eMag isi reduce estimarile pentru 2008
luni, noiembrie 10th, 2008dintr-un material Money Express aflam ca eMag si-a redus tinta vanzarilor pe 2008 la 100-110 mil euro, concediaza o parte din angajati (aproximativ 50), reduce numarul de furnizori, amana planurile de extindere regionala si spera la un profit cel putin similar cu cel de anul trecut.
This entry was posted on luni, noiembrie 10th, 2008 at 08:40 and is filed under Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
11 Comentarii
Lasa un comentariu
Asta în timp ce Marius Ghenea investe?te în online, în floridelux.ro ?i brazidecraciun.ro, urmând s? s? se retrag? de acum în doi ani.
Doua intrebari.
Unu. Nu ma prea pricep la comert si nu inteleg de ce trebuie redus numarul de furnizori.
A doua intrebare: Emag e „cea mai valorasa companie online” ?
Multumesc :).
Huper la prima intrebare incerc eu un raspuns… Mai multi furnizori inseamna costuri mai mari de aprovizionare (salarii pentru oameni care se ocupa de achizitii, costuri de transport, bani blocati in marfa care s-ar putea sa nu se vanda, costuri cu service-ul)
Deci o reducere a numarului de furnizori ar trebui in teorie sa micsoreze cheltuielile si sa mareasca rata de profit… Diferenta intre teorie si practica sta in scaderea diversitati ofertei si pierderea unor clienti in favoarea concurentei… Iar in timp de criza vrei aproape orice numai sa nu pierzi clienti…
To Humper: o investitie de 200 k eur in doua proiecte aproape mediocre este chicken shit comparativ cu o CA de peste 100 de mil.
@Huper
La a doua întrebare încerc eu, dar aten?ie! n-am nici un fel de date pentru justificare, doar un „feeling” personal dublat de „feeling-uri” similare de la oameni care cump?r? online frecvent.
A?adar, r?spunsul scurt este „da”. Luat? modo grosso este cea mai valoroas?. Nu includem aici perspectivele de viitor, unde sunt alte magazine online care stau mai bine. Dpdv al cump?r?torului, au o palet? foarte bogat? de marf?, care se traduce în „ai de unde alege”. Au un renume (bun, r?u, nici nu mai conteaz?, pentru c? al?ii, poate mai buni, sunt cvasinecunscu?i la nivel de ?ar?).
O ultim? precizare: nu le fac reclam? prin asta, spun doar c? sunt de acord cu sintagma „cea mai valorasa companie online” de?i poate „magazin online” era mai potrivit.
Huper,
presa de specialitate ?i nu numai scrie c? emag este liderul de pia?? în domeniul comer?ului online. În ianuarie, compania estima vânz?ri de €150 milioane iar cota de pia?? se situeaz? undeva la 70%.
http://info.emag.ro/index.php?action=article&cat_id=006&id=53
http://www.curierulnational.ro/Actualitate%20Companii/2008-01-23/eMAG+estimeaza+afaceri+de+150+milioane+euro+in+2008
hm, decizii ultra capitaliste… adica preferi sa pastrezi acelasi profit (ATENTIE: deci eMag nu ramanea fara profit ci doar ii scadea profitul) dar sa iti scazi cota de piata, acoperirea, stocurile.
Asta se traduce prin „foame” (exista un termen si mai urat pe burse :) ), adica totul se reduce la volumul profiturilor. Pe pietele dezvoltate manualul si mai ales practica te trimite jos in fata competitiei care a acceptat profitul mai mic dar si-a pastrat pozitiile avansate (stiti voi, ca la razboi :) ). La noi insa este f probabil ca aceasta miscare sa nu ii afecteze prea tare, deoarece concurenta si piata permite o revenire accesibila, mai ales cu profitul mare pastrat. Asta daca nu o sa traga de profit mai mult de un an.
Daca ar fi estimat pierderi la anul, era altceva. Dar si asa, in functie de marimea pierderilor tactica cea mai buna ar putea fi sa pastreze angajatii si acoperirea. Altfel, cum spunea si alex mai sus, pierzi clienti, cote, furnizori, iar angajatii nu iti garanteaza nimeni ca vor mai fi disponibili cand curba face inflexiunea pozitiva sau ca nu te va costa mai mult sa pregatesti altii.
Urmaritorii emagului sunt muuult in urma. Estimat emag are peste70% din comertul online. Pentru sanatatea proprie e justificat o micsorare posibila a numarului de clienti, si asigurarea marjei de profit(lichiditati). Tradus comunicatul suna asa : este o criza de lichiditati la nivel mondial am luat masurile pentru reducerea stocurilor si pastrarea nivelului de lichiditati/marja de profit, asta inseamna pentru clienti fideli ca nu o sa fie probleme cu stocurile si cu livrarea. Si cu extinderea mai asteptam sa vedem ce se intampla iin jur.
Si asta de ce? Fiindca au concurenta prea mare ;)
@Alex multumesc pentru explicatia mecanismelor care conduc la reducerea nr de furnizori
Cat despre „cea mai valoroasa companie din online”, lucrurile sunt ceva mai atacabile. Eu am pornit de la o evaluare facuta la inceputul anului, cand eMAG era perfect roz si targetul de 150 de milioane statea relativ in picioare. La vremea aia, judecand dupa multiplii, EBITDA, exemple comparabile din regiune si ajutat de evaluatori, compania (Dante + Emag) ajunsese undeva intre 35-45 de milioane. Foarte realist, cred ca era cea mai valoroasa companie online la banii astia.
Apoi a inceput criza. Si nimeni nu e invulnerabil. E safe, deci, sa cred ca proportiile in peisaj ale eMAG s-au pastrat mai mult decat cifrele.
Multumesc de raspunsuri tuturor.