„ai ceva personal”

Aseara, intr-o discutie, partenerul de dialog imi spune la un moment dat „poate ai ceva personal cu mine” … nu exista personal in business, exista business sau nu exista business, facem impreuna ceva din care castiga ambele parti sau ne vedem fiecare de ale noastre, nu e loc de „ceva personal”, nu e loc de orgolii, nu e loc de vendete, razbunari sau alte chestii de genul asta …. cel putin nu daca vrei sa faci business. Si asta v-o spune cineva cu multi „prieteni”, care e muscat aproape zilnic de partea dorsala …

De fapt vroiam sa va spun Paste fericit, o sa iau o pauza de sarbatori (piua blog), sarbatori pe care va urez sa le aveti cat mai linistite.

LATER UPDATE: dap, exprimarea mea a lasat de dorit, ce vroiam sa spun este ca nu poti afecta un business pt ca ai ceva personal cu celalalt (nu conteaza ce). normal ca totul e personal, normal ca businessul se face f personal insa in afaceri nu trebuie sa apara hardfeelings.  

14 Comentarii
  1. Razvan spune:

    Mi-e mila de ala care face business si nu stie atata lucru.

    Sarbatori Fericite!

  2. Mihaï spune:

    cred ca am observat la unii latini (romani, italieni, francezi) dorinta ca relatia de business sa aiba o latura personala

    iar cand lucrurile devin personale, se spune „cine nu este cu mine, este impotriva mea”

    in conditiile anterioare o intrebare de genul „ai ceva cu mine?” se poate traduce in: „de ce esti atat de impersonal?”

  3. Cristi Parvan spune:

    Dragule am o simpatie personala declarata fata de tine.

    Dar asta nu ma’npiedica sa cred ca stiu/pot/vreau sa le separ atunci cand fac business.
    Sincer, sper ca asta sa nu fie interpretat ca „muscat de partea dorsala”, nu de alta dar ti-as spune ca in business e normal sa musti dar nu-i normal sa stai cu spatele:)

    Nu cred ca bussinesul este chiar asa de impersonal cum il prezinti tu aici, dar stiu ca businessurile cele mai dinamice sunt cele care reusesc sa fie cat mai impersonale, d-aia ma agat mereu de repere solide care sa inlocuiasca „interpretarile personale”.

    PS: am o simpatie personala si fata de „partenerul de dialog” misterios, desi cu siguranta asta nu are nici o influenta de business.

    Sarbatori fericite si tie.

  4. Sorin spune:

    In primul rind felicitari pentru proiectul http://www.promotor.ro lansat azi. Chiar este reusit.

    Paste Fericit si tie!

  5. Draga Orlando,

    Cred ca iti este foarte clar ca in business, fara a fi nimic personal, exista totusi afinitati si dimpotriva, mismatch-uri. Business-ul se face intre oameni, ca altfel ar munci numai adserverele pentru noi toti (pentru cei care au:)).
    Cand semnalele non-verbale ale unui partener de business iti spun clar ca esti cu cross-hair-ul pe frunte, te intrebi si tu ca tot omul … „de ce eu? :D”.
    Evident ca unde argumentele de cifre ajung in impas, balcanismul din noi gaseste un debuseu … personal, care in Romania in 99% din cazuri desteleneste lucrurile. Si evident in cazul asta ai mai mult de castigat.

    Hai (sa) Paste(m) Fericit(i) cu totii!

  6. Cristi Parvan spune:

    Doru, n-o da si tu in balcanisme, limbajul trupului si procente intuitive.

    Business-ul se face intre entitati de business, restul sunt intelegeri. E adevarat ca in spatele businessurilor sunt oameni, dar transferul de atribute nu e direct.

    Hai sa privim partea buna a lucrurilor: Omul cel mai bine conectat in aceasta piata (impresie personala bazata pe numarul blogurilor care fac trimitere la blogul asta) simte nevoia sa defineasca mai bine granita dintre personal si business.

    Asta poate fi citit ca un semn de maturizare a pietii.

    Sa ne luminam linistiti!

  7. Sarbatori fericite.

  8. v spune:

    ha ha
    tocmai tu ai ajuns sa vorbesti de impartialitate!

    e o gluma f proasta….

  9. „nu exista personal in business, exista business sau nu exista business”

    Ma mira sa aud pe cineva cu experienta ta spunand asta…
    In afaceri, a ignora aspectul personal gasesc ca este suicidar.

  10. Cred ca update-ul lamureste lucrurile, pentru ca nu exista afaceri impersonale. Suntem oameni, si asta ne face sa relationam si pe alte planuri desi initial totul pare o afacere ‘rece’…..

  11. Andreea spune:

    Cred ca vroiai sa spui „Heartfeelings” ….asta e expresia ..”Hardfeelings” nu exista….

  12. […] Clubul are via?? scurt?, toat? lumea vrea s? fac? bani, iar s? faci ?i bani ?i s? ai ?i sufletul în rai nu se poate. Se va ajunge la “vine gogu? atunci nu mai vin eu, c? mi-a furat nu ?tiu ce campanie”. Ca peste tot. E bine c? e cu invita?ie, c? din experien?a netoo s-a v?zut c? nu e prea simpatic s? ne strângem ciopor ?i s? ne uit?m unii la al?ii. […]

  13. […] modul injurios. Se transforma in victima si apeleaza la clasicul "ai o problema". Orlando spunea ca nu exista lucruri personale in afaceri. Decat atunci cand afacerea e […]

  14. […] pe zi din seo spam…?i ca s? îi r?spund lui Vladimir la o intrebare de acum câteva luni, n-am nimic cu Claudiu Gamulescu, ci doar cu businessul pe care îl promoveaz? cu atâta ardoare (search […]

Lasa un comentariu