despre IAB Romania (post editat)

In urma unei discutii avute cu Ciprian Stavar acest post a fost editat, imi cer scuze pt acest lucru. 

e vorba de parerea mea, bineinteles. statutul IAB Romania il gasiti aici. punctual:

– Art. 16. Excluderea

c) dezinformarea cu rea credinta a Asociatiei, comportare nedemna sau neloiala fata de Asociatie, savarsirea de fapte care in orice mod afecteaza interesele Asociatiei sau ale membrilor sai ori creaza prejudicii de imagine Asociatiei sau dereglari ori ingreunari in activitatea acesteia; avand in vedere posibilitatea ca asemenea fapte sa creeze grave probleme Asociatiei, in dovedirea acestui caz de excludere vor fi suficiente si prezumtiile simple atunci cand din motive obiective nu vor putea fi prezentate alte mijloace de proba, sau cand discutarea acestora ar putea, la randul ei, sa creeze prejudicii de imagine Asociatiei;

Art. 17. Procedura de excludere
Excluderea membrilor se face la propunerea Presedintelui, prin hotararea motivata a Consiliului Director. Asociatul exclus va putea face plangere la Consiliul Director, in termen de 5 zile de la hotararea de excludere, care o va examina numai in cazul in care in plangere sunt indicate motive care nu au fost avute in vedere de catre Consiliul Director la emiterea hotararii de excludere, iar in caz contrar o va respinge ca inadmisibila.

Pt conformitate citez din Statutul IAA Romania, capitolul excluderi:

Art. 18 Adunarea Generala poate exclude membrii asocia?iei in cazurile când ace?tia:

(a) intarzie cu mai mult de 3 luni achitarea cotiza?iei anuale;

(b) întreprind ac?iuni ce sunt in contradic?ie cu scopul si activitatea International Advertising Association;

(c) nu se conformeaz? deciziilor luate de IAA

Art.19 Înainte ca un membru sa fie exclus, Consiliul Director il va instiinta asupra propunerii de excludere f?cuta de c?tre Adunarea Generala si asupra motivului acesteia. Membrul IAA in cauza are dreptul ca, in termen de ?apte zile de la primirea unei astfel de instiintari, sa r?spund? in scris si sa solicite posibilitatea de a se ap?ra. Daca respectivul membru refuza sa solicite posibilitatea de a se ap?ra, Adunarea Generala este indreptatita sa tina sedinta de excludere in absenta acestuia.

no comment

– in numeroase randuri am ridicat problema Consiliului Director care ar urma sa aibe numai 7 membrii (eu am cerut 9 sau 11 tinand cont ca in grupul NCH sunt in acest moment 7-8 firme care activeaza in domeniu), fara o impartire clara intre publisheri online, regii, agentii media si clienti. explicatia a venit aici si suna cam asa: sunt doar 7 companii care au aderat pana acum (3 din zona NCH, membrii fondatori) asa ca nu se justifica marirea numarului de membri la 9 sau 11. Totusi, intr-un alt post de pe acelasi blog oficial al IAB se anunta “Pana la aceasta data (11 noiembrie) si-au manifestat intentia de aderare la IAB Romania peste 30 de companii”. Ce sa intelegem, cand intrebam de ce nu marim numarul de membrii CD ni se raspunde “sunt numai 7 companii care au aderat, nu se justifica”, dar cand anuntam pr-istic convocarea adunarii generale ne laudam ca avem peste 30 companii?

– delimitarea participarii in CD. Am cerut ca locurile din CD sa fie clar delimitate, atatea pt publisheri online/regii, atatea pt agentiile media clasice, atatea pt clienti. Pe acelasi blog oficial ni se spune ”Atata timp cat nici un client de publicitate online nu si-a manifestat intentia clara de a adera si doar o singura agentie (fara cele exclusiv online) a depus documentatia pentru aderare este prematur a se stabili in statut componenta pe publisheri, furnizori (regii de media, dezvoltatori etc), agentii sau clienti”. Eu stiu cel putin 4 clienti MARI care ar adera instant si inca 6 agentii media care ar face la fel (le stie si consultantul pt ca aminteste acest lucru aici ). Clientii sunt cei care dau banii si vor sa stie pe ce ii dau iar IAB le tranteste usa in nas. Nici un client nu va adera daca e invitat doar sa ridice mana si sa dea bani fara sa aibe un reprezentant in CD (nu uitati ca CD-ul e ales pe 4 ani deci aceasta formula, fara clienti si agentii media multinationale in CD, va ramane pana in 2010-2011). De asemenea daca tot apare un vicepresedinte in schema (desi chiar nu-i vad rostul) atunci de ce sa nu stabilim ca daca presedintele provine din zona regii/publisheri online atunci vicele sa fie din partea clientilor/agentiilor media si viceversa?

– despre membrii … conform Art 9 membrii pot fi:

a) Societati comerciale fondatoare (membrii fondatori), care au initiat infiintarea si organizarea Asociatiei si au aderat la prezentul statut.
b) societati comerciale, indiferent de forma de proprietate, care desfasoara activitate in domeniul internetului si al publicitatii on-line ori care contracteaza servicii de publicitate on-line, si care isi exprima dorinta de a fi membre ale Asociatiei si adera la statut, precum si alte persoane fizice sau juridice interesate in realizarea obiectivelor Asociatiei si de domeniul de activitate al Asociatiei, in conditiile prevazute de prezentul Statut.

de ce doar societati comerciale? daca IAA Romania care este un ONG si-ar manifesta intentia de a adera la IAB Romania, conform acestui statut nu ar putea.

Daca lucrurile sunt clare cu cine poate deveni membru atunci de ce la Art. 10 se precizeaza “In caz de respingere a cererii de inscriere, hotararea se considera definitiva si se comunica solicitantului fara sa fie necesara motivarea respingerii cererii.”? Adica indeplinesti conditiile (societate comerciala cu activitate in internet si publicitate online) de la art 9 dar poti fi refuzat fara nici o motivatie. E cumva o asociatie cu circuit inchis?

mai sunt si alte observatii mai mult sau mai putin minore insa ma opresc aici. Va mai semnalez un articol postat pe blogul consultantului care se ocupa de infiintarea IAB Romania. In finalul acestui articol gasiti trei litere, “o”, “v” si “c”, eu sunt “o”, Calin Fusu e “c” (atat eu cat si Calin ne-am manifestat nemultumirile si am anuntat ca nu vom adera la IAB Romania) iar “v” e Val Voicu care, paradoxal, e unul dintre cei mai mari sustinatori ai proiectului!

Later update: aseara a avut loc la sediul Netbridge o intalnire preliminara IAB Romania la care au participat reprezentanti ai playerilor din online (Netbridge, Arbomedia, Vodanet, Imedia, Adevolution, Internet Corp, Active Soft, Mp Interactiv, LegalNet, New Media Agency, Gemius, White Image), ai agentiilor care activeaza in online (Webstyler), ai agentiilor media (Mindshare, Mediacom, Maximize, Initiative Media, Zenith Media, Media Direction), directorul executiv de la ARMA dl. Costin Juncu, iar ca invitat de onoare Felix Tataru, presedintele IAA . S-au luat in discutie modificarile (unele din ele postate si editate ulterior pe acest post) la actualul statut IAB Romania ce vor fi supuse dezbaterii Adunarii Generale din 23 noiembrie. Astept modificarile de pe blogul oficial pt a le posta si aici. Vreau doar sa comentez s-au aprobat cu o larga majoritate toate (sper sa nu ma insel) modificarile propuse de Doru Panaitescu, Alin Popescu (LegalNet), Cristi Parvan (Zenith Media), Felix Tataru, Bogdan Nitu (Webstyler) si de catre subsemnatul.

In acest moment membrii IAB sunt Netbridge, Vodanet si Active Soft, la adunarea generala din 23 noiembrie vor trebui acceptati toti cei care vor dori sa devina membrii si, bineinteles, indeplinesc conditiile, se vor vota modificarile propuse aseara la statutul organizatiei, se vor alege organele de conducere (Presedinte, membrii CD, Vicepresedintele etc) si se va stabili mandatul pe care noua conducere il va avea.   

Later edit 2: Modificarile la statut discutate marti seara le gasiti mai jos:

Solicit?ri referitoare la Consiliul Director. Pre?edinte
Consiliul Director, Pre?edintele ?i Vicepre?enditele s? fie ales pentru o perioad? de 2 ani, fa?? de 4 ani cum este prev?zut acum (art. 32, art. 36)

Componen?a CD sa fie din 9 membrii (fa?? de 7 actual, art. 33) ?i s? cuprind? cel pu?in un membru din partea fiec?rei categorii de juc?tori, prin categorie de juc?tor în?elegându-se:
– client de publicitate
– agen?ie de media/publicitate/consultant?
– regie de media sau re?ea de siteuri
– publisher online

Se va prezen?a Adunarii Generale, ca ?i recomandare ca Pre?edintele s? fie ales prioritar fa?? de ceilal?i membrii ai CD, astfel încât componen?a celorlal?i membrii, în num?r par, s? fie ale?i în mod egal atât din grupa client-agen?ie cât ?i din grupa regie-publisher. Vicepre?edintele urmeaz? a se alege din rândul membrilor CD dup? alegerea acestora, de catre Adunarea General?.

Solicit?ri referitoare la dobândirea calit??ii de membru
Se va completa statutul pentru ca asocia?iile ?i alte organiza?ii care nu sunt societ??i comerciale, dar au personalitate juridic? ?i sunt implicate în publicitatea interactiv? s? poat? deveni membre cu drepturi egale (art. 9)

Se vor propune modific?ri articolelor privind admiterea membrilor prin decizia Consiliul Director, f?r? a mai fi nevoie de ratificarea sau validarea de c?tre Adunarea General?, urm?rind prin acest lucru o dinamic? ridicat? a asocia?iei (art. 10)

S-a votat solicitarea de a fi necesar? motivarea în cazul res?pingerii unei cereri de aderare (art. 10)

S-a votat solicitarea de a se elimina textul din art. 16, privind excluderea membrilor: „in dovedirea acestui caz de excludere vor fi suficiente si prezumtiile simple atunci cand din motive obiective nu vor putea fi prezentate alte mijloace de proba, sau cand discutarea acestora ar putea, la randul ei, sa creeze prejudicii de imagine Asociatiei;”

Se va propune modificarea procedurii de excludere (art.17) astfel încât Consiliul Director doar suspend? un membru, excluderea urmând a avea loc prin decizia Adun?rii Generale. Nu s-a precizat dac? prin suspendare se pierde dreptul de vot pân? la decizia Adun?rii Generale.

Solicit?ri referitoare la sediul asocia?iei
În cadrul Adun?rii Generale se vor dezbate si aspectele privitoare la sediul asocia?iei ?i posibilitatea de lucra mult mai activ cu alte asocia?ii profesionale din zona publicit??ii cum ar fi IAA, ARMA, ARMAD, BRAT, RAC.

Solicitari referitoare la procedura de votare în lips? sau de la distan??
În cadrul Adunarii Generale se vor putea discuta ?i adopta hot?râri privind procedura de votare prin coresponden?? (de la distan??) ?i a deleg?rii votului c?tre al?i membrii.
 

14 Comentarii
  1. Rachad spune:

    IAB is for all of us, people and companies involved in Interactive Media. It does not belong to NCH, MPI, AdEvolution, Neogen, ARBO or anybody else, nor should it be under influence from any side. IAB (stiu, suna pedant) should exist to help the interactive industry, be it the online publishers, Media companies, media brokers, ad agencies, Interactive agencies, marketing managers. It should help us set some rules and standards that would make the decision makers from the top advertising spenders feel comfortable to pour in some important budgets. Going through different blogs and my mailbox regarding IAB, I would not spend one cent, if I was a top advertising spender in Romania. It is just horror!…

    So I kindly invite all the players to take a helicopter view on the subject, leave emotions aside, leave conspiracy theories and paranoic views on the business (I know it is hard, as I kind of became paranoic myself…), and take a positive but firm attitude:

    – It should be clear that IAB Romania should NOT be under the influence of NCH. That should begin with finding another official address and an outsider lawyer. Having an NCH lawyer responsible of creating the IAB „statut” is kind of hilarious for most of the players in the market… More over, in case we stick to 7 members for the „consiliul director”, we should not have more than 2 NCH companies in that CD.

    – Membri fondatori: Any company that is part of the first official registration on November 23 should qualify for Membru fondator. This should be just a kind of honorific title, with no real advantage as voting power or occupying any executive position by default.

    – Elections: All elections (Consiliul Director, Presedinte, etc) should be just for one year, not 4 years!… The internet landscape is changing so quickly. Who knows what will happen 4 years from now. By the way, when will we know who are the candidates and what procedures are in place for registering as a candidate?

    – Art. 32. Consiliul Director
    Asociatia este administrata de un Consiliu Director ales de Adunarea Generala a membrilor Asociatiei pe o perioada de 4 ani, sau, la constituirea Asociatiei, numit direct pentru aceeasi perioada.

    What is this „sau, la constituirea Asociatiei, numit direct pentru aceeasi perioada”? Does that mean that the 3 NCH companies are part of the Consiliu Director „de facto”, by default? I don’t think this is a good idea. I hope I am wrong because of my limited understanding of the Romanian language…

    – Dear Orlando, dear Calin Fusu, I kindly invite you to participate and be active parts of IAB Romania. It does not make sense to have a crippled IAB from the start. Let’s all think long term. Your absence will give a negative signal to the advertising spenders, and believe me, the signal will not be „there is something wrong with IAB Romania”, but rather „The internet market in Romania is still immature and is not ready for important budget commitments”. We are all on the same boat here, I hope you understand. I am not talking just for myself, all the online industry wants both of you in, because your presence will make IAB still stronger.

    That’s all for the moment. Sorry if this is in English, but I could not elaborate such a long message in Romanian…

  2. Draga Orlando,

    In primul rand una este statutul si alta este asociatia, ca si obiective.

    Cat despre statut si modificarile acestuia, au fost pana acum 2 intalniri preliminare la care ai fost invitat si nu ai participat. Am cerut expres, inclusiv in cadrul blogului IAB Romania, ca la acele puncte care vi se par in suspans sa veniti cu formulari alternative de articole.

    Rezultatul? Dincolo de observatii tendentioase, carcoteala si neparticipare / neimplicare nu am primit nimic concret.

    Mai mult, NU SUNT AVOCATUL acestei asociatii. Vrei sa modifici ceva? Vino cu articolele de modificat, le discuti si cu ceilalti, inclusiv cu Val, Vlad Popa, Adina Vasilescu, Evelenie Fabritius, Alin Popescu, Alin Zainescu, Oana Petroff, Ovidiu Florea, Mihai Seceleanu, Andreea Idriceanu, Calin Rotarus, Doru Panaitescu, Marius Cristea, Stefan Liute, Mihai Tataru, Mihai Fanache, Roxana Precu si lista de nume poate continua.

    Iata ca nu ti-am pus nici un nume care sa aiba legatura cumva cu companii din grupul NCH.

    E asa de greu de inteles ca vointa asupra statutului nu este a mea ci a voastra, a celor ce constituiti asociatia. Sau a lor, daca nu vrei sa stai pe margine sa si tot te pui gica contra.

    E asa de greu de inteles ca in statut este prematur sa prinzi cati clienti, cate agentii, cati publisheri daca doar 7 au semnat actele? Dar ca este posibil sa tinem cont de acest lucru? Ce este greu de inteles ca intre intentia de aderare (30) si cei 7 care au semnat este diferenta de legalitate. Tu si MPI te numeri printre cei 30. Dar daca te tot sucesti si te invarrti, ba ca vrei, ba ca nu vrei, cum draq sa te numar? Si mai incerci sa influentezi si pe altii.

    Cum poti sa acuzi stand doar pe margine?!

    Ai criticat 4 articole. Te rog fa un update si vino cu varianta la ele, sau solicita avocatilor de la MPI sa iti faca variante daca tu nu ai timp.

    Nu-ti dai seama ca te faci singur de ras? Orice avocat sau director de agentie va vedea ca obiectile tale de mai sus sunt copilarii si ca se pot rezolva simplu: propui alta varianta de articol, se dezbate si are toate sansele sa se aprobe daca este pertinenta si exista si vointa celorlalti.

    Eu cred insa ca problema ta este legate de fostul tau loc de munca si orice are legatura cu el, directa sau indirecta iti creaza probleme. Tu ce astepti de la industria asta? Ce astepti de fapt de la mine? Ce astepti de la IAB Romania. Rogut-e lumineaza-ne si pe noi.

    Merci si toate cele bune.

    Ciprian Stavar
    consultant independent

    P.S. Vino la intalnire si vom lamuri si chestiunea cu statele de plata ale Netbridge, alta copilarie scoasa din gura ta. Dar nu mai vreau sa pun si chestia asta pe blog.

  3. BTW de numarul de membri in CD, iata ce scrie negru pe alb pe blogul IAB Romania chiar in textul la care facti tu referire:

    „1. Numarul membrilor in Consiliul Director. Atata timp cat pana la acest moment doar 7 companii au urmat procedura completa de aderare este prematur a stabili un numar mai mare de membrii (9 sau chiar 11). Mai mult decat atat, conform statutului, ORGANUL SUPREM de conducere este Adunarea Generala a TUTUROR membrilor cu drept de vot. Deci CD (Consiliul Director) se supune AG.

    Daca totusi se doreste extinderea CD, acest lucru este posibil fie ca recomandare, cu o sustinere majoritara a celor care doresc sa adere, fie chiar in cadrul AG din data de 23 noiembrie 2006.”

    Deci? Cati sa fie si cum sa-i impartim (clienti, agentii, furnziori). Propunere concreta te rog. Multumesc.

  4. orlando spune:

    – am trimis comentarii si propuneri din 9 septembrie adica de acum 2 luni de zile;
    – ai afirmat pe blogul tau ca ai semnatura mea pe statut si ca am acceptat statutul, realitatea e nu ai nici macar o acceptare pe email din partea mea!
    – propunerea mea concreta pt CD: 9 membrii, 4 din partea internetului (publisheri, regii), 2 din zona agentiilor si 2 din zona clientilor + presedintele

  5. Am intarziat. Nu pot vedea ce ai scris, pt ca e sters acum.

    Free speech ?

  6. Fluture spune:

    Orlando, este absolut jenant ce faci… mai bine stergeai posturile definitiv. Si pe asta si pe cel de mai devreme. Ai si tu curajul sa-ti spui parerea. Chiar daca e gresita…

  7. guest spune:

    citesc constant de cateva luni acest blog dar astfel de scapari ma fac sa ma indoiesc de utilitatea lui… ori spunem ce avem de spus si ne asumam greselile ori nu mai spunem nimic.

  8. orlando spune:

    Bogdan,

    asa cum ma stii chiar imi spun parerea cand am ceva de spus. insa ambele posturi se bazau pe ceea ce scrisese Ciprian pe blogul lui, cum el a sters materialele respective am decis sa editez si eu cele doua posturi.

  9. orlando spune:

    Guest,

    Ceea ce i-am spus lui Bogdan e valabil si pt tine, imi pare rau daca nu mai gasesti util acest blog.

  10. Este foarte util. Dar odata ce ai scris ceva, lasa-le. Inteleg situatia care a fost, dar ideea este: Inainte sa faci post, daca nu esti convins de acuratetea unor lucruri, sau de orice altceva, dai mail sau ltelefon la om, spui ca faci post, sa-ti confirme ceva, si il faci.

    Dar nu il mai stergi.

    Of.

  11. Dan spune:

    Asa cum ma asteptam, laudabila initiativa IAB va sfarsi intr-un 100% romanesc scandal, sau in cel mai bun caz va deveni un repezentant pentru un grup de interese, chiar daca acest lucru nu va fi in folosul industriei.
    teoria conspiratiei va fi intotdeauna mai puternica in mintile oamenilor, incapabili sa vada avantajele pe termen lung. Inca ma gandesc, dar nu cred ca voi fi printre membrii fondatori. Ce va fi mai incolo, ramane de vazut…

  12. Cumva toata aceasta initiativa va ajunge un mic grup de interese luat in seama de prea putini?
    Cred ca am mai vazut filmul asta…. in Romania :)

  13. marius spune:

    Blogul e blog. Scrii ce vrei si stergi ce vrei. Este normal ca atunci cand tragi concluzii gresite/pripite sau vezi si cealalta parte a monedei sa poti rectifica. Este mult mai logic si mai corect decat sa lasi acuzatiile pe internet, publice.

    Aproape toti citiram ce a scris. Nu mai conteaza ca a sters. Pe langa asta, a lasat comentariile care spun destule.

  14. […] Nu credeam ca primul meu post in categoria Email Marketing va avea titlul de mai sus. Ce legatura are carnea rosie sau cancerul cu email marketing-ul ? Raspuns: nici o legatura. Acesta este si motivul pentru care scriu pe aceasta tema. Sa te abonezi la newsletter-ul unui site de recrutare, si sa primesti email-uri din zona stirilor, asta da strategie de email marketing; numai daca email marketing ar fi egal cu spam. Pentru a scurta mai repede introducerea, haideti sa vedem si despre ce site de recrutare este vorba. Ai ghicit ? Da, e vorba de myjobs.ro, un site din reteaua Netbridge Investments. Ce fac oamenii aia la Netbridge iti insulta pe dea dreptul inteligenta, este o jignire adusa utilizatorilor de internet din Romania. Daca o companie cu nume, precum Netbridge, apeleaza la o astfel de tactica pentru a isi consolida traficul si pe alte site-uri din retea, atunci ce pretentii sa mai ai? Este posibil ca la inregistrare sa fi aparut si o portita prin care sa se stipuleze ca pot trimite si alt tipuri de email-uri in afara de stiri din zona recrutarii sau alerte de joburi. Dar cu bunul simt cum ramane? Este de-a dreptul lipsa de profesionalism. Puteau foarte bine sa introduca in newsletter, sau pe site, un banner prin care sa promoveze site-ul de stiri news365.ro. Si de aici gandul ma duce catre noul infintat IAB Romania. Ce se va alege de aceasta organizatie formata din SPAMERI? Mai multe pe tema IAB puteti afla de pe blogul oficial, sau din postul lui Orlando, care a involburat putin apele, numai daca ne uitam la comentarii. Mesterul, purtator de cuvant neoficial, este Ciprian Stavar. O persoana care se aprinde prea repede si pus all day long pe contrazis. Din pacate pentru ei ca persoane, cat si pentru aceasta asociatie nu inseamna altceva decat decadere. Eu cel putin as avea pretentia sa nu fie invocat dracul in discutie, vezi “Dar daca te tot sucesti si te invarrti, ba ca vrei, ba ca nu vrei, cum draq sa te numar?”. […]

Lasa un comentariu