India vs Romania, faza pe ecommerce

India per capita income: 1,500 USD/an (2014)

Romania per capita income: 18,410 USD/an (2013)

Valoarea vanzarilor in ecommerce-ul din India in 2014: 4 miliarde USD, estimarile pentru acest an sunt de 11 miliarde USD.

Valoarea vanzarilor in ecommerce-ul din Romania in 2014: in jurul la un miliard USD, probabil o crestere de 20-25% pentru acest an.

Later update, thx Radu:

Vanzarea ecommerce per capita:

Romania: 50 USD

India: 3.2 USD

In Romania:

Evaluari principalii jucatori:

In India: Flipkart 15 miliarde USD, Snapdeal 5 miliarde USD

In Romania: eMag.ro s-a vandut catre Naspers la o evaluare 115 milioane USD acum 3 ani, daca si-a dublat valoarea acum ar fi spre 250 milioane USD

P&L:

In India estimarile vorbesc despre faptul ca Amazon pierde lunar 25 milioane USD, in scadere de la 50 milioane USD cat pierdea, pe luna, anul trecut.

Flipkart cheltuie lunar 50 milioane USD, nu avem date despre cat pierde.

Snapdeal a pierdut 206 milioane USD in anul fiscal inchis la 31 martie.

In Romania, eMag a inchis 2014 cu o pierdere de 14.1 milioane USD, la cursul de azi, undeva peste 15 milioane USD la cursul anului trecut.

Asta inseamna sa fii intr-o piata, India, in care investitorii pompeaza sute de milioane de dolari.

5 Comentarii
  1. Cristian Pirvu spune:

    Vanzarile AliExpress intr-o singura zi – 11.11.2015 – 14,3 MLD USD.

  2. Adi spune:

    Imi lipseste contextul sau poate nu inteleg eu ceva, dar de ce compari Romania cu India?

  3. orlando spune:

    Adi, pentru ca e o piata in care s-a investit masiv in ultimii doi ani si o studiez cu atentie. M-am gandit ca poate fi interesant pentru cei care citesc blogul.

  4. Horatiu spune:

    De unde sunt luate datele de income? Cred ca in Romania e mai putin de 18k USD /an.

  5. Adi spune:

    Mersi, am inteles acum! E interesant, si ar mai fi interesant (daca ai date) si China vs India

Lasa un comentariu