Informatia este free doar pentru ca o platesc advertiserii

Radio? Advertisers. Magazines? Advertisers. Television? Advertisers. Google? Advertisers. Facebook? Advertisers. Twitter? Advertisers. Perhaps the only major exceptions to this rule are books, which are supported by sales, and Wikipedia, which is supported largely through donations.

From an economic standpoint, most information is simply a vehicle for advertising. We see the advertising as a distraction. But so far as the media company’s bottom line goes, the advertising is the point. Without the advertising, the information wouldn’t exist. So the history of information, in the U.S. at least, is the history of platforms that could support advertising.

Information Is Free but Only Because Advertisers Pay: Ezra Klein

3 Comentarii
  1. Catalin spune:

    1. Trist este ca multi dintre consumatori nu doresc sa „dezvolte” o relatie de lunga durata cu fel de fel de advertiseri…
    2. Goana dupa un click in plus trece continutul in plan secundar…Ad-ul clientului nu este comunicat contextual ci devine main-ul comunicarii online.
    3. Dumneavoastra sunteti unul dintre cei care promovati in chip agresiv acest lucru…stiu, cifrele de audienta si CTR-ul sunt singurii indicatori pe care Sarbu are chef sa-i citeasca…
    4. Grupul pe care il conduceti plimba pe toate siturile un pic peste 1 milion de unici…important este, in viziunea dumneavoastra ca manager general, ca datele de trafic pe toate site-urile din grup sa va pozitioneze in primele pozitii SATI…stim de ce…
    5. Goana dupa senzational este infioratoare, Mediafax nu-si da seama, dar a inceput sa predea lectii multor altor entitati media in ceea ce priveste tabloidizarea continutului…exemplu tragic si comic este sport.ro
    6. Va intuiesc zambetul ironic si va rog doar sa va imaginanti un spatiu online (romanesc) unde imaginile blurate insotite de titluri senzationale nu cersesc din partea retardatilor inca un click…click care sa traga dupa el un interstitial cu ALLIAZ, brandul dumneavoastra preferat…stiu, nu puteti….asta este meseria dumneavoastra.
    7. Am postat acest mic comentariu pentru ca, sincer, chiar ma asteptam la mai mult din partea unui om ca dumneavoastra…
    8. Opinie personala…nu doresc ca informatia la care vreau sa am acces sa-mi fie platita de advertiseri…stiu, sunt foarte putini cei care sunt de acord cu mine…2, 3 dolari pe saptamana este un pret pe care sunt dispus sa-l platesc pentru a accesa zilnic site-ul meu de sport preferat…ei bine, daca tot nu se va putea implementa foarte curand aceasta optiune, credeti oare ca este posibil sa nu ma mai plimbati de pe un site pe altul…ma simt folosit si nu este confortabil!
    Cu deosebita stima si consideratie!
    PS: Priviti partea buna a celor scrise mai sus! In general dau „ignore”, dar atunci cand imi pasa, pun mana si scriu 2 randuri unuia ca dumneavoastra! De ce? Pentru ca sunt convins ca sunteti unul dintre cei care poate schimba acest Ev Mediu in care se zbate online-ul romanesc! Toate cele bune!

  2. orlando spune:

    Multumesc pentru comentariu, il apreciez sincer.

    Siteurile din grupul nostru sunt aici sati.m.ro, sport.ro nu este printre ele, siteul apartine de IBU Protv

    Din pacate cu o floare nu se face primavara, faptul ca sunteti dispus sa platiti 2-3 dolari pe saptamana va include intr-o categorie minoritara al userilor dispusi sa plateasca pentru continut.

    In perioada urmatoare vor fi schimbari, vizibile sper eu, pe siteurile noastre, ne intereseaza audienta si traficul dar nu (chiar) cu orice pret.

  3. gigi spune:

    Advertiserii au bani sa plateasca pentru ca tot ce cumparam contine taxa de marketing, de la bulion la iphone.
    Indirect tot noi le platim pe toate doar ca fara sa vrem, asa ca acea informatie nu e free, doar pare.

Lasa un comentariu