cifre, cifre, cifre

– 2.8 milioane de exemplare din World of Warcraft – Wrath of the Lich King au vandut cei de la Blizzard doar in prima zi de lansare. La 40 de dolari/bucata faceti singuri socoteala cati bani rezulta … in total Blizzard se lauda cu +11.5 milioane de playeri worldwide, playeri ce platesc in jur de 15 euro/luna pt a se juca. Iarasi va las pe voi sa faceti socotelile, mie mi se pare un model de business ok :) 

– GroupM, unul din cei mai mari jucatori in zona de media, parte din gigantul WPP, prognozeaza o scadere cu 0.2% a cheltuielilor totale de publicitate in 2009, mai exact vor fi 458 miliarde USD, scaderea cea mai mare – 3.2% – fiind in SUA (o piata estimata de GroupM la 157 miliarde USD anul viitor);

– eMarketer prognozeaza o crestere de 8.8% pentru publicitatea online din 2009, de la 23.6 miliarde USD la 25.7 miliarde USD. Asta inseamna ca online-ul va avea putin peste 5% din total cheltuieli publicitare (raportat la cifra estimata de GroupM).

2 Comentarii
  1. Daniel Buca spune:

    Cei de la Blizz au intr-adevar un model de business foarte bun si 13 euro / luna de la fiecare player inseamna foarte mult chiar daca iei in considerare toate costurile pe care le au.
    Un alt lucru interesant despre ei este ca nu a reusit nimeni sa-i detroneze in ultimii ani desi au existat destul de multe tentative.

    Sunt multe de invatat din ce a facut Blizz cu Wow.

    In alta ordine de idei: La multi ani!

  2. Silviu spune:

    Din cei 40 de dolari /joc sau din cei 15 EURO pe luna trebuie sa scazi in jur de 40% pentru jocul initial (40$) si 15-20% pentru plata lunara (15 EURO). Banii aia se duc la retaileri.

Lasa un comentariu