Doua cu Black Friday in .ro

1. Agitatie foarte mare pe Twitter si Facebook in aceasta noapte/dimineata, semn ca lumea e interesata de promotii

2. Siteurile de ecommerce din .ro mai au de lucrat (mult) la scalabilitate, e cam ciudat (ca sa nu spun jenant) sa dai drumul promotiei (cu costurile aferente de marketing) si sa nu-ti functioneze site-ul minute la rand (sau chiar ore)

Pentru cine nu stie ce este Black Friday, linkul de pe Wikipedia + anul trecut americanii au cheltuit aproape $1 miliard online doar in aceasta zi.

22 Comentarii
  1. Ar trebui sa-ti spuna ceva cifrele comunicate. Ma gandesc. Ai vazut vreodata un spike de 100k unici?

  2. razvanbb spune:

    Am scos si eu la vanzare ce mai aveam prin casa :) :

    http://razvanbb.ro/2011/11/black-friday-pe-razvanbb.html

  3. Vadim spune:

    Radu, la ora 9 dimineata cand m-am uitat si eu ce oferta aveati cam tot ce era important era sold out (fridigere, televizoare, plasme). Ramasesera ceva niminuri. Apoi pe la 10 majoritatea produselor erau iarasi disponibile. Ati suplimentat stocurile? Acum la 12 jumatate iar cam toate sunt sold out.

  4. Au fost si suplimentate si au venit si din comenzi dublate care au fost anulate.

  5. Adinel spune:

    Pentru Radu… De Craciun avem un spike? Ca oricum competitia nu o sa poate sa reduca gap-ul online-offline asa repede… Vreau pisica aia cu rosu si verde, cam ca doamna asta http://www.youtube.com/user/Target . Multam

  6. Vadim spune:

    Chiar daca nu v-a mers siteul uneori nu cred ca lumea s-a suparat. E ca la reduceri… nu toate sunt acolo unde trebuie. Si sa faci un upgrade important pentru o singura zi din an nu stiu cat merita. Nu am studiat preturile pentru ca nu m-a interesat sa cumpar nimic pe segment, insa din ce am vazut asa putin la voi si la altii ati avut cel putin cel mai bine pusa in valoare promotia. Felicitari!

  7. A fost un efort extrem de mare in ultimele doua luni pentru campania asta iar upgradeurile tehnice au fost x4. Multumim.

  8. orlando spune:

    Radu, voi v-ati descurcat onorabil + exista solutii si pt spike de 200k unici

  9. @Radu deci vizitatorii sunt vinovati ca au fost 100k, nu? :)

    Spike-uri se intampla zilnic pe net si, intr-adevar, cad servere si la case mai mari. Insa tot jenant ramane pentru ca era ceva asteptat. No offence, dar daca nu ti se parea jenant, nu mai raspundeai asa promt. Cam asa a ajuns si Amazon furnizor de cloud.. uite o oportunitate :)

  10. alexnicolae spune:

    Felicitari si pentru pisica ! asteptam anul viitor si pe alte nise si pe toate site-urile, un spike din asta e ca o lectie pt cumparatori – vezi ca se poate si se trece peste bariera cumparatului online! 4 campanii din astea anual concertate la nivel national si se educa romanul sa foloseasca netul !

  11. Razvan Tirboaca, e usor sa comentezi, e mult mai greu sa faci. Jenant, nejenant, noi atat am putut, ne asumam. Tu ce ai mai facut perfect in ultima vreme, ca nu am avut timp sa ma uit la stiri?

    Alex, multumim frumos. Daramarea barierei cumparatului pe net e principalul obiectiv al nostru.

    Orlando, chiar ma intristasem crezand ca te-ai referit la noi :)

  12. Cosmin Stanescu spune:

    Felicitari emag Radu & Co.!
    Si rusine ca nu ati investit 1000.000Eur in servere pt o zi :-)

    @Razvan Tirboaca: te referi la Amazon Cloud care a fost picat timp de cateva zile acum cateva luni? Mai e mult pana se ajunge la un cloud real. In rest doar marketing.

  13. @Radu e vorba de abordare.

    1. Argumentul ca au fost multi vizitatori pe care l-ai dat in primul comentariu e irelevant. Presupun ca va asteptati sa fie, nu?
    2. Faptul ca ai scris primul comentariu, fara sa stii daca Orlando se referea la voi, denota ca ti s-a parut jenant si te-ai aparat. Acum ca O ti-a raspuns pozitiv, ai dat-o la intors. Doar te intristasei.
    3. Comentariul meu nu era o critica la ce ati facut, ci un raspuns la primul tau comentariu (mai exact la argumentul adus, vezi pct1)
    4. PR perfect, ia-ma pe mine la puricat ca mi-am permis sa zic ceva ce tu ai interpretat gresit. Eu fac ok, nu perfect, lucrurile pe care mi le planific. Merci de intrebare.

  14. Adevarul e ca cei de la eMag se tin bine, felicitari… Insa, alti jucatori importanti au probleme serioase si la aceasta ora….

  15. orlando spune:

    Un comentariu de la cineva care vrea sa ramana anonim

    „sunt in stare sa pun pariu ca acum doua zile nici unul din magazinele care azi au murit nu aveau planuri de BlackFriday.
    Doar emag a bagat tare si cred ca a si pastrat bine secretul iar ieri cand au comunicat i-au luat pe toti „ca din oala”
    De aici lipsa de pregatire / scalabilitate / lipsa inclusiv de bannere and all :) „

  16. Silviu spune:

    C?derea de la spike o în?eleg. Îns? nu pot s? în?eleg cum e posibil s?-mi arate c? e în stoc produsul, s? dau comand? pe site la el, s? mi se spun? c? totul e ok, c? a fost inregistrat? comanda, ins? mail de confirmare din p?r?i ?i apoi evident s? r?mân cu buza umflat?. Mai ales c? am dat refresh pe pagina cu produsul inc? vreo 10 minute dup? ce am dat comand?, ?i statusul de „in stoc” r?mâsese. Deci nu e ca ?i cum s-ar fi dat in alea 20 de secunde când eu am tot dat next next la comand?.

    ?i asta în condi?iile in care la alte comenzi din trecut, atunci când d?deam comand? ?i se inregistra, pe site ap?rea modificarea de stoc in timp real.

  17. Eu spune:

    Foarte interesanta miscarea Emag, numai ca in termeni de bun simt s-ar chema inselatorie. Mai jos aveti preturile de acum 2 saptamani si preturile de ieri. De fapt cei care au cumparat la „reduceri” au cumparat la pret relativ normal. Cine cumpara acum, cumpara mai scump. In mod normal ar trebui sa se sesizeze Protectia Consumatorului sau Consiliul Concurentei sau alte chestii d-astea care la noi nu functioneaza.

    http://i40.tinypic.com/iwj4ie.jpg

  18. Prietene ‘Eu’,

    Se pare ca interesul tau fata de subiect e mare, din moment ce posteze oriunde apuci si pastrezi, normal, discretia fata de identitatea ta.

    Ca analiza ta sa fie completa, iti sugerez sa compari pentru aceeasi perioada preturile produselor mentionate de tine la alte cateva magazine si sa alaturi si evolutia cursului valutar. Ca lucrurile sa fie si mai clare, mai fa te rog o analiza comparativa pe preturile de aici: http://www.emag.ro/newsletter/2011_11_25_Blackfriday_la_eMAG/

    Cum ramane cu teoria inselatoriei? Tine?

    @Orlando, daca tot aprobi postaci anonimi, macar afiseaza-le ip-ul, poate ne dam seama din partea cui sunt dedicatiile :)

  19. Eu spune:

    „Prietene”, nu e nici o smecherie, lista de cumparaturi e facuta de mine, am cateva screenuri salvate de acum 2 saptamani, n-am apucat sa cumpar componentele din lipsa de timp si cand am vazut „black friday” m-am bucurat.
    Am refacut lista pe alt calculator (s-a pierdut cookie-ul) si cand m-am uitat mai atent la preturi si mi s-a facut un pic greatza cand am observat ca reducerile sunt de fapt o teapa.

    Eu vorbesc aici de „reducerea” de 10% care s-a aplicat tuturor produselor. Cele cateva produse reduse afisate pe prima pagina erau terminate demult in jurul orei 9 (au fost cate unul din fiecare?).

    Nu stiu la ce iti foloseste identitatea mea, nu am nici o problema in a-ti spune/dovedi aceleasi lucruri in fata sau unde doresti tu.

  20. Exact despre produsele mentionate de tine vorbeam, draga anonim. Compara preturile de la mai multe magazine si vei descoperi ”smecheria” – cresterile de care vorbesti tu sunt cele ale intregii piete, ajutate si de producatori si de cursul valutar. Simplu.

  21. Eu spune:

    N-am spus ca voi ati fost singurii, din ce-am citit cam toti au facut la fel. Variatia cursului a fost sub 0.5% iar producatorii n-au scumpit nici pe departe cu 10% (nu toti cel putin). Eu de la voi am vrut sa iau si de la voi stiam preturile vechi bine.
    Vad ca aia de la PCGarage sunt ofticati ca voi ati dat tunu primii, fac acum Black Monday, tot cu preturi crescute….de ce nu mai bagati si voi o scumpire sa faceti Black Week, Black Month, Black Sabath etc?
    E clar ca nu e de cumparat in perioada asta. Toti au umflat preturile si dau praf in ochi sa sunt reduceri.

  22. Silviu spune:

    Scopul scuz? mijloacele. Eu zic c? e clar pentru toat? lumea c? vorbim de un artificiu in principal de marketing, care în stilul dulce românesc a fost folosit ?i pentru a cre?te mult ?i imediat profiturile.

    În ceea ce prive?te reducerea aia de 10%, cred c? par?ial ave?i amândoi dreptate. E clar c? nu po?i pune o cre?tere de 10% doar pe seama cursului valutar (sub un procent, s? fim serio?i) sau mai tare .. de la produc?tor. Dac? ai fi zis importator mai în?elegeam, dar ?i ac?iunea asta e cam in z? haus destul de mult. Îns? nici nu cred c? toate, cel pu?in, produsele au fost scumpite inten?ionat.

    S? fim serio?i. Emag nu mai este de mult timp un magazin cu pre?uri mici. E normal. Reclamele de pe blocuri trebuie ?i ele pl?tite din ceva. Îns? uneori mai g?se?ti ?i produse la pre?uri excelente, cele mai bune de pe pia?? chiar.

    Totul a fost o mi?care de marketing, de foarte mare succes a? spune. C? nu a fost etic?, asta e altceva. Atâta timp cât pu?ini clien?i î?i dau seama de ceea ce s-a întâmplat cu adev?rat (lichid?ri de stoc la o mân? de produse ?i eventual o alt? mân? de produse vândute cu un profit minuscul, totul doar pentru a atrage clien?ii profitând de mirajul reducerilor procentuale mai pu?in sau mai mult adev?rate) iar banii au curs ?i profitul de asemenea … restul e istorie.

Lasa un comentariu