De weekend, noul BMW serie 5

Am avut pentru un weekend, luna trecuta, noul Serie 5 (un 530 Diesel) de la BMW in teste. Am dat o fuga pana la Mangalia asa ca va pot spune ce impresii mi-a lasat masina:

Introducere:

– E primul BMW serie 5 care-mi place in mod deosebit la exterior, ultimele doua generatii mi s-au parut nereusite;
– Masina e corect desenata, mult mai echilibrata si mai agresiva decat vechiul 5;
– Nimeni nu intoarce capul dupa ea, se integreaza bine in peisaj (e de bine :) )
– Interiorul care este foarte driver oriented, totul este la indemana, nimic nu este in plus, masina testata avea si foarte multe optionale;
– Imi plac nervurile de pe capota, blocurile optice (fata, spate) si jantele mari de 18 sau 19 inch;

Mi-a placut:

– Adaptive Drive, Dynamic Drive si Dyanmic Driving Control (mai sunt si inca multe altele, printre care si directia integrala – Integral Active Steering). Dynamic Driving Control iti permite sa setezi intre mai multe tipuri de setari ale masinii. Adaptive Drive (care include Dynamic Drive si Electronic Damper Control) contribuie mult la stabilizarea automobilului in curbe;
– Side Assist, Lane Assist, Advance Cruise – faptul ca te atentioneaza cand schimbi banda, fara sa semnalizezi mi se pare un lucru util. De asemenea, util este si ca franeaza singura si te pregateste de impact cand ai cruise-ul activat. Masina are ca optional si Night Vision, sistem de recunoastere a persoanelor pe si in apropierea carosabilului + avertizarea aferenta;
– Finisari de exceptie (pielea, scaunele foarte confortabile cu o sustinere laterala f buna pt o conducere sportiva);
– Sound-ul excelent (radio, cd);
– Sunetul motorului, mai metallic si suna ca un benzinar (desi nu se compara cu sunetul motorului de la Infiniti-ul meu :) )
– Portbagajul electric;
– Joystickul cutiei de viteze (automata), o senzatie complet noua comparativ cu vechile schimbatoare;

Nu mi-a placut:

– In spate este destul de inghesuit, vizibil mai mic decat in Audi A6, comparabil sau putin mai mare decat ceea ce se intampla la un Serie 3;
– Nu avea softclose pe usi, e o optiune pe care as pune-o;
– Pretul :)

Cum se conduce:

– Usor :) Masina are Dynamic drive si asta inclina in acordarea unei note mari: mai exact masina interpreteaza corespunzator starea drumului, viteza ta de deplasare si la momentul oportun actioneaza pentru mentinerea pe traiectorie. Concret: am negociat o curba in ultimul moment cu o viteza destul de mare, masina aproape instantaneu a intarit suspensia pe partea corespunzatoare si m-a scos dintr-o situatie destul dificila –> cu alta masina sigur scartaiam rotile cu frana puternica, BMW-ul pur si simplu s-a dus pe drumul lui;
– Poti selecta manual anumite presetari legate de modul de condus (cutie, suspensie, motor) sau le poti seta separate dupa voia ta;
– Directia precisa, foarte precisa;
– Toate optiunile care-ti fac viata mai usoara (senzori, camera de mers cu spatele etc)

Fisa masinii testate o gasiti aici, pretul, fara TVA, este de 65,242.86 Euro.

7 Comentarii
  1. bmwblog spune:

    530d este o masina fenomela, dar 550i este impresionant…

    Uite niste poze misto facute de noi pe race track acum 2 zile http://www.bmwblog.com/2010/05/12/first-drive-2011-bmw-5-series/

  2. Dragos spune:

    Vreau si eu testdrive cu seria 5, nu e cinstit, de ce numai tu????

    :D

  3. Constantine spune:

    Am condus 2 variante de 5 (530d si M5) din penultima generatie. Nu mi-au placut. Sunt prea tehnologizate. Devine o bataie de cap sa inveti toate comenzile electronice.
    Am banii sa imi cumpar o astfel de masina dar as prefera una mai simpla. Ma intereseaza o masina mare, puternica si sa nu fiu nevoit sa invat sa conduc un ozn. Nu am timp pentru asa ceva.
    Cred ca un Volvo e mai bun. Mai simplu in comenzi, si totusi puternic si sigur.
    Imi place mult conceptul Ferrari. Ei nu baga eletronica in bord, il fac simplu. Nici macar CD player nu are. Aia da masina. Pentru una din aceea nu am bani. :)
    Probabil ca daca ar trebui maine sa imi iau una, m-as orienta catre Volvo sau chiar o masina japoneza 4×4. Si un Range Rover ar fi o optiune. Dar BMW nu mai ma atrage. As vrea sa scoata un model simplu cu un bord de ursulet. Simplu si eficace, fara jde chestii care nu ma intereseaza.
    Din punctul asta de vedere Dacia rulz. O masina pe care romanii nu o apreciaza cum ar trebui. Dar pe de alta parte o masina care daca mai creste in pret devine mai scumpa ca Opel Astra. Personal nu as putea sa merg intr-o Dacie ca ma fac de ras in fata clientilor. In jobul meu conteaza imaginea.

  4. Dragos spune:

    :)) Constantine ma faci sa rad, hai sa iti dau cateva detalii, ori cate sisteme ar avea bmw-ul, tu nu ai treaba cu ele, cand te sui in masina nu e ca in f16 sa trebuiasca sa pornesti tot, toate merg in background. daca esti si un sofer normal ce nu dezactiveaza sistemele pentru adrenalina ridicata chiar nu ai nicio treaba cu nimic. daca te referi la interfata x drive, e normala, e o interfata cat se poate de simpla.

    in alta ordine de idei, ce m-a amuzat cel mai tare, este faptul ca nu iti iei bmw ca e prea tehnologizata dar iti iei masina japoneza :)))) cand te-ai suit ultima data intr-o masina japoneza? tu ai vazut ce are civicul la bord? :))) esti amuzant.

    doi la mana, unu era mai sus, una e sa ai bani de serie 5 si alta e sa ai de m5, daca ai de m5 ai si de ferrari. ;)

    cat despre bmw nu e bun dar dacia e :)))) m-ai cucerit total…

    eu personal te apreciez ca ai bani, ca nu alegi dacia de rusine si nu pentru calitatile indoielnice si mai ales pentru ca ai un job in care imaginea conteaza, si unde imaginea conteaza e rost de un volvo sau o japoneza :)))

  5. Constantine spune:

    @Dragos
    Nu inseamna ca daca ai bani de M5 ai si de Ferrari. Intretinerea masinii face diferenta. Spun asta din experienta unui fost posesor de BMW 850 CSI. Aveam masina asta cand in Romania era un post Tele7abc. Aveam alta varsta si ma inspirau masinile sport. M-a costat intretinerea ei o avere. De la acea masina, ma interesez cat ma costa intretinerea unei masini inainte de pretul ei de vanzare.
    BMW-ul nu mai imi place pentru ca are o infatisare mult prea agresiva. Este forta pura. Respira muschi si sex-appeal. Plus bordul tehnologizat cu mufa USB. E masina facut pentru cine este fascinat de soferie si care e atent la cum arata. Ceva gen artist, movie producer, … cineva care vrea sa epateze si e atent la imaginea sa. Chiar si la lansarea seriei 5 au venit Ilie Nastase si Gica Hagi. Asta spune tot despre aceasta masina. Facand o comparatie vulgara, as prefera genul de masina a carei imagine sa fie Dinu Patriciu.
    BMW a devenit prea colorata in aspect. Se vede influenta feminina in designul acestei masini. Poate seria 7 sa aiba un aer mai clasic. Poate. Insa in tagma mea nu dai bine deloc cu seria 5, mirosi a paysan.
    Personal as aprecia o masina fara electronica in surplus pe ea si cu forme colturoase. Range Rover mai pastreaza o astfel de linie, Volvo de asemenea. Aceste firme sunt mai bine vazute in lumea mea decat seria 5. Mai exista si alte firme dar sunt foarte scumpe.
    Nu sunt un specialist in masini si tocmai de aceea am nevoie de o masina sobra si fara electronica in surplus pe ea.

  6. Dragos spune:

    @Constatine

    Pai in comentariul asta vorbesti de cu totul alta mancare de peste :)

    Cred ca ai prefera mai de graba, din comparatia vulgara, si din atitudinea pe care o emani, un S Classe, sunt foarte convins. Dar ar trebui sa stabilim inainte registrul in care vorbim si scopul pentru care cumperi o masina.

    Insist ca un USB la bord nu e o extra-tehnologizare ci o facilitate utila chiar si pentru domni ca tine, mai toate masinile japoneze si nu numai, au optiunea asta cu USB, e ceva normal. La toate device-urile gasesti in zilele noastre o mufa usb.

    Cat despre daca ai seria 5 pari putin paysan, de acord cu tine, in ROMANIA, da, aici BMW are o reala problema de imagine cu dorobantzi-fan si manelistii care prefera toti BMW, dar vand bine si cred ca le convine asa. Iar despre cine si cum vine la lansare, nu mai zic nimic…

    Pe de alta parte mergi in orice tara din europa cu un seria5 si imaginea va fi cu totul diferita.

    Putin colorat bmw-ul, influente feminine? Hmmm are you sure? Din ce stiu echipa de peste 500 de designeri a lui Van Hooydonk are numai barbati sau 90% barbati si designerii ultimelor modele cu siguranta au fost barbati.

    Acum apropo de Range Rover, daca te intereseaza imaginea si spui ca activezi intr-un business unde imaginea conteaza, un HSE Sport nu e chiar o masina cu care sa mergi la intalniri de business, e mai degraba o masina pentru 30 – 40 sport/vacanta, pentru genul mai aventurier si dornic de experiente noi :)

    Volvo iar nu este o masina cu o imagine puternica de business, si aici revin la ideea initiala si anume ca un S Classe face ce vrei tu, e clasica, eleganta, pentru varsta a doua, business si tot ce vrei.

    In concluzie, seria 5-ul are rostul lui, pe nisa lui, pentru un anumit tip de oameni, o anumita varsta si un anumit context. Eu sunt mai tinerele ca tine si sunt designer, pentru personalitatea mea un seria3 acum e superb (pe care il si am), pe viitor, cand o sa am o familie mai mare, seria5 imi va veni manusa, din pacate are un pret astronomic si cine stie cand imi voi permite unul.

    Altfel superb 850csi-ul :)

  7. Dragos spune:

    Am uitat, daca ai bani de M5 ai si de Ferrari, ma refeream la cumparare, intretzinerea e alta poveste… :)

Lasa un comentariu