JPMorgan reduce estimarile pentru publicitatea online

e vorba de estimarile pe 2008 si 2009 pentru display ads (bannere), pentru piata din SUA, cresterea va fi de 14% in loc de 20% adica o scadere de la 8.6 miliarde USD la 8.2 miliarde USD. pentru 2009 scaderea e de doar un procent, de la 17% la 16% .

scaderea celor de la JPMorgan vine dupa ce alte companii din domeniu au facut, in ultima vreme, miscari similare. pe rand, Carat (una din marile agentii de media din lume, parte din Aegis),  Zenith Optimedia sau eMarketer au scazut estimarile in ceea ce priveste publicitatea online din SUA sau Worldwide.

aseara, la Mediapark, pentru prima oara in .ro, am auzit cuvantul „recesiune” si in ceea ce priveste piata generala de publicitate de la noi, nu stiu daca e chiar o recesiune in adevaratul sens al cuvantului insa, probabil, anul viitor va fi primul an in care cresterea pietei si a „inflatiei” va fi mai mica decat ne-am obisnuit. alte pareri?

8 Comentarii
  1. […] JPMorgan reduce estimarile pentru publicitatea online […]

  2. mog spune:

    1. apropo de recesiune via Madalin Matica: “In good times people want to advertise, in bad times, they have to.” Bruce Barton, co-founder BBDO (Batten Barton, Durstine and Osborn) Agency

    2. privind la 1/2 plina a paharului, poate 2009 este o oportunitate pentru .ro sa creasca pe spatele offline-ului, in fond cu cat bugetele or sa fie mai subtiri, cu atat mai mult sens face sa fie cheltuite eficient.

    3. desigur totul depinde de cat de bine reusim sa vindem asta advertiserilor;)

  3. Totusi e vorba de o ajustare a previziunilor, nu de o scadere a pietei. Previziunile chiar si ajustate sunt pe plus/crestere.

    In plus in SUA in urma crizei imobiliare/bancare prin care au trecut in acest an e normal sa vorbim de o incetinire a cresterii in general

    In ceea ce priveste piata din romania….cred ca mai sunt cam 2-3 ani pana la o o incetinire majora a cresterii pe piata de publicitate si asta pentru ca daca ar fi sa o iau prin similitudine piata de imobiliare de la noi inca atrage multi bani (intr-adevar a scazut putin profitul care il obtin constructorii pe mp dar au marje foarte mari in care se pot juca).

    E insa posibil ca prin 2009 sa avem stagnari in cateva sectoare economice, totusi in 2008 au fost destule branduri internationale noi care au intrat pe piata, branduri care vor avea nevoie de promovare in 2009. In plus sa nu uitam firmele romanesti cu vechime medie pe piata care abia in ultimii 2 ani au ajuns la niste marje acceptabile pentru a investii mai mult in promovare…

  4. Fluture spune:

    JPMorgan s-a facut autoritate si in publicitatea on-line? Mai bine si-ar vedea de miliardele pierdute in investitii proaste…

    PS. As usual, off-topic. Iti multumesc ca ma tolerezi:-)

  5. Vadim spune:

    De ar veni si la noi o recesiune de asta de cateva miliarde cifra pe reclama online! :)

  6. Nu cred ca va scadea piata de publicitate la noi, mai ales publicitatea online.
    Da, probabil cuvantul a fost folosit in contextul ingrijorarii cu privire la migrarea audientelor in special educate din mediile traditionale spre cele interactive. De altfel si migrarea continutului offline spre digital este rapsunsul pe care marile trusturi de presa si-l dau singure (cu o mica intarziere ce-i drept, de teama canibalizarii produselor existente).
    Piata din SUA este o piata fluctuanta, influentata de multi factori, unii amintiti mai sus.
    Pentru Romania, care are inca mult de recuperat, viitorul arata cel putin rasunator. Bugetele vor continua sa creasca, alocarile vor incepe sa fie insa din ce in ce mai elaborate in contextul educarii pietei de publicitate si nu numai.

  7. orlando spune:

    Doru,

    de scazut nu va scadea insa cresterea de la anul va fi, cred eu, mai mica decat ce s-a intamplat in ultimii ani, asta am spus mai sus, in rest sunt de acord cu ceea ce spui tu

    Asa e Andrei, e vorba de o ajustare care insa, oricum ai da-o, inseamna o reducere a pietei

    mog,

    eu cred ca pe o piata, in .ro, care nu va mai creste ca Fat Frumos, tot tv-ul isi va lua partea leului, advertiserii stiu reteta TV iar daca se pune problema reducerii bugetelor tv-ul cred ca va fi ultimul din lista. Presa va fi cea mai afectata la anul, desi am si aici semne de intrebare tinand cont ca anul viitor sunt alegerile pt Presedentie si Europarlamentarele.

  8. […] a lua o decizie pentru 2009 in momentul in care apele se vor mai limpezi. Pare a fi mai rau decat acum o luna,  Adevarul publica un articol pe subiect unde Bogdan Prajisteanu, Managing Director […]

Lasa un comentariu