scurta analiza de dupa lansare: Gsp.ro si Evz.ro
sâmbătă, februarie 16th, 2008doua dintre cele mai importante si vizitate siteuri din .ro, Gsp.ro si Evz.ro si-au schimbat recent siteurile. Ce am observat:
– Evz a pierdut intre 10 si 20,000 unici pe zi, iar in toata perioada de dupa lansare nu a mai reusit sa depaseasca 80,000 unici/zi, o cifra pe care o atingea fara probleme inainte de relansare;
– mai grav este faptul ca Evz.ro a pierdut peste 300,000 de afisari in fiecare zi, de la ~ 850,000/zi scazand la ~ 500,000 afisari/zi;
– si la vizite Evz pierde tot cam 20,000, de la 130,000/zi scazand la 105,000/zi
– Gsp.ro scade cam cu 5-10,000 unici/zi, iar in perioada de dupa relansare nu a reusit sa mai treaca de 120,000 unici/zi cat atingea inainte;
– afisarile raman constante, in jur de 600,000/zi ceea ce inseamna ca noua varianta, la mai putini unici, genereaza acelasi numar de afisari, in unele zile chiar mai mult decat media perioadei anterioare;
– pierderea mai mare pt gsp.ro e la nivelul vizitelor, de la ~ 235,000/zi s-a scazut la ~ 210,000/zi
– relansarea GSP.ro a afectat siteurile de suporteri din flota USM (stelisti.ro, dinamovisti.ro, rapidisti.ro etc) care au pierdut trafic in proportie de peste 100% ~ 50% (scaderi de la 237,000 unici/week la 104,000 in cazul stelisti sau de la 131,000 la 67,000 in cazul dinamovisti.ro).
observatiile sunt facute pe cifrele din Trafic.ro
This entry was posted on sâmbătă, februarie 16th, 2008 at 13:57 and is filed under Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Orice schimbare are si plusuri si minusuri. In cazul celor doua site-uri pana acum au aparut doar minusurile poate o sa vina candva si plusurile daca or exista pe undeva.
Doar vreau sa spun ca pierderea de peste 100% a traficului nu prea este posibila. Ma intreb ce ar insemna ca numarul vizitatorilor sa fie cu minus :D.
De la 237.000 la 104.000 insemna pierderea a peste 50% din trafic pentru ca ne raportam la traficul initial si nu la cel final pentur a face procentele. ;)
Bafta!
Unde e analiza? C? eu nu v?d decît o prezentare a unor date statistice luate de pe Trafic.ro. Nici m?car n-ai spus de la ce crezi tu c? e sc?derea. ?i vrei ca lumea s?-?i citeasc? blogul? Pentru ce? Vezi c? ?i ?ie o s?-?i scad? cititorii…
O mare parte din trafic venea din motoarele de cautare, dupa redesign probabil au schimbat si structura linkurilor, in timp, dupa ce o sa se reindexeze noua structura, o sa se recupereze traficul pierdut.
Bineinteles aici sunt mai multi factori, depinde si cat de buna e noua solutie din pct de vedere SEO, daca va fi la fel de usor de indexat etc …
Salut ,
Poate ai 2 minutele cateodata sa ajuti un biet student care incearca din rasputeri sa puna in picioare un website .
Ms anticipat
corect cu procentele, thx pt sesizare
gigi,
la ce site o mare parte din trafic venea din motoarele de cautare?
la evz nu mai sunt comentariile pe pagina separata, de la asta au scazut afisarile
o vreme nu le mergeau linkurile „de arhiva” din versiunea anterioara – de aici scaderi de unici veniti prin google sau linkuri
Din pacate, in ceea ce priveste Evz nu au pastrat structura url-urilor, asa ca multe linkurile de pe site-uri de „colectie” de ziare (9am, etc.) nu sunt actuale. De exemplu, linkurile de pe 9am ma duc intotdeauna pe pagina de: acest articol nu mai e disponibil. Cred ca la un moment dat articolele sunt pe home pentru ca a doua zi sa fie mutate (automat sau nu) in alta categorie (da, eu citesc stirile de ieri, nu pe cele de azi :D) si cu asta se schimba structura url-urilor, ceea ce e BIG NO-NO.
In ceea ce priveste SEO, e facut cam de mintuiala, comparativ cu cel de pe site-ul anterior (ma uit pe un studiu pe care l-am facut acum for 5 luni pe ala si il compar – trist)
E normal ca siteurile de suporteri au scazut. Din ce am vazut gsp.ro se axeaza acum in foarte mare parte pe propriul continut, nu mai face redirectare masiva. Si-a schimbat politica, linkurile din titluri puse pe gsp.ro spre alte siteuri au scazut drastic, ceea ce normal a dus la scaderea de trafic de care zici pentru siteurile secundare dependente de redirectare. In mod normal gsp.ro trebuie sa isi creasca numarul de afisari proprii. Legat de traficul gsp, o sa revina la normal si peste, ca toate siteurile de sport, cand va reincepe campionatul.
ps: legat de noul evz e clar ca e mult mai slab decat varianta anterioara si cel mai slab site al unei publicatii scrise centrale la ora asta. EVZ nu avea nevoie de relansare, conceptul lor nu avea nevoie de relansare, era bine gandit si original. Trebuiau facute poate mici adaugari, acolo unde se simtea nevoia de ceva nou. Din vechiul site EVZ eu as fi schimbat partea de comentarii din partea de jos a articolelor, pentru a fi mai vizibile, si poate modul de afisare in home pentru un continut mai dinamic. In rest mai nimic.
Lol, la EVZ singurele meta-uri sunt numele companiei care le-a facut – Ascenta….Ok, am inteles ca folosirea meta-urilor ca strategie de SEO este oarecum invechit, dar tot functioneaza. E cam jenant sa le lasi sa atarne. In mod normal ar trebui administrate/generate dinamic, in functie de cuvintele cheie de pe prima pagina.
Nu cred c? design-ul i-a îndep?rtat pe cititori, c? nu e vorba aici de NYT sau CNN. Poate SEO-ul va remedia problem?. ?i s? nu uit?m c? îmbun?t??irea fluxurilor RSS, newsletter-ele prin e-mail, preluarea con?inutului prin portaluri mai sunt unele motive pentru care pare c? au sc?zut vizitele. Cred c? ar trebui s? ne îngrijor?m c? sunt atît de mul?i vizitatori. V? da?i seama, probabil c? unii nu au auzit de sindicalizarea con?inutului, de RSS reader etc.
evz-ul are intr-adevar cel mai penibil site din media. ma mir ca ringier a putut scoate asa ceva.
gsp-ul nu pare afi atat de dramatic pe cat zici. probabil ca prin noul format si-au mai filtrat si ei vizitatorii, iar cresterea afisarilor cu 15% pe fondul scaderii vizitelor cu 10% sunt niste coordonate in favoarea gspului.
probabil ca asistam la un recul in ce priveste gsp-ul si la un regres in cazul evz-ului.
B-el, nu e nici un recul, e normal, daca te uiti toate siterile de sport importante din Romania sunt relativ pe minus, unele mai mult altele mai putin. Mai vorbim pe la mijlocul lui martie.
cred ca de fapt Orlando, pregateste moral lumea pentru scaderea initiala a prosport.ro de dupa lansare :). oricum eu sunt curios ce o sa faceti cu prosport.ro si sport.ro, cum o sa le reusiti sa promovati pe amandoua pe tv. si ceva imi zice ca noul prosport, o sa semene cu un site similar din afara, tine cineva pariul?
[…] aici: Evz a pierdut intre 10 si 20,000 unici pe zi, iar in toata perioada de dupa lansare nu a mai […]
In fotbal exista o vorba, „sa nu schimbi echipa care merge”. EVZ exact asta a facut si nu s-a multumit doar sa schimbe site-ul, ci sa-l si distruga. Pierderea de trafic nu cred ca are legatura cu Google, broken links etc., ci cu faptul ca pur si simplu site-ul nou e praf din toate punctele de vedere: prezentarea informatiei, interactivitate samd. Inainte imi incepeam dimineata cu evz.ro, acum intru doar o data la 2-3 zile tocmai fiindca nu mi se mai pare la fel de interesant. Cum nu cred ca reactia mea e singulara, scaderea de trafic e explicabila.
Cel mai bun lucru pe care ar putea sa-l faca evz ar fi sa repuna iarasi online vechiul site si data viitoare sa se gandeasca de 3 ori inainte de a schimba aiurea ceva ce merge ok.
In privinta gsp.ro, cred ca scaderea are legatura de fapt cu intersezonul. Cand va reincepe campionatul o sa creasca iar. Mai pot fi lucrate multe chestii la el, de pilda acolo unde scrie „Steaua”, „Rapid” etc. ar trebui bagate si siglele cluburilor pentru ca ochiul sa identifice usor informatia, dar una peste alta cred ca e primul site gsp care arata intr-adevar a site.
Intram zilnic pe evz pentru stirile locale din Vest. Acum toate stirile locale sunt la gramada. Evz-ul a pierdut multi cititori de stiri locale prin aceasta schimbare neinspirata.
Gsp-ul isi va reveni si foarte probabil va depasi vechile recorduri. Sigur, asta va depinde si de relansarea prosport.ro. Daca – prin comparatie – prosportul va fi mai usor de citit va atrage o parte din nemultumitii schimbarii de pe gsp (avantajul ultimului venit).
Ar fi interesant de studiat daca, dupa aceste relansari, site-urile independente de sport au castigat ceva.
[…] O analiza misto despre redesignul gsp.ro si evz.ro […]
[…] Dupa mutarile de titluri de la inceputul acestui an, cresterea sport.ro si conquiztador.ro (felicitari Robi, tine-o tot la fel), zf.ro etc si estimarilor de potential ale retelei mai mult ca sigur Media Pro va “colecta” 18-20% din piata. Mai ales ca se vede cum concurenta scade. […]
azi l-am vazut pe Hagi: http://mugur-ionescu.ro/multumim-hagi.html
Problema nu e de design, ci de continut. EVZ si/a testat ideile inovatoare (ie, aducerea unei noi echipe de editorialisti si coverage pe lifestyle mai substantial) si ele nu prea au mare cautare. In schimb, Cotidianul merge in sus, si asta pentru ca e mai serios, mai echilibrat si mai concentrat pe publicul tinta caruia ii da din ce in ce mai mult ce are nevoie.
[…] – cifrele BRAT sunt mai degraba un tool de business si mai putin o galeata cu orgolii. Dupa cum scria si Orlando, Evz s’a dus putin pe gheata si nu mai conduce autoritar zona de “quality”, grup in care evolueaza la butoane si […]
f misto analiza :)))