Facebook ad network

In mai 2007, Microsoft, dupa ce a ratat DoubleClickul-ul (cumparat de Google), face o miscare „aproape” disperata, plateste 6 miliarde USD (adica dublu cat a platit Google pe DBCK) pentru aQuantive, adica Atlas adserving, Avenue A Razorfish si Drivepm. Intre timp, pentru ca Microsoft nu stie sa opereze o agentie de publicitate, chiar si interactiva, acum 3 ani, Razorfish a fost preluat de Publicis intr-un deal cash and shares de +500 milioane USD, Drivepm a fost integrat in Microsoft Media Network, iar Atlas a fost cumparat de Facebook pentru o suma ce se speculeaza ca a fost in jurul la 100 milioane USD.

Stirea nu este insa ca Microsoft a vandut, cu 10% din cat a platit, doua din cele trei businessuri pe care a platit 6 miliarde USD, ci ca Atlas integrat in facebook = un concurent pentru Google AdSense (cate site-uri au azi toolurile de like si fans integrate?) + posibilitatea de a avea rapoarte mult mai detaliate despre ceea ce se intampla cu reclamele pe facebook. Si ca modelul de business al facebook-ului se bazeaza mult spre foarte mult pe advertising.

Facebook is very focused on proving the worth of the data it sits on as well as the effectiveness of its ads. Owning an ad server would allow big advertisers and agencies to connect directly to Facebook to better measure the effectiveness of their campaigns.

Achizitia Doubleclick a schimbat complet paradigma la Google, de la softuri care stergeau cookie-urile si noi nu vom folosi niciodata bannere la campanii pentru sustinerea importantei display-ului si formate speciale. Si s-a dovedit una dintre cele mai inspirate achizitii facute de Google pana acum pentru ca le-a facilitat intrarea pe o piata mare si cu potential mare, cea a display-ului.

Un comentariu
  1. Alin spune:

    c? tot zici de google loves display pune pe list? ?i http://www.admeld.com

Lasa un comentariu