regula de baza in business

ai batut palma, ai agreat ceva, nu schimba intelegerea initiala! chiar daca iti pare rau, chiar daca a doua zi crezi ca ai cedat prea mult, chiar daca primesti o alta oferta mai buna conteaza sa ramai pe directia agreata si sa inchizi deal-ul asa cum ai promis.

f putini in .ro respecta acest principiu, cred ca si eu l-am incalcat de 1 sau 2 ori in anii trecuti insa sper ca vor fi din ce in ce mai multi si la noi ce vor invata regulile de baza in business.

14 Comentarii
  1. Iulian Toma spune:

    Orlando, esti un norocos daca ai intalnit asta azi. Eu o intalnesc saptamanal si se zice, nu pot sa neg, din arsenalul negocierilor romanesti valorizate mai mult pe oportunitate decat pe etica. pana cand nu vad negru pe alb, eu unul nu mai cred nimic.

    Partea proasta este ca, si cu „negru pe alb”, datorita termenelor si „cheltuielilor” accept orice multe deraieri de la termenii initiali ca sa nu mai pierd timpul incercand sa ma contrazic. asta e. piata e prea mica. iar etica este ceva ce se mai gaseste doar prin provincie.

  2. Vladimir spune:

    Bine ca nu l-ai incalcat decat de putine ori! ;)

  3. Secara spune:

    Iulian, tocmai ca piata fiind mica ar trebui sa se respecte cuvantul. Problema la noi e ca participantii semnificativi de pe aceiasi craca (si nu vorbesc aici doar de internet), nu comunica intre ei pentru a-si proteja interesele impotriva jucatorilor mai mici si mai agresivi… Nu exista o alianta la nivelul jucatorilor importanti.

  4. chiar daca primesti o alta oferta mai buna conteaza sa ramai pe directia agreata si sa inchizi deal-ul asa cum ai promis.

    Sincer este discutabila situatia.

  5. Vivi spune:

    Cristian, adu-mi aminte sa nu fac niciodata afaceri cu tine. :-)

  6. Evident sunt 2 perspective: clientul si prestatorul.

    Daca e sa fii client si sa te faci cu un super proiect soft cu doar 2 mii de euro(avans) in loc de 20 mii(final) incalcand „regula de baza in business” sau orice „negru pe alb”, de ce sa nu o faci? Mai intimitezi si prestatorul cu niste super avocati in cazul in care se ajunge la judecata, si uite un super deal.

    Daca e sa fii prestator, ce faci? :) Iti spun eu: te bucuri ca ai aplicat „regula de baza in business”.

    Iulian, am citit printre randuri si iti dau mare dreptate. Probabil ca daca exista exceptii ele nu fac decat sa confirme regula.

  7. Gusti spune:

    Din pacate ne vom lovi inca destula vreme de asemenea probleme. Pentru ca jucatorii din piata sint nescoliti. iar acest lucru se vede. cind te asezi la masa pentru a discuta o afacere trebuie sa fii bine pregatit. sa stii ce vrei, ce vrea cel din fata ta, sa existe un interes comun. sa-ti fixezi realist limitele de intrare si iesire, etc. la noi putini gindesc in momentul de fata o relatie win-win, iar cind vin la o negociere sint atit de nepregatiti incit isi schimba hotaririle dupa cum bate vintul. nu trebuie sa ne miram ca azi cel din fata noastra zice una, iar miine face alta.

    In lumea in care ma invirt eu, neseriozitatea este ridicata la rang inalt de oamenii din difuzare. Incredibil cita mirlanie poate exista in acest domeniu.

  8. Florin spune:

    O veritabila „dilema a prizonierului”. John Nash (savantul ca a stat la baza filmului ‘A Beautiful mind’) a dezvoltat in anii 50 ‘teoria jocului’ care s-ar putea aplica foarte bine in mediului de afaceri romanesc. Ar fi minunat daca afaceristii romani s-ar folosi mai mult de descoperirile lui Nash. Probabil vor trece ani buni pana cand se v-a intampla asta.

  9. Gusti spune:

    Apropo de neseriozitate. Tocmai batusem palma pt un barter la mare. Pt ca mi se pare super sa le poti oferi angajatilor un concediu. Ei bine, se incheiasera si listele cu oameni pe sejururi cind…hop…cade intelegerea. De ce? Ca a aparut in Jurnalul National nu stiu ce stire care nu a convenit patronilor societatii. Si ca pina nu se lamuresc ei daca e intimplatoare stirea sau e un atac, sisteaza barterele cu societatile grupului Intact, printre care si noi.
    Pai, ce treaba am eu, Gazeta Sporturilor, cu Jurnalul National? Eu ma intelesesem cu societatea aceea, plateam camerele cu spatiul din ziarul nostru, etc. Normal, n-am mai asteptat sa se dumireasca ei si le-am transmis ca iesim definitiv din intelegere. N-a picat bine angajatilor nostri, dar nici nu putem accepta sa avem parteneriate cu astfel de companii de 2 lei. Perla Majestic se numea hotelul, iar contractul fusese acceptat de ambele parti in urma discutiilor, noi il semnasem, asteptam sa se intoarca de la ei.
    Asa ca, avetzi grija, daca ajungeti p-acolo si o sa li se para ceva suspectat s-ar putea sa va scoata din camere :). ce conteaza ca le-ati platit

  10. Gusti spune:

    Ah, si mai am un exemplu. Scurt. Trebuia sa renegociem un contract. Discutam, iar el zice: „x ma gindeam sa va cer”. „destul de mult, propun x-3”. „da, cred ca e ok”, raspunde. „pai, facem o anexa”. „da, da”. peste 2 zile vine anexa prin fax. x-3 se transformase in x+5!! fara cuvinte. miercuri seara va spun finalul :)

  11. Cesarina spune:

    tare faza cu x+5, da bine zice orlando, macar pentru timpul investit in negociere, daca e vba d-un barter…nu spune nu!

  12. Andrei C spune:

    Pentru cei de la Perla Majestic sa schimbe contracte sau alte faze din astea e ceva curent. Mi-am luat-o si eu cu Phoenicia care e tot hotelul lor…Patronul e dictator

  13. tudor spune:

    DRAGA dLE,CU PRICIPII,
    daca ai incalcat 1 data sau de 2 ori si nu/ti amintesti,atunci socoteste ca
    de doua ori este cu 100% mai mult decat o data,si nu mai vorb i despre
    principiul acesta,pt.k nu l/ai respectat si n/o sa/l respecti niciodata
    Ai sa te prefaci ca/l respecti.
    ZSi aiu sa inseli cu nonsalantya cu care ai facut/o si in trecut
    Hasta la vista,

Lasa un comentariu