e criza

– Bear Stearns se vinde cu 2 dolari per actiune adica putin peste 200 mil usd in conditiile in care acum 6 luni (oct 2007) actiunea era peste 131 dolari! iar capitalizarea cateva miliarde bune. societatea de brokeraj infiintata in 1923 a avut in 2006 un profit de 2 miliarde usd – pff, imi aduc aminte de bubble 1.0 :( ;

– dolarul se duce spre 1.6 in raport cu euro;

– euro se duce spre 3.8 ron;

Later update: cireasa de pe tort, la Amsterdam dolarii nu prea mai au valoare

24 Comentarii
  1. Fluture spune:

    Sa vezi acum investitii masive in online:))

    Cat priveste Bear Stearns, nu prea ar trebui sa ne mire, a fost dintotdeauna o banca „agresiva”, care a riscat mult, a crescut mult, a produs beneficii uriase pentru clienti (si pentru actionari) iar acum a venit momentul sa plateasca pentru acest gust exagerat al riscului.

    Eu ma intreb de ce sunt atat de putine firmele care „pica”. Sau poate ca inca n-am atins fundul sacului/socului.

  2. parvan spune:

    nu-ti adu aminte si mai ales … nu numerota :) .

    Asta nu inseamna ca cineva a uitat :(

  3. Mihai spune:

    iar cresterea reincepe

  4. orlando spune:

    Chelule, nu mai face misto de noi, amaritii care lucram in online

    o sa mai pice si altii, vezi Lehman Brothers care azi nu se simtea prea bine

    Mihai, de unde au ajuns nu pot decat sa creasca :)

  5. Fluture spune:

    Rad si eu ca sa nu plang… stii bine ca nu are impact numai in online. Ia vezi la imobiliare, deja 5 mari proiecte oprite, tranzactiile cu terenuri foarte incetinite etc.

    Dar nu ma pot abtine cand vad declaratiile pompoase ale unora din „colegii” tai de online… Daca ar fi dupa ei, piata online .ro creste cu 100% an… Numai ca nu stim din ce an incepe numaratoarea.

    A, si inca ceva: cine are cash astazi e rege:-)

  6. orlando spune:

    fiecare isi lauda marfa, stii si tu chestia asta la fel de bine ca si mine :)

  7. Val Voicu spune:

    Intotdeauna cine are cash e rege.- asta e clar. Noroc cu antreprenorii astia gen utube, mispace care au reusit cu „5 dolari” sa-i multiplice fabulos. pentru ca nu e suficient sa ai bani. Cateodata /doar cateodata/ banii nu pot cumpara idei.
    Sau pasiune pt ceea ce faci. Si oricat de multi bani ai avea ca sa cumperi oameni gata sa se vanda imediat some things don’t have a price.
    if u know what i mean.

  8. Fluture spune:

    Val Voicu – nu „intotdeauna” cand ai cash esti rege:) Atunci cand ai cash dar piata n-are nevoie si totul e sus si tu n-ai investit, degeaba ai cash. E bine sa ai cash in situatii de criza, ca asta.

    Cat despre pasiune si restul, asta inteleg, dar ce nu inteleg – desi Orlando imi explica intr-o linie, prea scurt:) – e de ce va umflati voi industria in pene? De ce faceti declaratii pompoase fara nici un fel de baza, de ce scoateti cifre din burta, de ce nu sunteti realisti? Doar pentru ca, in mare parte, aceea „explozie” asteptata de noi de (atat de) multi ani nu se intampla? Credeti ca daca exagerati o sa fie mai multi clienti, mai multe bugete, mai multi bani? Exact asta duce la criza… minciuna si umflatul in pene.

    Voi in loc sa va vedeti de treaba iesiti la intervale regulate sa declarati cate ceva…”detinem 120% din piata de publicitate”, „piata a ajuns la 100 milioane”, „crestere de 1000%”, etc. Taiati-le si voi mai scurte ca nu intra la iarna in soba.

    sorry pentru off-topic (desi nu prea:))

  9. Val Voicu spune:

    pai nu se umfla nimeni in pene – mai ales ca vorbim de procente mici comparativ cu restul canalelor media. Daca spun 3 mil E e peanuts pt multe companii din publicitate din RO. Daca pt o anumita zona chestia asta poate sa para a lauda pt noi sunt doar cifre raportate.
    Daca ai fi vazut bugetele de publicitate online cum au evoluat de 10 ani incoace normal ca ai fi simtit nevoia sa transmiti advertiserilor ca este crestere. pt ca chiar este.
    Si daca ai fi participat la cresterea asta de piata in vre-un fel atunci cu siguranta ca intelegi nevoia de transmitere de date pietii..
    Si da suntem off topic.
    Nu cred ca scaderea de mai sus afecteaza in vre-un fel ce facem noi. De fapt nu afecteaza deloc.
    n-are nici-o legatura.

  10. Jan spune:

    Oh, the shit hit the fan! In sfarsit, trebuia sa se intample. Pacat ca FED-ul scoate din cacat o banca care trebuia sa dea faliment. Se pare ca in state capitalismul e atat de avansat incat nu mai pot avea loc falimente, trebuie salvati baietii destepti. Unii inca mai au curajul sa spuna adevarul:
    http://www.bloomberg.com/avp/avp.htm?clipSRC=mms://media2.bloomberg.com/cache/vpsp3dpnTUuA.asf

    Cat despre online, e nesanatos cum se arunca oamenii in previziuni si sume (15mil facebook – anyone?).
    Nu ma pricep la publicitatea online din .ro dar in state va fi scandal si pe segmentul asta, prea multa lume face bani multi din nimic. Intr-o zi se vor trezi advertiserii, si va iesi urat.

  11. […] citit astazi in postul lui Orlando despre cum se duce la vale dolarul si cum la Amsterdam mori cu dolarii in mana. Poate ca nu e […]

  12. […] Dolarul scade intr-o veselie. Tocmai am vandut ce dolari mai aveam in cont, agonisiti de un an incoace. Cu un curs cu 10% mai mic decat acum o luna. Shit. […]

  13. Fluture spune:

    Val Voicu, exact despre atitudinea asta a ta vorbeam… „criza economica mondiala nu va afecta cu nimic publicitatea online din .ro”. Adica business-ul asta nu e corelat cu nimic, el creste indiferent daca maine Romania intra in colaps. Asta da umflat in pene, nene!

  14. thinking... spune:

    Ca tot vorbim de banii din publicitate online din .ro – are cineva un ROI calculat, sau vreo formula de calcul? Sau vreun studiu asupra….
    @ fluture: Am cautat, n-am gasit…cred ca de asta creste fara legatura cu ce se intampla. Hai sa vedem care sunt actorii cresterii:
    1. branduri puternice, cu bugete serioase in spate – aka Coca-Cola, Pepsi, etc. La ei conteaza mai mult brand awarness deci calculele se mai putin un ROI clasic (promovare => clienti noi => bani mai multi). Si apoi, trebuie sa se duca undeva si bugetele alea ale marketingului ca altfel nu ne facem treaba bine si ii pierdem la anu’. Cu alte cuvinte, astia nu au nici un motiv sa calculeze in ROI
    2. mari publisheri + agentii => chiar trebuie? Idea e sa te fac sa cumperi fara sa justific de ce cumperi.

    Problema este ca cei care ar tb. sa fie cei mai interesati de cat de scumpi sunt banii de la clientii adusi de publicitatea online (adica brandurile mai putin puternice, noii intrati pe piata, etc) nu fac nici un gest in directia asta, sau daca fac, ….NU IMI SPUN SI MIE (nemernicii)!!!

  15. thinking... spune:

    @ Fluture – cine are cash in altceva decat dolari

  16. Ovidiu Miron spune:

    Orice criza poate fi depasita.

  17. Florin spune:

    Cand e criza si preturile sunt jos se cumpara, nu se vinde. :)

    Orice criza a fost depasita. Peste toate crizele s-a trecut. In 6 luni o sa fie din nou stabili si cu crestere economica. Scaderea dolarului este ok oarecum pentru ca stimuleaza investitiile. Companiile lor se vand la reduceri acum.

    Am citit pe undeva ca si UE vrea sa ieftineasca euro pentru ca a ajuns prea scump pentru cei din afara si din cauza asta scad investitiile an de an.

    Dolarii nu prea mai au valoare pe nicaieri prin Europa si asta nu e de acum. Am vazut un reportaj facut in Paris acum vreo 3 luni. Problema era aceeasi. Nu puteau sa cumpere nimic cu dolari, nu ii primeau pe nicaieri. Si se plangeau ca acum 20 de ani daca aveai dolari in buzunar puteai sa te duci oriunde. Asta nu e legat de criza de la ei ci de faptul ca SUA nu mai au statutul de acum 20 de ani si in Europa exista o moneda puternica, acceptata in toate tarile. Acum ar fi foarte greu sa accepte cineva si lire sterline desi acum 20 de ani puteai sa le folosesti la fel de bine ca dolarii in Europa.

    Dolarul a scazut constant in ultimii 10 ani. In comparatie cu Real-ul brazilian s-a injumatatit in ultimii 5 ani parca. Deci mai bine cumparati reali decat euro. :)

  18. Catalin spune:

    A trecut… criza ;)

  19. Ovidiu Miron spune:

    Oare a trecut cu adevarat?

  20. fphvac01 spune:

    poate nu inteleg eu bine, dar care ar fi legatura dintre criza financiara si ipotecara cu banii din publicitatea on-line? adica ok, dispari niste cumparatori de publicitate, temporar. dar incaltaminte tot trebuie sa ne cumparam si bere tot trebuie sa bem.

  21. Vivi spune:

    Recesiunea economica este abia la inceput in US. Are legatura cu deficitul bugetar imens, taierea taxelor, razboiul care consuma foarte multi bani. Lucrurile astea nu se repara peste noapte.

  22. m spune:

    Cotatiile cresc si scad… asta e de necontestat. Important este unde esti tu in momentele alea. Pe wallstreat nu conteaza daca ai cash sau nu, ci conteaza riscul pe care il poti suporta.

    Cunosc un grup de oameni care in 1997 au vandut short yahoo la 90$ pentru ca erau convinsi ca este mult supraevaluata. Dupa un an yahoo a ajuns la 400$, iar in 1999 era 1000. Ei au fost obligati sa cumpere la 180 pentru ca mai mult nu si-au putut permite, insa dupa cativa ani, yahoo era la 20$… dar mult prea tarziu pentru ei.

  23. Jan spune:

    National Debt:
    http://www.brillig.com/debt_clock/
    Criza a trecut? Esti sigur Catalin?

Lasa un comentariu