Lagardere cumpara Sportfive

[via Cristina] Gigantul media francez Lagardere a anuntat achizitionarea Sportfive intrand prin aceasta achizitie (~ 900 mil euro) pe piata drepturilor sportive. Sportfive detine comercializeaza printre altele drepturile pentru Euro 2008, drepturi pt alte competitii importante precum si drepturile pentru 270 de cluburi de fotbal din Europa.

In Romania Lagardere detine Europa FM si Radio 21, mai este implicat (sper sa nu ma insel) in Edipresse si in Hachette Distribution Services. E interesant insa ca au anuntat lansarea a doua televiziuni pentru la anul (Europa 1 TV si Europa 2 TV), probabil ca una din ele va contine mult sport tinand cont de aceasta achizitie, iar daca TVR nu a achizitionat inca drepturile pt Euro 2008 e posibil sa vedem urmatorul Campionat European la una din aceste doua televiziuni. Tvr-ul detine deja aceste drepturi 

Later update: au mai scris despre asta, inca din 23 Nov, cei de la Daily Business 

8 Comentarii
  1. Theo M. spune:

    tare subiectul!

  2. Andrei Ghica spune:

    TVR a achizitionat inca drepturile pt Euro 2008. Au dat si comunicat din cate stiu.

  3. Andrei Ghica spune:

    ce face lenea si copy/paste :). inca = deja.

  4. abg spune:

    draga orlando, sportfive nu detine drepturile euro 2008 ci doar le vinde in numele uefa. dealurile negociate de sportfive sunt aprobate de uefa. pe de alta parte, nu te astepta ca sportfive sa alimenteze moca vreun post sau altul care apartin de lagardere. sunt unitati separate de business si se vor comporta ca atare. poate ca la oferta egala vor da drepturile celor din grupul lor, dar altfel…

  5. orlando spune:

    multumesc Abg, am facut corectiile de rigoare.

    e adevarat ca sunt unitati de business diferite insa tinand cont ca Romania conteaza cu sub 1% poate din cifra de afaceri de la Sportfive cred ca ar putea lua in considerare ca anumite drepturi sa le dea catre Europa 1/2 TV pt a putea impune pe piata acest post … e doar o idee desigur :)

  6. Televiziuni noi? Sunt curios… Teoretic, competitia e buna pentru noi toti, dar audientele in general scad, iar cele care raman sunt deja „adjudecate” de brandurile vechi (PRO, Antena, TVR).

    Oare unde se vor aseza, pe ce nisa?

  7. cristi parvan spune:

    @florin:
    Nu se stie cat de adjudecate sunt. E adevarat ca e greu sa convingi un om sa se mute de pe un canal pe altul (oricat de ciudat ar parea asta in era telecomenzii) dar in timp e clar un proces de migrare a audientelor spre nise. Televiziuni noi cu siguranta vor fi (eu mizez pe cel putin 10 anul viitor) dar cate din ele vor reusi sa prinda „piata” depinde de consumatorul roman.

    Pe grupuri cu mare nume avem trei exemple oarecum contrare, asa ca doar faptul ca ai in spate un grup mare nu garanteaza succesul.

    @orlando: logica asta cu Romania mica si nu se vede e un pic trecuta, si oricum era gaunoasa si pe vremea cand a … „functionat”. Pentru ca: suntem o piata mizilic cand achizitionam programe, dar avem mari perspective si merita investit. :)

  8. orlando spune:

    Cristi,

    in prima parte a anului am incercat sa achizitionez drepturile pt internet de la Campionatul Mondial de fotbal din vara aceasta … sumele cerute erau imense (sute de mii de euro) si totusi vanzatorul sustinea ca e un super deal cu un discount imens fata de restul Europei.

    In momentul de fata Sportfive vinde destul de bine in .ro, s-a trecut de perioada cand cumparai un meci cu 5000 euro, acum se liciteaza minim 100,000 euro pt meciurile unde joaca echipele romanesti si totusi cu toate astea nu cred ca Sportfive scoate mai mult de 1 mil/an din Romania (am dreptate abg?). Ceea ce, sa recunoastem, e „putintel”.

Lasa un comentariu