Se da o stire

Se da stirea: 30 milioane Euro – investi?ia în publicitate, în presa scris? a lunii martie 2011 (click pt a citi intreaga stire)

Potrivit rezultatelor furnizate de BRAT, în luna martie a.c. s-au investit în publicitatea din presa scris? aproximativ 30 de milioane de euro (valoare estimat? la pre?urile de list?), cu peste 22% mai mult fa?? de luna februarie 2011.

Se cere, tinand cont de discounturile acordate, sa se afle cat a fost, la net, piata de publicitate print in primul trimestru al anului 2011.

Introducem si un element ajutator in ecuatie:

38% din aceast? sum? o reprezint? promovarea unor produse media sau evenimente culturale, iar 11% o constituie valoarea anun?urilor de mic? publicitate, potrivit rezultatelor BRAT.

Timp de rezolvare: o ora

Succes!

13 Comentarii
  1. Alex spune:

    Undeva intre 4 si 6 milioane care au ajuns la sfarsit catre ziare/publicatii?

  2. :)) Lumea s-a obisnuit cu baxurile de bere pe aici, de-asta nu sunt raspunsuri

  3. Totusi, nu pot sa observ cat de praf sunt articolele de presa. Puteam sa citesc si eu comunicatul BRAT, nu era nevoie sa-l jumate’ din presa.

    Chiar nu sunt in stare ziaristii sa scrie mai mult? Sa faca ei niste calcule, sa dea si informatii din trecut? Eventual sa faca ei o estimare a realitatii, nu noi?

    Oricum, matematic vorbind (adica partea la mintea gainii din problema), ies vreo 36-38 de milioane inainte de discounturi pe toata perioada ianuarie-martie. Suma nu are nicio logica, avand in vedere ca, tot prin presa, estimarea pentru 2010 era undeva la 30 de milioane pe tot anul. De unde rezulta ca „ghici”-ul meu e ca discounturile sunt undeva la 80-90%.

    Nu e domeniul meu, cifrele le-am luat de pe ici si colo. Raman la ideea ca articolele de presa si cea mai mare parte a celor care le scriu sunt praf. Din cauza asta, uneori ti-e dor de presa scrisa.

  4. dragos spune:

    @radu si asta este exact motivul pentru care un serviciu pay per news ar avea sanse minime in Romania

  5. George spune:

    Problema este ca 90% din ziaristii care lucrau anul trecut pe subiectul „new media” lucreaza acum in alt domeniu. Si la anul 90% din ziaristii care vor scrie pe acest subiect vor fi noi. De aceea nu se pot face articole care sa includa analize si comparatii.

  6. xnotsocip spune:

    au ajuns la publicatii cel mult 3 milioane euro – net. prietenii stiu de ce

  7. Irina spune:

    Freo 5-6 milioane EUR

  8. Maria spune:

    @George – cand nu ai o informatie din experienta proprie se aplica o tehnica numita cercetare. Sa nu-ti imaginezi ca e o chestie extraordinara care necesita zeci de ore si instrumente avansate…se poate folosi Google cu mare succes. In realitate, ceea ce lipseste este interesul de a scrie un articol bun / interesant / util sau, ceea ce e mai grav, cred ca lipsesc niste puncte bune de IQ.

  9. NeaFane spune:

    ~4 milioane, dar tot mi se pare mult avand in vedere ce continut este produs.

    Intrebare mai buna ar fi: sa se calculeze CPMul real (platit pentru impresii din romania si nu din RM, Columbia, Vietnam sau alte piete „targetate” de TOTI marii publisheri).

    Daca s-ar calcula si CPA obtinut, probabil ca toti cei care chiar dau acesti bani (investitorii din companiile care isi fac reclama online, nu angajatii din dept. de marketing care nu au decat grija de a vedea cu care dintre prietenii din online sa isi cheltuie bugetele) si-ar plange in pumni.

  10. carabinier spune:

    @NeaFane – este vorba de presa scrisa….

  11. orlando spune:

    pare consens pe 4-6 milioane :)

  12. ion spune:

    brat, contorizeaza si barterele? sau auto-promo-urile? :) plus ca, pretul real = pret rate-card – 50%. :)

    probabil ca 30 de milioane vor fi pe tot anul. defapt, sper! :)

  13. ion spune:

    *identifica barterele sau auto-promourile sau le considera publicitate platita? :)

Lasa un comentariu