Standarde noi de masurare in online

In publicitatea online, e vorba de proiectul 3MS = „Making Measurement Make Sense” care-si propune sa:

– Redefining an online ad impression from any ad served to a screen to counting only impressions where at least half the ad is visible for at least a second.

– Developing a third-party online audience-measurement system that can be used as a currency in media deals, akin to what TV, radio and print long have had.

– Defining a common set of online display and video ad formats to give buyers a better idea of they types of inventory that exist and what value they should command.

Articolul complet in Advertising Age (Coca-Cola, AT&T, Others Out to Reinvent Web Measurement), de notat ca exista deja adservere care masoara afisarea doar dupa ce aceasta s-a incarcat in site si nu in momentul in care cererea catre adserver este facuta.

5 Comentarii
  1. Alex Popescu spune:

    Poate ca citesc eu strimb targeturile astea, dar:

    1. cite ad servere folosite la nivel mare masoara diferit impressions?

    2. in classical media, punctele de audienta au fost necesare pentru ca nu exista (si nu exista) masuratori absolute. Impressions si clickthrus sunt masuratori reale si nu estimari ca punctele de audienta.

    3. nu exista deja un set de definitii/recomandari la IAB?

    A://

  2. orlando spune:

    Alex,

    1. se refera la masurarea unei afisari dupa ce s-a incarcat in intregime bannerul/creatia si nu in momentul in care se trimite cererea catre adserver

    2. nu se va renunta la impressions si clicks, se doreste introducerea unui alt model de masurare bazat standardele din offline

    3. mai mult ca sigur IAB va lucra cu initiatorii proiectului, apare si in articol

    The plan is to wrap up the pilots by the second quarter and, assuming they go as planned, move to an industry-wide „soft launch” of the new standards before the end of next year, said Sherrill Mane, senior VP-industry services for the IAB.

  3. Alex Popescu spune:

    Orlando,

    1. Am inteles propunerea lor si am intrebat cite ad servere nu fac asta deja?

    De exemplu un affiliate link de la Amazon include o referinta la un 1px image ptr a masura afisarea efectiva.
    DoubleClick foloseste aceeasi solutie.

    2. Intrebarea mea era: de ce este nevoie de un standard de masurare din offline avind in vedere ca:
    a) masuratorile din offline sunt bazate pe esantioane, deci sunt estimari; b) masuratorile din online sunt absolute.

    3. In momentul de fata nu toata lumea foloseste standardele IAB. Nu prea inteleg cum va imbunatati situatia introducerea
    unor noi standarde.

    A://

  4. orlando spune:

    1. cele mai multe o fac dar nu asta e problema, daca adserverele sunt capabile sau nu, problema e in a seta default masurarea dupa incarcarea reclamei, in 90% din cazuri acum se masoara cand e trimisa cererea in sistem

    2. pentru ca online-ul reprezinta doar 10-20% din total bugete iar clientii vor sa aiba un singur sistem de referinta pt toate mediile

    3. vom vedea

  5. skepsis spune:

    2. pentru ca in online se masoara doar impresiile si numarul de vizitatori, dar lipsesc – in masura mare – datele demografice sau psihografice. Or, tocmai aceste date sunt tinute la mare pret de catre marketeers (si de agentiile de media) – fiiindca sunt singura modalitate de targetare mai precisa a unei campanii, care sa inlocuiasca impresiile servite publicului „in general”, cu impresii servite unui public tinta.
    La asta se adauga si ce zice Orlando – pentru ca masurarea in offline (in TV mai ales) este „golden standard”, in mod normal ar trebui emulat ca sa existe un sistem de referinta comun

Lasa un comentariu