nu e bine, e foarte bine!

Trafic.ro a anuntat ieri ca 3.5 milioane de vizitatori unici au vizitat siteurile inscrise in serviciul lor de monitorizare. O stire care ar fi trebuit sa fie un motiv bun de sustinere al industriei a inflamat spiritele pe webul romanesc datorita felului in care a fost comunicata. Pe rand Zoso, Manafu, Dragos Roua au preluat comunicatul si au amendat felul in care acesta pune la indoiala cifrele anterioare comunicate tot de Trafic.ro. Cati suntem, 7 sau 3.5 mil? Ce facem, comparam mere cu mere? 3.5 mil unici sunt SAPTAMANAL, 7 mil au fost comunicati LUNAR, de ce fortam o comparatie INUTILA? 

3.5 mil unici/saptamana e o cifra FOARTE mare – sincer nu cred in varianta cu 7 mil (cu o rata de eroare de 20-30% datorata stergerii de cookies + duplicarii home + office cred ca cifra corecta e undeva in jur de 5 mil) – si trebuie luata asa cum e, numarul „heavy” utilizatorilor, al celor care consuma internet in mod constant este mai mare decat am crezut cu totii! Constant jurnalele tv au intre 1 si 1.5 milioane de privitori, Libertatea are + 1 mil audienta zilnic, INTERNETUL are saptamanal 3.5 milioane de useri ce pot fi atinsi de orice advertiser. Useri peste medie, care stiu sa deschida un pc, au o conexiune la internet si stiu sa se foloseasca de ea, marea majoritate pana in 40-45 de ani adica visul oricarui client. Asa ca hai sa nu ne dam singuri cu tesla in bilute speculand aiurea pe cifre care ar trebui sa ne ajute, pe noi toti, si nu sa puna semne de intrebare la nivel de industrie.

a, inca ceva, pentru moralul oamenilor care lucreaza la Netbridge acest post NU este un atac la adresa lor sau a companiei pt care lucreaza, din contra ceea ce au facut in ultima vreme pe Trafic.ro merita sincere felicitari.   

24 Comentarii
  1. zoso spune:

    orlando, sa intelegem din ultimul paragraf ca securea razboiului a fost facuta uitata?

    cat despre cifra, nu mai cred nimic, ori e alba, ori e neagra…

  2. so_be_it spune:

    @orlando,
    un comentariu foarte pertinent.multumesc.

    @zoso,
    cand ai sa intelegi diferenta dintre cei 7 milioane de vizitatori calculati la nivel de LUNA si cei 3,5 milioane calculati la nivel de SAPTAMANA , si cand ai sa aprobi comentariile de pe blog-ul tau care iti atrag atentia la acest aspect, abia atunci ai sa poti sa faci diferenta intre bilele tale – albe/negre. Pana atunci insa – dezinformezi si esti foarte tendentios. Ca de obicei, as adauga.

  3. cristi parvan spune:

    tesla nu-i nici ingropata nici in aer, nici deasupra capului nici .. la bilute. Tesla e un instrument folosi la cioplit si la scos cuie.

    se foloseste mult la constructii, pentru a scapa de „masa lemnoasa” inutila si de cuiele nefolositoare.
    Daca se foloseste si-n „media online” atunci scopul ei este de a ajunge la „lemn util” si pt a da forme incadrabile in constructii.

    Nu cred ca cineva si-a inchipuit ca poate folosi toata masa lemnoasa si ca poate „atinge” 7,000,000 milioane de oameni pe onlineul romanesc. Nu cred nici ca probleme gen distinctia cookie- individ, stergerea cookieurilor, cresterea numarului de cuci intr-o periaoada mai lunga de timp … etc mai sunt probleme straine oamenilor implicati in online.

    E intr-adevar posibil ca unii sa fi vandut copacul si sa fi batut si cuie in el :) , e la fel de posibil ca altii sa fi folosit unelte neadecvate :) ca sa scape de frunzis si cuie si sa fi estimat lemnul util ca mult mai putin, dar cel mai multi cred ca au fost cei care au fost neincrezatori ca pot folosi „copacul” la constructii.

    Imi place sa cred ca sunt dintre cei care au folosit barda (in prezentarile Zenith 2007 estimarea romanilor de pe internet e 4,5-5 milioane) si nu drujba, dar ce stiu cu siguranta e ca avem nevoie de unelte (tesle) cat mai precise si cat mai dedicate scopului.

    Si daca Spring, IAB sau noile deschideri trafic reprezinta unelte mai „precise” atunci cu siguranta ele sunt temeiul valorificarii mai bune a masei lemnoase de care dispunem ( si de care sunt convins ca este de calitate, suficient de mare, si cu o evolutie in timp fenomenala).

    Si … pentru spiritul meu de carcotas mult depasit de carcoteala din online:
    – trafic.ro face intr-adevar lucruri care trebuia sa le faca de mult dar asta nu-i dinn vina sa ci pt ca si industria face lucruri pe care trebuia sa le faca mai demult.
    – da stiu ca exista si instrumente de prelucrare mai fina a lemnului si deci de valorificare superioara, dar folosirea frezelor si „bricegelor” fara o prelucrare primara a lemnului e mai mult o scrijelitura …. neplacuta chiar daca transmite mesaje de dragoste :)

  4. cristi parvan spune:

    Vai cat am scris, scuze Orlando… poti sa „moderezi”.

    mesajul pe scurt era:

    Nu va mai jucati cu tesla aia. Incercati s-o folositi pentru scopurile pentru care a fost destinata.

  5. zoso spune:

    so_be_it, huh? cand, unde, ce? n-ai comentarii la mine, afaik

  6. […] Au mai scris despre acest subiect: Zoso, Manafu, Orlando, Dragos Roua, Sorin Tudor […]

  7. Dan spune:

    Eu vreau sa spun doar atat, in fiecare perioada de timp analizata, saptamana – luna – trimestru – an, exista oameni care intra sau nu intra in functie de diversi factori de la chef si pina la taierea conexiunii. 3,5 milioane pe saptamana nu inseamna ca daca inmultim cu 4 ne da numarul de unici pe luna si asa mai departe. Deci hai sa luam cifrele ca atare si sa vedem ce putem face cu ele.

  8. so_be_it spune:

    @zoso,

    ce-i drept, asta e cel mai bun raspuns pe care il poti da vizavi de comentariul meu de pe blogul tau, in care spuneam doua chestii :

    1. in post-ul tau nu amintesti absolut deloc de perioada pe care se calculeaza unicii , dar tipi sus si tare ca traficul minte. si am spus ca acel comentariu e scris de un AMATOR.
    2. iti atrageam atentia la acest comentariu al lui orlando.

    @orlando
    imi pare rau ca scriu lucrurile astea aici si nu pe zoso.ro, dar acolo comentariile , afaik, mai intai apar pe – awaiting moderation, dupa care pur si simplu dispar.

    PS – No offense zoso, cand ai dreptate ai, dar in acest caz se vede de pe luna ca esti tendentios si extragi din context doar ceea ce vrei, ca apoi sa strigi : Trafic.ro minte….

  9. Cristi Roman spune:

    Totusi, Orlando, ti se pare firesc ca de abia acum sa se implementeze tot felul de noi servicii, practic s-au instalat doua-trei in ultimele doua luni, tocmai cind isi face aparitia pe piata Spring Gmbh? Adica pina acum de ce trafic.ro s-a complacut intr-o banalitate banala-banala?

  10. orlando spune:

    Cristi (Roman),

    sunt mai multe aspecte:
    – modelul de business a fost neclar la Trafic, un serviciu atipic (nu mai exista ceva similar in alte tari) astfel incat si partea de investii a fost afectata
    – trafic.ro s-a impus pe piata imediat dupa lansarea de acum 7 ani devenind un etalon intr-o piata unde nu a avut concurenta, de ce sa schimbi.modifici ceva ce functioneaza? eu, sincer iti spun, am respins multe propuneri de modificare a trafic.ro pt ca nu stiam cum va reactiona piata, de ce sa risc sa stric ceva ce funtioneaza f bine? tot ce am facut a fost perfectionarea sistemului pt a masura cat mai bine.
    – schimbarile de pe piata si comitmentul industriei de a face o masuratoare independenta sub Brat au ridicat un semn de intrebare actualei echipe de la Netbridge astfel incat au fost nevoiti sa reactioneze si sa-si adapteze sistemul la piata actuala

    cam asta e, in mare. nu sunt de acord cu tine ca trafic.ro s-a complacut in banalitate, din contra, in acest serviciu s-a investit foarte mult si probabil se va mai investi si pe viitor, ramane sa vedem ce va deveni trafic.ro intr-un an si daca pozitionarea spre care se indreapta e cartea castigatoare. dintre siteurile netbridge cred ca este serviciul la care tin cel mai mult … si poate pt prima oara in 7 ani de zile acum are parte de o concurenta adevarata.

  11. zoso spune:

    so_be_it, eu iti propun ceva. hai sa asteptam sa vedem statisticile lunare. pentru ca am vazut niste idei destul de simpatice de la unii oameni si e posibil sa fie cum zici tu sau cum zic eu.

  12. Maria spune:

    Urmaresc de ceva vreme discutiile legate de trafic.ro de Brat si de noul sistem de auditare, pe bani evident….si mai citesc si comentariile corului cucuvelelor ce canta de mama focului prohodul trafc.ro si diverse ode de preaslavire pentru auditarea Brat. Previziunile astea pornesc insa de la o premisa ce se poate dovedi eronata: faptul ca Trafic.ro fura la ….trafic. Dar daca Trafic.ro nu fura? Asta ar insemna ca auditarea „pe bani” a Brat va fi relativ similara cu cea de la trafic. Si atunci de ce sa dau banii? Daca as fi webmaster fara bani de aruncat, as continua sa ma auditez pe trafic, si as compara ceea ce au obtinut companiile auditate fata de ce aveau inainte. Daca rezultatele sunt egale, de ce as mai pierde vremea si banii cu Brat? Evident, pornesc de la premisa ca cei care se inscriu aici vor pleca de pe trafic, deci nu voi putea face o comparatie real-time. Daca as avea bani de aruncat, m-as audita in amandoua….odata, ca sa vad daca diferentele sunt atat de notabile incat sa merite banii dati. Daca nu (si cand spun nu, ma refer la diferente de sub 10-15%), iarasi, de ce as da banii pe ceva care e gratis?
    Mai este inca o varianta: daca unele site-uri vor fi auditate ca avand trafic mai mic decat o arata sistemul initial? Ce vor face respectivele companii…mai ales daca diferenta este substantiala.

    Evident, avantajul competitiv al noii auditari este ca e o institutie impartiala. Sincera sa fiu, am oarecari dubii, din simplul motiv ca nu am dat niciodata spaga firmelor private, dar imi aduc aminte cu placere de litigiile de la ANRC si de „impartialitatea” de care dadea dovata mai ales fata de Orange si Connex. In trafic macar, daca aveam dubii referitoare la siteurile NCH, pur si simplu le ignoram….aici cum voi sti ce sa ignor?

  13. zoso's blog spune:

    nu v? lua?i de trafic.ro…

    Zilele trecute comentam pe marginea statisticilor trafic.ro ?i a celor 3.5 milioane de utilizatori nascuti din cei 7 milioane declarati anterior.
    Unul din motivele enun?ate ar fi c? oamenii î?i ?terg cookies din calculator. Hilar, nu? Hai s? fim…

  14. Sorin spune:

    Ce este trafic.ro ?
    La ce este bun ?
    Cui ii foloseste informatia ca sunt 3.5 milioane la trafic.ro in evidenta ?
    Sunt pe net de peste 7-8 ani, cam de cind s-a implementat in catunul meu si nu pricep de ce se inregistreaza oamenii in trafic.ro ? :)
    Poate ca sunt putin mai prost :) . Poate … nu :).

  15. nu e bine, e foarte bine!…

    Orlando spune: Trafic.ro a anuntat ieri ca 3.5 milioane de vizitatori unici au vizitat siteurile inscrise in serviciul lor de monitorizare. O stire care ar fi trebuit sa fie un motiv bun de sustinere al industriei a inflamat spiritele pe webul romanesc…

  16. Cristi Parvan spune:

    Maria, suntem intr-o tara in care cucuveau e … imbold revolutionar. Sa fim seriosi… aproape 30.000 de siteuri au trimis o cerere sa fie masurate, si au pastrat masuratoare tafic.ro.
    Eu inca n-am intalnit vreo oferta care sa nu contina date de trafic de la trafic.ro sau si daca am primit-o mi s-a parut amatorista.
    Cu siguranta nu suspiciunea de … „frauda” l-a facut asa de popular.

    Insa asa cum ne explica mai sus gazda noastra trafic.ro e(ra) un business care merge(a) si scopul lui direct nu e(ra) sa raspunda la nu-s ce nevoi ale pietii. Piata diversificandu-se au aparut diverse intrebari stupide :) de genul cati romani sunt pe net, ce caracteristici demo/sociale au, cum poti sa convertesti cookie in oameni …etc. Spring este in primul rand un research care sa raspunda la intrebarile astea si sa dea o masura „de industrie” diverseloar incercari anterioare.

    Studiul asta se intampla la Brat pt ca industria de online nu a avut capacitatea de a se autoorganiza. Intre timp avem si un organism de industrie, avem si exemple de demografice la trafic.ro, si absolut unici, si raportari de unici in retea/saptamana etc. E un proces prin care onlineul se ia inserios ca industrie si nu mai asteapta sa fie ajutat de …. concurenta (fie ea un alt publisher sau o alta media)

    Pt ca de o saptamna mi-am deschis un blog pe care mi-au raspuns 10 oameni si-i stiu pe toti eu n-am prea multe intrebari, dar poate in momentul in care o sa am raspunsuri de la necunoscuti o sa incerc sa aflu daca cine ma mai citeste si o sa apelez la trafic.ro … daca o sa vreau sa ma laud ca ma citesc mai mult femeile …. o sa caut si un studiu de demografice.

    Dar daca vreau sa „cumpar audienta” atunci am nevoie de-un reper si ma astept ca cel care-mi vinde audienta sa-mi demonstreze ca o are si poate s-o descrie, iar pentru demonstratia asta una din conditiile necesare e sa fie acceptata/confirmata de … concurenta.

    Uff iar am scris prea mult pe blogul altora …. si iar scriu ode despre maturitatea onlineului :( . Mai bine raman pe blogul meu.

  17. Andrei R. spune:

    Nu inteleg ce e asa incredibil. Sigur ca sunt oameni care isi sterg cookie-urile, ok, sunt oameni care le au dezactivate, ok, sunt oameni care intra cu mai mult de un browser pe o statie si sunt oameni care intra de pe mai mult de o statie (acasa + serviciu) si combinatii de acestea.

    Dar mai ales sunt foarte, foarte multi romani in afara Romaniei. Si mai e si softpedia care nu are target doar din Romania. Tinand cont de toate aceste aspecte nu mi se pare o cifra imposibila. Deloc.

    Orlando, felicitari si pentru ultimul paragraf ;)

  18. Iulian Toma spune:

    Orlando,
    Unele jurnale TV au audien?a de care vorbe?ti tu de 1 milion pe edi?ie!!!
    Total TV-ul este mai mult, per edi?ie s? zicem 19.00. Cristi Parvan, mai sus de fa??, ar putea detalia compara?ia cu TV-ul (poate pe parvan.ro pe care normal ca nu are audienta la inceput, mai ales cand scrie la Orlando:) ).

    Îns? ceea ce ar trebui spus este calitatea audien?ei, evident diferit? General Tv versus General Online. La fel ?i în compara?ie cu Print. Dar aici vom vedea probabil studiul BRAT ?i cel la care mai lucreaz? Trafic.

    Sunt situa?ii în care oricâte milioane de pagini ai pune pe internet nu acoperi audien?a celor care …nu deschid înc? niciodat? calculatorul. Similar, la Tv vs Print, exit? mul?i români sau pe care îi atingi doar cu televizorul oricât? publicitate în presa scris? ai face dar ?i pe care îi atingi doar cu presa scris? oricâte spoturi ai da ..

  19. Si eu sunt adeptul audientelor saptamanale in ceea e priveste internetul.
    De fapt, notiunea de audienta internet (no of unique users) asa si este incetatenita pe Internet – unicii saptamanali sunt denumiti „unici”.

  20. orlando spune:

    da Iulian, per editie, de asta am si folosit tv (ora/editie), print (zi) si internet (saptamana). se intelege altceva?

    corect, tv-ul e de baza insa ideea era alta, nu mai poti ignora internetul, fie ca suntem 3.5 mil sau suntem 5 mil.

  21. Adrian spune:

    Orlando Trafic.ro nu din cauza Brat a facut schimbarile ci din cauza Statistics.ro . BRAT nu poate intra in competie directa cu Trafic.ro pentru ca se adreseaza in general regiilor si este un serviciu platit in schimb Statistics.ro este concurentul direct. Chiar daca statistics.ro este la inceput de drum uitate atent ca vine tare din urma si pe deasupra este tehnic net superior celor de la Trafic.ro (apropo de cookie-urile ei au implemetata solutie de monitorizare si pentru cei care sterg/dezactiveaza cookie-urile).
    Probabil daca nu aparea statistics.ro nu cred ca trafic se apuca de vro schimbare.
    Cei de la Trafic si in special tu ai facut o treaba excelenta realizand un brand puternic dar balbaielile de comunicarea din ultimul timp cam incepe sa scada notorietatea brand-ului Trafic.ro

  22. Beinur spune:

    Ce este un “utilizator de internet”? (http://digitalmktg.wordpress.com/)

    […]Discu?iile aprinse pe tema num?rului de utilizatori din .ro sînt într-o m?sur? destul de mare irelevante. ?i asta dintr-un motiv destul de simplu: nici un participant la discu?ie nu pare interesat s? defineasc? ce în?elege prin sintagma “utilizator de internet”. Or este evident c? discu?ia este structurat? decisiv tocmai de felul în care este definit subiectul discu?iei. Aceast? defini?ie a utilizatorului de internet trebuie s? fie relevant? pentru cei implica?i în online. S? ne oprim pu?in asupra pozi?iei advertiserului. Înainte s? intre pe online cu bani orice advertiser trebuie s? ?tie ce poate ob?ine de aici. ?i pentru asta primul indicator este structura popula?iei online. Asta înseamn? cifre. Îns? nu orice cifre. Orice curs de marketing spune c? 20% din consumatori fac 80% din vânz?ri. ?i a?tia 20% sînt esen?iali pentru o companie[…]

  23. orlando spune:

    Adrian,

    hai sa fim seriosi cu statistics.ro, oricat de buni ar fi trebuie sa fie de doua ori mai buni decat trafic.ro pt a-i depasi, ceea ce nu se intampla in acest moment … daca ma uit in top 20 trafic vs top 20 statistics vad un singur site comun, prosport.ro … cand vor fi 10-12 siteuri comune mai vorbim.

    si pt ce sa-i depaseasca tinand cont ca mai toate siteurile mari vor fi in brat? pt ce sa investesti intr-un serviciu similar cand modelul de business nu e clar?

    Brat e concurentul trafic.ro pt ca cifrele oficiale vor fi la brat, pana acum cifrele oficiale erau la trafic, ceea ce-l fac/faceau etalonul in tot ceea ce inseamna masuratoarea pe internet.

  24. […] Lumea nu a intarziat sa-si puna intrebarea “de unde frate atata amar de diferenta” ? A discutat Vivi si a incercat sa ne abureasca Orlando. Sunt 2 explicatii care se vehiculeaza intens: […]

Lasa un comentariu