Facebook = 15 miliarde USD

1.6% din actiunile Facebook = 240 mil USD –> valoarea FaceBook =  15 miliarde de dolari

Platitor = Microsoft, perdant = Google

Mai multe in WSJ (nu stiu daca mai e la „liber”, s-ar putea sa necesite inregistrare si plata)

Later update: venituri Facebook = estimari de 150 mil USD pe 2007

Profit Facebook = sperante de break even la finalul anului

20 Comentarii
  1. Intrebare: is it me sau cifrele asta sunt cam prea mari? Nu cumva ne indreptam spre un nou crash? dotcom bubble all over again?

  2. Oare Microsoft atat a vrut sa achizitioneze ? Sau atat era disponibil ?

  3. adi spune:

    Microsoft face jocurile sale. Nu-si putea permite sa piarda ultimul site mare. Microsoft inca nu e interesat de online si internet. Face mult prea multi bani din software, ca sa-i pese de cele cateva miliarde de $ cat castiga Google. Dar in acelasi timp are grija sa aibe usa deschisa catre online, daca va fi nevoie.

  4. Calin F. spune:

    I love this industry :)

    majoritatea deciziilor la acest nivel au legatura nu doar cu valoarea firmelor in discutie, ci sint mai curand decizii strategice, de pozitionare in piata. Putem include in aceasta categorie achizitiile Doubleclick/aQuantive, dar si achizita Skype de catre eBay acum 2 ani.

    modelele de afaceri in media, comunicatii, si chiar si sotware migreaza tot mai mult spre monetizarea prin publicitate. MS – G (dar si Y! – AOL cu Advertising.com, pe palierul 2) duc lupta pentru a controla o proportie cat mai mare din aceasta piata – si pretul la care o fac este dat probabil de ‘ce pierd daca celalalt castiga zona X’.

    in alta ordine de idei, bubble-urile sint bune, pentru ca stimuleaza crearea de noi idei/afaceri. Unele vor ramane..

  5. Vadim spune:

    Din ce face atatia bani Facebook?

  6. Initial cand am vazut suma si procentul am crezut ca este o EROARE. Or fi vrut sa screi 16% sau poate 60%, dar NU, era chiar 1.6%.

    Si cand te gandesti ca omuletul din spatele Facebook a inceput intr-o camera de camin in timp ce era student inca…

    Oricum next big thing o sa fie: preluarea Cabanova de catre „cineva”. Sa vedem cine !:))

  7. mishu spune:

    Orlando, am vazut ceva machete in ZF cum ca in noiembrie vine in Romania pentru o conferinta Michael Porter cel mai tare om pe competitivitatesi strategii in afaceri. cred ca o sa fie un super eveniment.
    ai mai multe detalii?

  8. orlando spune:

    Cristian,

    da, probabil ca atat era disponibil pt ca cei de la Facebook aveau nevoie de acesti bani pt investitii. Mark a vandut la evaluarea pe care a dorit-o si doar atat cat e necesar pt a sustine cresterea accelerata din ultima perioada.

    Vadim,

    din publicitate

    Asa e Catalin, un „pustan” de 21 de ani care gestioneaza un business ce are 40,000,000 de useri inregistrati …

    Calin, welcome in randul bloggerilor :)

  9. Calin F. spune:

    multumesc, dar nu promit sa fiu atat de util cititorilor precum cei mai vechi in bransha: imi propun sa scriu odata pe luna cel mult..

    dar e o experienta placuta, o recomand tuturor: faptul ca ‘ramane’ te forteaza sa-ti pui intrebari: cine esti, ce vrei sa comunici..

  10. Virgil spune:

    Pustii si tinerii care si-au facut conturi pe Facebook peste 5-10 ani vor deveni excelenti consumatori de produse si servicii. Probabil aici Microsoft a facut o investitie strategica in achizitionarea de informatii.
    Microsoft poate ca nu intra in online la fel de agresiv ca altii, dar cine stie ce fel de platforma Windows ne pregateste pentru 2011.

  11. Vadim spune:

    Orlando,

    nu am vazut bannere pe acolo, dar ce e drept m-am uitat numai pe homepage, probabil daca m-as fi inregistrat ar fi aparut si reclamele.

    E incredibil cum a crescut acest site in ultimii doi ani… Intr-adevar are un trafic uimitor, agresiv de ascendent. Lumea are timp… 40 de milioane de useri inregistrati…

  12. Andrei Rinea spune:

    De ce nu vedeti voi un lucru?

    Un lucru mic si marunt…

    Pe langa mizerabilul 1,6% din actiuni…

    Microsoft cumpara si drepturile EXCLUSIVE de publicitate pe Facebook? Aici trebuie sa fie grosul beneficiului nu partzul ala de 1,6%..

  13. orlando spune:

    Asa e Andrei, exclusivitatea pe reclama a contat f mult in decizie

  14. Alex spune:

    @Vadim: marketingul conventional ce se desfasoara pe online-ul romanesc este de mult depasit. Cu alte cuvinte, faptul ca nu vezi banner peste banner cum vezi pe site-urile romanesti nu inseamna ca oamenii aia fac bani.

    Microsoft pe langa dreptul exclusiv de a vinde publicitate pe Facebook (asta nu o stiam, dar era de asteptat), a cumparat ceva unic in lume la ora asta: targetare 99% (nu am pus 100% pentru ca mereu e loc de mai bine ;-) ). O baza de date cu useri (zeci de milioane!!!) carora le stii nu numai mailul, varsta si orasul, dar le stii si hobbyurile, muzica favorita etc. (vezi parte din articolul citat de orlando „Facebook presents a big opportunity for online advertising, in part because it collects detailed information about its users — such as their hobbies, favorite music, location, age, and gender — that can be used to place highly targeted ads.”)… face cat 100 de YouTube la un loc ;-)

  15. nelu spune:

    La o adica, aproximativ asta poate avea si yahoo.

  16. livium spune:

    Google a mai cumparat cateva chestii mari pe net. Cred ca au o prezenta buna oricum pe net.
    :)
    in plus, Google sunt o firma relativ tanara(acu cativa ani erau inca un start-up), nu cred ca e in spiritul lor sa se comporte ca o banca de 100 de ani care face M&A pe banda.
    MS erau clar in urma pe Net fata de Google…erau mai presati sa cumpere.
    cred ca mai mult au cumparat o „prietenie” cu facebook

  17. Vadim spune:

    Alex,

    Corect, este foarte important pentru sa stie toate datele astea personale. Eu as zice ca nu pentru advertising, ci pentru altele, dar ma rog astea sunt nuante sau can-can. :)

  18. […] ai acestei planete are cont pe Facebook. Microsoft detine 1.6% din Facebook, cumparati la o evaluare de 15 miliarde de dolari, anul trecut Facebook a vandut rusilor aproape 2 procente la o evaluare de […]

Lasa un comentariu