online-ul depaseste outdoorul

Din Media&Advertising de azi via Cosmin 

Publicitatea online va dep??i outdoorul în 2006 

LONDRA, 3 octombrie – Cheltuielile pentru publicitatea online vor cre?te cu 30% în 2006 ?i le vor dep??i, la scar? mondial?, pe cele pentru publicitatea outdoor, potrivit predic?iilor agen?iei ZenithOptimedia, transmite mandmeurope.com.  Agen?ia de?inut? de Publicis a apreciat c? internetul va atrage o cot? de pia?? de 5,7% pân? la sfâr?itul lui 2006, în timp ce outdoorul va r?mâne în urm?, cu 5,5% din pia??.     Internetul va ajunge din urm? ?i radioul, potrivit predic?iilor ZenithOptimedia, care estimeaz? c? diferen?a între internet ?i radio se va diminua de la 3,9% în 2005 la 0,7% în 2008.  Cheltuielile pentru publicitatea online vor înregistra o cre?tere puternic?, ZO revizuindu-?i în cre?tere estim?rile pentru perioada 2005-2008, de la 76% la 84%.     Raportul ZO men?ioneaz? c? internetul contribuie ?i la o cre?tere a pie?ei totale a publicit??ii. Advertiserii din principalele zece categorii ale industriei au fost foarte aten?i în ceea ce prive?te intrarea online, cheltuielile lor evoluând de la 2,2% la 3,2% în perioada 2001-2005, în condi?iile în care pia?a total? a publicit??ii pe internet a evoluat de la 2,5% la 4,7%. Acest lucru sugereaz? c? advertiserii din categoriile mai mici au cheltuit mai mult decât media pe publicitate online, care este ieftin? ?i poate fi targetat? eficient. Potrivit ZO, în curând publicitatea online va ajunge s? dep??easc? 10% din cheltuielile totale pentru advertising în dou? state în 2006, ?i anume în Marea Britanie (12,9%) ?i în Suedia (10,5%). Pragul de 10% care va fi în curând trecut în cele dou? state europene va reprezenta o premier? pe plan mondial.     Pân? în 2008, ZO apreciaz? c? ar putea exista opt pie?e care s? dep??easc? bariera de 10% pentru cheltuielile de publicitate online, ?i anume Australia, Israel, Japonia, Norvegia, Coreea de Sud ?i Taiwan, precum ?i Marea Britanie (unde cota va ajunge la 17,2%) ?i Suedia (13,3%).              Cota internetului în cadrul cheltuielilor globale publicitare a fost de 4,7% în 2005, la nivel global, ?i se estimeaz? c? va cre?te la 5,7% în 2006 ?i la 7,3% în 2008. În acest ritm, publicitatea online va ajunge la 10% pe plan interna?ional pân? în 2011. 

3 Comentarii
  1. Cristi Parvan spune:

    Dragul meu,

    Nu ma asteptam ca de la tine sa am dovada ca email-ul nu functioneaza.
    Ti-am trimis si tie acelasi mail pe care l-am trimis si lor dar n-ai reactionat.

    Daca n-as fi research (sa am nevoie de mai multe cazuri ca sa trag o concluzie) as tinde sa constat:

    – blogul este la mare moda
    – informatiile „pe surse” sunt preferate celor „de la sursa”
    – intotdeauna e mai usor de citit in romana
    – fisierele atasate se deschid doar daca e … cazul
    – sursele externe sunt mult mai credibile.

    PS: Daca ai nevoie de detalii nu ezita sa…

    -l intrebi pe cosmin sau pe raluca de la m&a.

    PS2: Pentru info importante despre Romania care sa fie incluse in document …. foloseste mailul

  2. orlando spune:

    :”> Blushing :)

  3. […] Mi se pare cea mai importanta stire de media din ultima vreme, celelalte despre cati bani face fiecare mediu in prezent si cat se prezice pe viitor la nivel global, european, US, UK tin si de alte criterii decat calitatea mediilor si comportamentul utilizatorului. Mi-a placut titlul BBC pentru stirea asta: Web browsing beats page-turning. […]

Lasa un comentariu