Declaratia diminetii

„Personally, I think the idea that fake news on Facebook, it’s a very small amount of the content, influenced the election in any way is a pretty crazy idea,” Mark Zuckerberg

Intrebarile mele:

1. Asta inseamna ca toate reclamele de pe Facebook au influenta spre zero in decizia de cumparare?

2. Oare chiar nu constientizeaza ce inseamna sa raspandesti informatii false?

4 Comentarii
  1. vali spune:

    știi cum e, minți publicul și sufli în fundul acționarilor.

  2. Silviu Ispas spune:

    1. Nu, asta inseamna ca oamenii sunt in general suficient de inteligenti si au suficient discernamant ca sa identifice un continut fals si manipulator.
    2. Ba da, constientizeaza. Problema nu e la MZ, pentru ca nu el genereaza contentul FB, fals sau ne-fals. Problema e la celelalte canale de comunicare, spre exemplu TV, care genereaza cu intentie si transmit informatii false, si care constientizeaza si ele efectele raspandirii de informatii false, continua sa o faca si nimeni nu ia nicio masura (macar CNA, spre exemplu)

  3. Orlando spune:

    1. Nu, nu sunt sau sunt dar nu au timp sa cerceteze:

    1. For example, the most successful post BuzzFeed News found from a Macedonian site is based on a story from a fake news website. The headline on the story from ConservativeState.com was “Hillary Clinton In 2013: ‘I Would Like To See People Like Donald Trump Run For Office; They’re Honest And Can’t Be Bought.’” The post is a week old and has racked up an astounding 480,000 shares, reactions, and comments on Facebook. (To put that into perspective, the New York Times’ exclusive story that revealed Donald Trump declared a $916 million loss on his 1995 income tax returns generated a little more than 175,000 Facebook interactions in a month.)

    2. Hmmm

    https://www.buzzfeed.com/craigsilverman/how-macedonia-became-a-global-hub-for-pro-trump-misinfo?utm_term=.nfEq9VZer#.dg9l1Bdv8

  4. Adrian spune:

    http://www.theatlantic.com/technology/archive/2014/09/facebooks-mood-manipulation-experiment-might-be-illegal/380717/

    https://gigaom.com/2014/10/31/facebooks-secret-newsfeed-experiments-affected-voter-turnout-in-the-2012-election/

    http://www.huffingtonpost.com/2014/11/03/facebook-voter-experiment_n_6094690.html

    Deci nu, nu sunt „fake news”, sunt „real news”, alese cu mare grija, pe baza unor algoritmi foarte buni.

    Facebook face o treaba grozava in a lasa senzatia de incompetenta in timp ce se joaca deja prin tari bananiere (ca si a noastra) cu scosul oamenilor la vot sau in strada (s-a uitat deja valul pro Ciolanis scos preventiv prin FB?). Nu trebuie sa-ti spuns „voteaza cu X” ca ar fi prea „pe fata”, e suficient sa-ti spuna „iesi la vot ca si prietenul tau Xulescu a iesit” daca depisteaza ca te dai pe presa „adecvata” (Hotnews, Mediafax, etc) lasandu-i pe ceilalti (Jurnalul, Antenele) fara asemenea reclame nevinovate.

    Estimez grosier ca deja are putere de a muta 20-30% din electorat dupa bunul plac. Si procentele cresc. Nu neaparat direct, ci precum presa scrisa din care un exemplar contorizat de BRAT e citit de n oameni. Uneori e suficient sa aburesti nepotul ca afectezi si bunicii.

    In US, am senzatia ca FB nu a putut juca chiar asa liber cum e obisnuit prin bananiere, dar oricum procentele pentru Clinton au fost ajutate si de agentiile din spatele FB. Tot o impresie personala…

Lasa un comentariu