(Wave, Buzz, Knol, Base) vs iTunes si Apple Store
duminică, august 8th, 2010In loc sa-si iroseasca resursele pe servicii ca Wave, Buzz, Knol, Base ce sunt inchise dupa cateva luni de viata online, Google ar putea lansa Google Music/YouTube Store pentru a concura cu Apple Store iTunes. In Q2 Apple Store-ul iTunes a generat venituri de peste 1 miliard 2.58 miliarde USD adica aproape 38% 15% din veniturile totale Google pe Q2.
Interesante sunt si cifrele facute de Apple in magazinele offline, 2.58 miliarde USD in cele peste 200 de magazine worldwide:
Apple Store revenue for that period was greater than the company’s total quarterly revenue from the second quarter of fiscal 1996 through the fourth quarter of fiscal 2004.
This entry was posted on duminică, august 8th, 2010 at 05:24 and is filed under business, Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
dar acolo e vorba de venitul generat de magazinele apple din offline, nu? ori google, care e companie online pura si dura n-are in adn nimic din ce-i trebuie pentru retail-ul offline (bine, nici online, daca ne uitam la esecul nexus one)
asa e, am comis-o eu, ma gandeam la iTunes, am facut corectiile
Vezi de ce imi place mie Apple, si Google si Microsoft tot lanseaza ba servicii ba produse, orice ar putea intra in competitie cu Apple, timp in care Jobs e consecvent pe niste produse si servicii care, cel putin la prima vedere, par de neclintit.
Google se orienteaza mai mult spre servicii decat spre retail, de orice natura ar fi el, offline sau online.
Poate ca au apus vremurile cand casele de discuri sareau la gatul lor pentru continutul hostat de serviciilor lor, poate ca inca mai au meciuri cu mari publisheri de muzica/film, dar lasand la o parte asta, o platoforma in care imi pun muzica si impart banii cu Google nu implica atat de multe eforturi cat oricare din cele din postul de mai sus.
Bine, avem si exemple ratate de la yahoo, microsoft, cea ce imi spune clar ca businessul de continut digital muzical online nu e neaparat usor.
Poate pentru Google un astfel de produs ar merge numai impreuna cu Google Music Player, pentru ca sa nu uitam, Apple are iPod-ul si fara de iPod iTunes Store nu era ce este acum.
Sau poate era in faza 2 a lui Nexus, care din pacate pentru ei nu a mai existat.
Florin,
o vor face in Android, atat la nivel de Player cat si la nivel de store, in maxim 6-12 luni, nici nu mai au nevoie de Nexus, au Androidul instalat pe milioane/zeci de milioane de telefoane.
Orlando,
Sa nu uitam de esenta iTunes, vine la melodie nu la album, asta a fost noutatea serviciului si sunt sigur ca au contracte exclusive in privinta asta. Nu ma vorbesc de perioada in care s-au negociat unele…ani de zile.
Tu zici 6 – 12 luni, da o sa aiba un serviciu centralizat poate de tip iTunes, dar pana atunci trebuie sa organizeze android market, ca e cam haos si apoi asta, dar pana sa si aiba ceva vanzari si sa apara pe harta market share-ului, eu zic minim 3 – 4 ani.
Dragos,
e un business de care depind multe, nu poate fi vorba de exclusivitati + nici nu au nevoie de android market, il vor baga ca o aplicatie separata, la fel cum apare si gmail
Pai inca nu s-a maturizat Android Market-ul, nu l-au organizat cum trebuie, mai e nevoie de munca acolo si dupa aplicatie de muzica…mai dureaza…pana atunci le mai da Jobs un high kick :))