„Decat” 50 milioane euro

Retailerul online de îmbr?c?minte ?i accesorii Fashion Days Shopping SRL, prezent pe pia?a din România ?i în alte opt ??ri europene, controlat din anul 2011 de grupul Naspers din Africa de Sud, a raportat anul trecut o cifr? de afaceri de 48,6 mil. euro – în cre?tere cu 16%, ?i un profit net de 2,6 mil. euro fa?? de o pierdere de 122.000 de euro în anul precedent, conform datelor de la Ministerul Finan?elor.

De aici.

Daca ne uitam ca pe IT urmatorul dupa eMag @ 188 milioane este Cel.ro la 25 mil euro inseamna ca FashionDays ar fi al doilea retailer online din .ro dupa cifra de afaceri? Da, stiu, inglobeaza si vanzari din alte tari, Romania fiind hub, totusi, cred ca vand in .ro mai mult de 25 mil euro, cat au cei de la Cel.ro. Pareri? De notat ca si eMag si FD sunt detinute de Naspers (75% respectiv 100%).

13 Comentarii
  1. Alex Zamfir spune:

    Mie mi se pare nesanatos ca intre locul 1 si locul 2 sa fie o diferenta atat de mare. E aproape o situatie de monopol. Ceea ce nu scade din meritele eMag.

  2. orlando spune:

    Nu e „aproape”, chiar e monopol :)

  3. Alex Zamfir spune:

    Si nu ti se pare nasol pt piata?

  4. dragos spune:

    io zic ca e oportunitate, feels like 2002 all over again :-)

  5. orlando spune:

    Mare.
    Pe de alta parte cand te uiti la banii Naspers si nivelul la care a ajuns eMag iti dai seama ca e nevoie de o investitie mare pt a musca ceva serios din piata.

  6. dragos spune:

    daaa, nu mai e ca pe vremuri cu saituri de 1000 de euro, scrap content si niste baze de date… :-)) E de munca la greu

  7. Marc spune:

    eu am impresia ca vom vedea o integrare (intre, emag, fashion, etc) si o dezvoltare in directia amazon. numai daca te gandesti la costuri si face sens sa le pui impreuna.
    cine stie, poate chiar un exit catre ei.
    cat despre competitie, da, asa cum spune si Orlando este un monopol.
    Eu cred ca mai sunt cateva moduri prin care poti intra in piata din Romania dar iarasi sunt de acord cu ceilalti comentatori, acum chiar e nevoie de o investitie serioasa daca vrei sa faci ceva in segmentele astea.
    Pe segmente nisa cred totusi ca mai poti intra fara investitii uriase.

  8. Alin Stanciu spune:

    Orlando, e o f. mica greseala in articolul ZF pe care l-ai preluat, Radio Erevan style: e mare, dar nu e profit, e pierdere.

    Pe de alta parte am niste observatii, concluziile si le trage fiecare:
    – cresterea vanzarilor FD e mica si (my guess) vine dintr-o crestere mai substantiala in Q1+Q2 si o descrestere in Q3+Q4
    – dupa ce au cumulat pierderi de 6-7mil. euro, in 2012 au fost aproape break-even, iar in 2013 au mai adunat 2,6mil pierdere. Bottom line 5 din 5 ani pe pierdere / 10mil. euro … bani, fratica
    – emag a terminat si el in pierdere cu aprx. 1,5 mil, ptr prima data in ultimii 5 ani.

    Overall, n-as sari sa zic ca e o problema de piata sau de management, cred ca e vb. doar de interesul Naspers de a poza in fata investitorilor. Fara sa ma uit la cifrele consolidate, presimt ca stau in continuare bine la profitabilitate, asa ca au preferat ca in locul unui profit (infim ptr. Naspers) de 1 mil. pe afacerile din Ro, sa le vada ca noi investitii si sa le prezinte in crestere.

  9. orlando spune:

    Corect Alin, e pierdere, greseala noastra, thanks pentru observatie. Altfel:

    – Cred ca in Q3 au dat drumul campaniei pe tv, ar fi ciudat sa fie pe minus la vanzari
    – Bani, fratica, de acord, pe de alta parte H&M a facut anul trecut 100 milioane euro cu 28 de magazine, sa faci 50 mil euro cu un site e ceva
    – eMag s-a dus in Bulgaria si Ungaria si pariez ca pierderea vine de la aceste investitii.

    Da, Naspers, ca grup/holding, stau foarte bine la profitabilitate :)

  10. Alin Stanciu spune:

    @Orlando: imi pastrez opinia legata de descresterea FD si o argumentez: nu stiu cand au inceput campania TV dar, spre deosebire de OLX si Tocmai (care n-au facut mare scofala si despre care am scris aici http://www.stanciu.me/battle-of-classifieds-giants-in-romania-olxnaspers-vs-tocmaischibsted/ ), au bagat mult mai putini bani si, in plus, aveau deja super notorietate. Pe langa asta traficul le-a scazut simtitor in ultima perioada, si traficul genereaza vanzarile.

    Dar, da, 50mil cu un site (marea parte din Ro) e mare-mare lucru. Legat de emag, ai dreptate, nu ma gandisem la investitiile externe.

  11. Silviu spune:

    Te gandesti ca in conditiile in care ai price.ro, ar fi imposibil sa ajunga emag.ro la asemenea performante … Ca publicul ar trebui sa fie mai educat … mai in cunostinta de cauza …

  12. Coman Gabriel spune:

    Emag desi detine monopol, nu are nici pe departe cele mai bune preturi la produsele lor

  13. […] este de?inut? de Naspers. Naspers a preluat 70% din eMAG în 2012, restul procentelor fiind de?inute de c?tre […]

Lasa un comentariu