Patru despre rezultatele CME pe Q1

CME a anuntat miercuri dimineata rezultatele pe Q1 2014, primul fara Sarbu, dupa cum au titrat siteurile din ro. Ce am observat eu:

1. Veniturile din Romania, adica statiile Protv SA, au crescut de la 42 milioane USD la 49.6 milioane USD. Cresterea vine, asa cum a anuntat CEO-ul Del Nin in conferinta de prezentare a rezultatelor, de la cablisti, adica din dealuri semnate de Sarbu in vara anului trecut, publicitatea marcand o crestere de 0.5%. Iar profitul ala mai mare de 5 ori vine din aceasta diferenta de venit pentru ca toata cresterea s-a dus direct in OIBDA, nefiind purtatoare de costuri. Aceeasi situatie este si in Bulgaria, cresterea vine tot de la cablisti. Adica din strategia si dealuri inchise de Sarbu vara trecuta.

2. Cehia e pe plus la venituri, 7 milioane USD, adica un total de 39 milioane USD dar e inca departe de cele 51.7 milioane USD din Q1 2012 sau cele 57.7 milioane USD din Q1 2011. Iar preturile s-au intors la nivelul lui 2012, anuland cresterea din 2013.

3. Anul trecut, pe Q1, impactul diferentelor de curs valutar a fost de aproape 50 milioane USD (49,88 milioane, mai exact), anul asta a fost de doar 460,000 USD. Adica 0.5 milioane USD. Adica de 100 de ori mai putin.

4. Christoph Mainusch – Co-Chief Executive Officer in call-ul de prezentare a rezultatelor:

Now that we have had some additional time to review the operations in more detail along with our unused (?) colleagues leading the management teams in Romania and Bulgaria, we have identified additional charge change that we believe will further improve the efficiency and effectiveness of our operations. These were necessarily to put the company in the best possible position for future growth.

Concluzia? O trageti voi.

Nota: Daca nu se stie, precizez ca lucrez pentru o companie detinuta de Adrian Sarbu, cifrele si datele nu au insa emotii.

10 Comentarii
  1. Cristina spune:

    Orice om cu capul pe umeri realizeaza ce mult a insemnat Sarbu pentru trustul ProTv. Adrian Sarbu a fost si va ramane un profesionist desavarsit. CME-ul va realiza ce inseamna ProTv fara Sarbu cand va fi prea tarziu….Pana atunci, cred ca Adrian Sarbu mai are multe de spus in media din Romania si poate ca schimbarea ii va prinde bine, vorba aia: „Schimbi locul, schimbi norocul”.

  2. avram spune:

    Cred ca ProTv e un brand prea puternic ca sa depinda de cativa oameni …. Va avea succes mult timp de acum inainte.

  3. marius spune:

    „Nota: Daca nu se stie, precizez ca lucrez pentru o companie detinuta de Adrian Sarbu, cifrele si datele nu au insa emotii.”….pei mai trebuia sa precizezi ca a venit si Politia la trustul asta….poate te i-a cu furnicaturi, daca emotii nu ai inca. :D

  4. […] opinia lui Orlando Nicoar? „cresterea vine, asa cum a anuntat CEO-ul Del Nin in conferinta de prezentare a rezultatelor, de […]

  5. dannyboy spune:

    De acord ca meritele pentru cresterile pe Ro si Blg ii apartin lui Sarbu, dar in Cehia omul a lasat prapad in urma lui. Cresterea raportata acum e, de acord cu tine inca mult sub ce poate produce CME-ul in Cz, dar consistenta si un inceput pentru revenirea asteptata. In privinta viitorului pare evident ca noul CEO e pus pe taieri la greu si n-are nicio viziune longterm. Dar daca livreaza cifre bune in continuare pe termen scurt – 2014 si 2015, sunt sigur ca boardul va fi multumit. Pana la urma la ce e buna viziunea daca o companie se scufunda intr-un ocean de datorii?

  6. Zici tu:” Cresterea vine,[…] din dealuri semnate de Sarbu in vara anului trecut, publicitatea marcand o crestere de 0.5%.”
    Zic ei: „Carriage fees in Romania also increased significantly […] following the successful negotiation of contracts with all major cable and satellite operators towards the end of 2013.”

  7. orlando spune:

    „We concluded key carriage fees deals in Bulgaria and Romania.
    We expect carriage fees in Bulgaria and Romania to more than double in 2014 compared to 2012.
    We have opened negotiations for carriage fees on our main channels in the Czech Republic and Slovak Republic.”

    http://www.cetv-net.com/file/u/presentations/cme_q2_2013_investor_presentation.pdf

    Slide-ul 7

  8. orlando spune:

    danny,

    Da, probabil ca abordarea de anul trecut din Cehia nu a fost cea mai inspirata, pe de alta parte daca ar fi fost o crestere similara doar din cresterea tarifelor si nu din volume mai mari la preturi mai mici, era bine, era rau?

  9. George spune:

    Criza a fost pentru toti din mass-media precum un „Tour de France”. Important este sa termini turul/sa treci peste criza. A reusit Adrian Sarbu asta? Se pare ca a reusit cat timp ProTv-ul si alte proiecte media ale CME au rezistat. Mai mult… s-a retras la timp obtinand un balans intre efort/profit personal bunicel (de invidiat chiar). Orlando, care nu este nici pe departe un amator… subliniaza un aspect interesant si nu foarte evident pentru oameni care nu se pricep la cifre/evolutii de business. Cred ca atat Adrian Sarbu cat si Orlando au inteles esenta afacerilor si asta le permite sa aiba o viziune pragmatica pe termen lung atunci cand e vorba de bani. Din puncte de vedere crestin… niciunul nu cred ca s-a inscris in cursa pentru Viata Vesnica, dar asa cum scrie in Biblie… nu poti sluji si la Mamona (bunastare financiara) si la Dumnezeu. Sa dam lui Dumnezeu ce e a lui Dumnezeu si sa dam lui Adrian Sarbu ce este a lui Adrian Sarbu. Toti se simt mai in siguranta cand lucreaza pentru el si spera ca va gasi el mereu o solutie de a-i scoate din probleme. Pe multi apropiati i-a facut oameni si le-a adus multi bani in portofel. Personal nu imi place A.S. pentru ca am alta viziune despre lucrul cu resursele umane, dar eu nu am un business functional… pe cand el are mai multe.

Lasa un comentariu