3 mil vs 5 mil

Catalin Tolontan vorbeste despre relansarea Gandul, relansare prevazuta pt 1 octombrie si despre faptul ca business-ul acestui cotidian a necesitat anul acesta 3 mil. euro din partea lui Adrian Sarbu, actionarul majoritar. Postarea vine la cateva zile dupa ce tot el vorbea despre banii pe care S.O. Vantu ii va baga in divizia print de la Realitatea Catavencu, mai exact 5 milioane euro.

Asa cum lasa sa se inteleaga si Tolontan, marea majoritate a celor 5 mil s-au dus/se vor duce in Cotidianul, mai exact in cartile, dvd-urile si cd-urile pe care ziarul le ofera cititorilor sai. Presupunand ca aceste cifre sunt reale credeti ca Gandul si Cotidianul au sanse sa atace pozitiile Evz si Jurnalul? Si ca sa deschid discutia, eu am vazut noul Gandul si pot sa va spun ca dpdv grafica/concept este mult peste ceea ce ofera ziarul azi. Iar daca cei de la Cotidianul trag 60,000 exemplare cum spune Tolontan atunci au parcurs jumatate din drum si ar mai trebui doar sa-i si fidelizeze pe cei 60,000 in zilele in care nu exista dvd.cd.carte. Insa pana sa ajunga la Jurnalul si EVZ cele doua cotidiene se vor concura intre ele + se vor concura cu Adevarul (probabil tot pe minus) si Romania Libera (pe plus) pentru locul 3, pe o piata din ce in ce mai concurentiala.

P.S. Raluca Zamfir reprezentanta unui client (BRD) crede ca noul Gandul poate depasi depaseste EVZ din punct de vedere al layoutului (multumesc Raluca pt precizare).

P.S. 2. Cred ca ar trebui sa asteptati sa vedeti noul Gandul inainte de a va exprima opinia :) 

multifunctionale (imprimanta, scanner, copiator) se gasesc si la  market online [link sponsorizat in campania de blogvertising]

13 Comentarii
  1. engambament spune:

    bag io o parere-doua de neavenit, si rautacioase pe deasupra:
    1. preocuparea lui tolontan fata de milioanele din curtea altora nu ma uimeste :) mai ales ca circula un zvon cum ca la expirarea clauzei (cum ca trustul vostru n-are voie sa se-atinga de un ziar de sport) tolontan ar fi pe lista lu’ sirbu pentru al nu’s citelea salt in cariera dintr-o odaie-n alta. eu sa fiu in locul lui sirbu nu l-as primi, da’ ce te faci daca bizniz planu’ lu tolontan e beton?
    2. ca cotidianu’ (sic!) trage saij’de mii nu-i tot una cu vinde saij’ de mii! nu stiu cit e returul lor asumat, insa cred ca daca dau pe bani 35,000 in zilele fara carte, ar trbui sa fie multumiti.
    3. astept ziua in care patriciu o sa-si traga o echipa mai tare decit ce are acum… lucrurile s-au relansat prost la adevarul. eu l-as inchide daca as fi in locul lui :) (dar nu sint, nu-i asa, si de-aia scru pe blogul tau la ora asta!)
    4.respect recomandare ta si pina la urma ma hotarasc sa nu mi-arunc cu parerea despre Gindul. da’ despre CTP pot zic ceva?!

  2. lio spune:

    nu sunt specialist in presa scrisa, imi permit insa rasfatul de a crede ca, dat fiind decalajul actual intre cele 2 titluri – EVZ si Gandul- vezi SNA si BRAT in afara de o suma X de investit ar mai trebui fixat si un delta t in care dezideratul sa capete forma . delta tul poate fi 1an, 2 ani sau la sfantu’ asteapta…cat priveste parerea doamnei Raluca Zamfir – tot respectul- dar e ca si cum la randu-mi as crede`ca ABN – AMRO ( de exemplu ) va depasi BRD-ul la numar de clienti dupa ce si-a schimbat casetele luminoase de la poarta…..

  3. Orlando, nimic nu este imposibil, doar ca Adrian Sarbu trebuie sa isi schimbe cumva strategia in dezvoltarea brand-urilor de media. In afara de televiziuni, foarte rar construieste consistent brand-uri. Ma uit si la Playboy, un brand foarte tare, pe care l-a lasat sa isi traiasca agonia si sa ii faca apoi parastasul pe cativa banuti. Cu Playboy as fi facut foarte multe lucruri, as fi creat un fenomen in jurul brand-ului astuia. Iar Adrian Sarbu avea canalele sa o faca. Numai ca se opreste la jumatatea drumului sau, pur si simplu, nu are oameni care sa stie sa creeze aceste fenomene din niste produse media. Asadar, cred ca Gandul are o sansa DOAR daca schimba radical marketarea lui. In rest, poate sa ii faca orice. Ziarul nu se vinde la taraba pentru ca a castigat designer-ul premiu la Moscova pt layout. Se vine pentru what it stands for.

  4. mirela spune:

    mi se pare foarte imatur sa incerci sa construiesti un brand in jurul unor stratageme care tin de saracia unui popor.
    Sa dai CD-uri, carti, lingurite, o cratita lipita de ziar, etc …. hm … asta spune ceva si despre calitatea ziarului dar si despre gradul de fidelizare (asa cum spuneti voi – o mari analisti romanesti …)
    Eu nu am mai vazut asa ceva in vestul Europei. Aici calitatea unui ziar este data de calitatea oamenilor care il fac, de verticalitatea opiniilor, de gradul de non-compromis …etc.
    Daca Gandul nu s-a vandut bine pana acum – trebuia schimbata echipa si nu gandita o strategie balcanica de dat CD-uri, trompete, baloane sau prezervative.

  5. G spune:

    Dar ce conteaza fidelizarea si pierderile / luna – conteaza tirajul, doar 2008 e an electoral in care toate datoriile media dispar :)

  6. parvan spune:

    E destul de mare distanta pana la EvZilei si cu siguranta ea nu se acopera doar cu sume de bani. Totusi Gandul are ceva mai multe abonamente si poate si un grup ceva mai puternic decat Cotidianul. Eu unu cred ca nu Cotidianul va fi principalul „adversar” (piata Gandul-Cotitianul fara gift pare a fi o piata pt care „achizitionarea unui singur ziar” nu este chiar o bariera de nedepasit) ci mai degraba Adevarul si poate chiar Romania Libera.

    Totusi, cred ca in lunile care urmeaza .. in absenta altor pozitionari mai evidente (de tipul Jurnalul si colectiile sau Libertatea si „tabloidul”) miza va fi pe pozitionare politica si pe „vizibilitate” nu pe format grafic.

  7. Raluca Zamfir spune:

    Am spus ca ziarul Gandul va detrona Evenimentul Zilei din punct de vedere al layoutului, nu al audientei.

  8. iann spune:

    in mai 2004 cand a fost lasat, gandul a reusit sa vanda 47,000 copii la taraba. in urmatoarele luni vanzarile la taraba au mers intre 20 si 25,000 de copii. evenimentul zilei [martie 2007] vinde 48,000 copii la taraba la fel ca si jurnalul in timp ce romania libera vinde 19,000 de copii. nu cred ca gandul poate ataca acum pozitiile jn si evz dar poate ataca romania libera care este in criza identitara. ramane de vazut cu ce campanie de comunicare vine si cat de consistenta va fi
    @lio: nu cred ca jurnalul isi propuse in februarie 2004 sa devina nr 1 la qualityuri :)
    @ mirela: ai fi surprinsa sa vezi ce business-uri consistente sun exact in vest pe linguritza si cratitze sa le zicem culturale :)

  9. Iulian spune:

    Cumva offtopic, dar zic eu ca are legatura:

    Realizarea proiectului ?i a portalului dedicat IMM-urilor, lansat mar?i oficial, a costat [b]6,2 milioane euro[/b], bani proveni?i din fonduri europene ?i investi?i în asisten?? tehnic?, logistic? ?i altele, a declarat pentru NewsIn, directorul de proiect, Leszek Jakubowski.

    Deocamdata, chiar din ziua lansarii, portalul cu pricina nu functioneaza:

    http://www.business-entrepreneur.ro/

  10. orlando spune:

    Florin,

    3. Cred ca Patriciu va merge pe actuala echipa de management inca cel putin 1 an de acum inainte
    4. sigur ca poti

    Corect Laurentiu, trebuie setat un orizont de timp si niste milestone-uri intermediare.

  11. orlando spune:

    Mirela,

    nu prea sunt de acord cu tine, Cotidianul nu a dat chiar orice cd, balon sau prezervativ, daca te uiti in urma o sa observi ca tot ceea ce au oferit are legatura cu targetul pe care vor sa-l atinga (mediu-high), vorbim de muzica simfonica (cd-uri), carti de cultura generala (colectiile enciclopedica) sau dvd-ul „cum mi-am petrecut sfarsitul lumii” (sper sa nu ma insel).

  12. copolovici spune:

    La ceas de seara, ca sa nu ramin nevorbit :) Eu cred ca:
    1. Romanii au mai demonstrat ca nu cumpara lay-out. Cotidianul facut de Iulian Puiu a stat frumos in bocanci doar pentru cunoscatori si, mai nisat, pentru cunoscatorii rafinati. Raluca Zamfir (sar’na!) poate avea dreptate (eu, deh, n-am vazut lay-out-ul noului Gindul) insa cred ca Publimedia are aspiratii inalte (calitativ dar si cantitativ) cu produsul relansat.

    2. Gindul a mers tare la inceput pentru ca toata lumea voia sa vada cum va arata noua gradina a lui CTP. N-au speculat pe piata avantajul asta si evident ca au pierdut.

    3. Cred ca un „cadou” potrivit publicului tinta odata cu ziarul poate fi o practica potrivita NUMAI in cazul in care se dovedeste ca si audienta ziarului creste, nu numai tirajul vindut. Adica atunci cind ziarul nu se transforma in ambalaj pentru carte, cd sau taloane de concurs. Si atunci cind unii nu spera sa vinda „si in cursul saptaminii, daca nu se da lunea”, deturnind astfel misiunea de baza a unui cotidian.

  13. […] cum spuneam, s-a relansat astazi, siteul beneficiaza si el de un facelift pt a-l adapta la noul layout din […]

Lasa un comentariu