramana pe termen nelimitat companiei sau celui care i-a adus, sa existe acolo o lista actualizata anual de ambele parti cu datele personale ale clientilor adusi, atunci poate ar fi mai corect si ar exista un plan ce pare a fi mai pe termen lung. Altfel, ramane in picioare ideea unei campanii puctuale, platite si atat, din care cel care plateste isi ia pe loc toate beneficiile fara alte obligatii si complicatii.

  13. Vadim, cred ca cel mai important lucru este ca vorbim despre un sistem viabil care functioneaza foarte bine. Sigur ca este perfectibil dar daca stam sa despicam firul in 4 pana sistemul devine perfect, uitam de scopul lui. Din motivul asta eu prefer ‘american way’ – facem, testam, mai gresim, evoluam.

    Afilierea nu este o alternativa la publicitatea clasica ci un sistem complementar. Nici un advertiser sau publisher nu se poate baza exclusiv pe ea. Ideea e sa intelegi toate canalele si sa reusesti sa faci mixul de cel mai eficient pentru tine, indiferent de ce parte esti. Important este sa si testezi lucrurile, de vorbit sunt mult prea multi ‘priceputi’.

    Spor! :)

  14. Vadim spune:

    Radu, exact, ai pus punctul pe ‘i’, ‘afilierea nu este o alternativa la publicitatea clasica ci un sistem complementar’. Asta inseamna ca o metoda corecta si atractiva pentru publisherii pe care voi ii valorati este sa le oferiti o parte de contract de publicitate si o parte afiliere (sau, varianta 2, campanii pe care voi le platiti ca sa va promovati niste produse la un moment dat, la care sa primiti bonus N afisari afiliere). Asa ar fi un sistem atractiv pentru publisheri, cred.

  15. orlando spune:

    sa se consemneze doar ca sustin afilierea, e o metoda functionala de crestere a vanzarilor in online, aplicata corect aduce venituri publisherilor (mici/mari) si blogerilor

    sa se consemneze de asemenea ca „divergentele” :) mele cu Radu sunt la modalitatea de plata a campaniilor in care brandingul detine o pondere mare, noi nu acceptam CPC (nu e neaparat vorba de pret)

  16. Vadim spune:

    CPC-ul e alta discutie vasta… :)

    Afilierea trebuie sustinuta, asa e, si eu o sustin, dar trebuie vazut cum poate cuantifica si vanzarile care vin in offline prin aceasta metoda. Pentru ca vin si asa, doar nu sunt eu singurul care vad un produs si prefer sa sun sa mai vorbesc cu cineva decat sa il comand online.

Lasa un comentariu