Brat vs Trafic.ro vs IAB?

Undeva pe inceputul anului am incercat sa analizam care e viitorul Trafic.ro tinand cont ca industria asta de online va creste in perioada urmatoare foarte mult iar piata, probabil, nu va mai accepta ca Netbridge sa detina singurul instrument de masurare de internetul romanesc. Au fost ceva discutii cu Nielsen Net Ratings, am mai analizat ce am putea face si in final am decis sa integram T3-ul in Trafic pt a modifica oarecum modelul de business si a face trecerea de la advertising (actualul model) la B2B/B2C (modelul Trafic + T3).

Intre timp eu am plecat de la Netbridge iar lucrurile au inceput sa se precipite pe piata, Brat-ul dand drumul, “pe blat”, la o propunere de proiect similar ce are ca scop final monitorizarea cantitativa si calitativa a site-urilor de internet. Acum cateva zile industria s-a intalnit pt a discuta despre necesitatea infiintarii unui organism independent care sa coordoneze aceasta piata, Brat a aflat de aceasta intalnire si astfel a inceput “show-ul”, discutia purtandu-se in acest moment spre directia “in interiorul Brat sau intr-o organizatie separata”. Oricum ar fi, cu Brat sau intr-o alta organizatie, se pare ca Trafic.ro va avea un concurent real pe piata in perioada urmatoare, un concurent la care vor adera destul de multi tinand cont ca va fi ceva independent. Ramane sa vedem care vor fi costurile acestui sistem si cati vor fi dispusi sa scoata bani din buzunar pt a plati acest serviciu tinand cont ca au deja aceste informatii, gratuit, in Trafic.ro. De vazut, de asemenea si cum va reactiona Trafic.ro si ce strategie va adopta.

Mai multe despre acest subiect puteti citi aici, aici, aici sau chiar pe blogul lui Tolontan.

11 Comentarii
  1. […] Cel mai bun exemplu pentru asta e citatul de mai jos (despre asta vorbeam mai devreme, cind ma refeream, intre ghilimele, la industrie): “Acum cateva zile industria s-a intalnit pt a discuta despre necesitatea infiintarii unui organism independent care sa coordoneze aceasta piata“, citatul apartine lui Orlando, care, cu sau fara voia lui a reusit sa ma binedispuna din nou – ultima data a facut-o cu bulele papale… Sa fim seriosi, daca o industrie se poate aduna in sala in care m-am intalnit si eu cu Razvan, inseamna ca industria aia n-ar bani nici de seminte… (no offense, Razvan, eu m-am simtit foarte bine la tine, sper sa intelegi ce vreau sa spun…) […]

  2. […] UPDATE: “Biroul Roman de Audit al Tirajelor pregateste un serviciu (alternativ, n.m.) de monitorizare a traficului pe internet” (scrie Petrisor Obae in Evenimentul Zilei) si Orlando comenteaza despre Brat vs Trafic.ro vs IAB , la fel  si  Razvan Varabiescu, si  Catalin Tolontan.  E posibil ca BRAT-ul sa aduca in noul sistem marii publisheri, si probabil pe asta mizeaza, la fel cum e posibil ca, in afara de Dragos Roua, si inca vreo cativa adepti, care vor dori in mod expres sa fie monitorizat de BRAT-ul independent, restul proprietarilor de site-uri sa aleaga cea mai buna tehnologie si cel mai bun serviciu. Care va fi acesta, ramane de vazut.  Insa sa revenim la  numarul utilizatorilor de internet din Romania… […]

  3. Iann says:

    Daca informatiile mele mai sunt corecte, excedentul bugetar depaseste 100 mega euro.
    Coincidenta sau nu iata si o suma avansata via Dragos Roua
    : […] “Am mai aflat si care vor fi costurile pe care “industria” – va trebui sa le suporte: 100.000 Eur in primul an, urmind ca in doi ani sa se ajunga undeva la 40.000 Eur pe an”.

    Vor fi de acord ceilalti membri brat ca excedentul sa fie folosit pt proiectul online?
    Lobby is the answer.

  4. orlando says:

    da, excedentul e mare, am aflat si eu azi … sa vedem ce o sa iasa joi cand ne vedem in “formula completa”.

    lobby, lobby dar stii cum e trebuie dat ceva inapoi intotdeauna 🙂

  5. Iann says:

    Nici nu am zis ca nu trebuie dat inapoi.
    Poate fi un start-up ca oricare altul, cu BRAT finantator principal.
    Iar banii oricum vor fi restituiti in timp si fara dobanda….
    PS: Nu doar Tolontan are exclusivitati. Keep reading me!

  6. Iulian Toma says:

    Pana se horaste razvan sa nu mai publice pe varabiescu.ro articole din varabisentimescu.ro , l-am scos din “planul de media” pe subiect, si bag tot bugetul la orlando.ro 🙂

    Legat de subiectul cu BRAT- IAB, nu inteleg de ce asa o preocupare BRAT pentru o piata Online de 3%, cu sanse de crestere spre 5%, hai 6% in viitorul apropiat? Asta dupa ce ani de zile a dat “shut down” la orice masurare online. De ce se grabeste BRAT cand IAB Romania ar trebui sa fie la cheie pana in octombrie si ar putea sa puna serios osul la treaba?

    Creata initial sa promoveze interesele printului in publicitate si viceversa, cred ca BRAT ar putea sa-si canalizeze energia in cautarea justificarea banilor pentru Print, nu prin alte parti. Interesant va fi de vazut si cum se vor intelege publisherii exclusiv online cu cei offline.

    BRAT ar mai putea acorda si atentie marita micilor platitori de SNA care umbla degeaba cu mouse-ul in studii, pentru ca gasesc magicele cifre din progresiile 33, 66 sau 25, 50, 75.. care arata pe felii demografice largi de audienta doar cate .. 1 respondent.

    Despre educatia advertiserilor in privinta audientelor titlurilor publicatiilor din Print nici nu se vorbeste. Toata lumea stie azi ce rating si pe ce target merge nu stiu ce Tv zilnic, si doar la nu stiu cate luni despre print. Cata vreme va mai trece pana in ziua in care vor sti cei care investesc bani in publicitate si ce rating si main target au evz, adevarul sau libertatea?

  7. Johnny Bravo says:

    S-a intmplat intalnirea cu BRAT-ul. Cam haos p-acolo. Ma-m simtit ca in liceu, toata lume vorbeste, nimeni nu e atent.

    @Iulian:
    “Legat de subiectul cu BRAT- IAB, nu inteleg de ce asa o preocupare BRAT pentru o piata Online de 3%, cu sanse de crestere spre 5%, hai 6% in viitorul apropiat?”

    De ce nu? Este independent, e de 9 ani pe piata, are experienta… Oamenii au propus, ramane de vazut cine vrea si cine nu. Asa a fost la inceput si cu SNA-ul, nu s-au bagat multi la inceput dar pe urma…

    “Asta dupa ce ani de zile a dat “shut down” la orice masurare online.”

    BRAT nu a facut asa ceva. Departamentul de internet e infiintat din 2002. Nu a fost lumea interesata si de aceea nu s-a facut nimic. La momentul respectiv costurile studiului erau enorme fata de veniturile din publicitatea online.

    “Interesant va fi de vazut si cum se vor intelege publisherii exclusiv online cu cei offline.”

    Se vor stabili reguli… Sa vedem insa cat timp le va lua sa le stabilesca.

    “Cata vreme va mai trece pana in ziua in care vor sti cei care investesc bani in publicitate si ce rating si main target au evz, adevarul sau libertatea?”

    Eu stiu 😉

  8. […] >>> COMPLETARE // Ceva povesteste si Orlando Nicoara.. […]

  9. Vadim says:

    Este nevoie de un audit independent, mai ales pentru ca trafic.ro contorizeaza siteuri si le arata cu trafic mare, chiar daca acest trafic este artificial si se obtine prin redirectare. Vezi gsp.ro, care redirecteaza trafic spre 4-5 siteuri. Nu este admisibil sa faci asa ceva, procedura asta trebuie sa inceteze, nicaieri in lume nu mai este posibil un asemenea tertip ieftin cu care, culmea, unii se lauda ca au descoperit America. Daca echipa trafic.ro stopa treaba asta din faza, asa cum era normal si corect, poate acum nu se mai discuta de un nou mecanism de auditare si, poate, nici nu era nevoie de el. Insa, este mare nevoie, pentru ca trafic.ro si-a pierdut din credibilitate.

  10. […] Why is it an issue? Because BRAT will audit the Romanian Internet (for the first time) and this article raises serious doubts… or maybe the journalist used to write about agriculture before this. I wonder what Doru Panaitescu (ARBOmedia), Orlando Nicoara (MPI) or Sorin Tudor (NETBRIDGE) have to say about this, if they consider this article relevant and how they will react as BRAT members. […]

  11. Petre Dordea says:

    bla ! bla! bla!
    domnilor vreau ceva concret! ..un concurent serios pentru http://www.trafic.ro pentru ca asa nu se mai poate! fura astia de rup! noua ne afiseaza cu 50% mai putin.

    astept vesti cand se va naste concurenta!
    Petre Dordea
    0723 – 286.309
    http://www.infotravelromania.ro
    http://www.infotravelromania.com

Lasa un comentariu