Print vs Online – Veniturile ziarelor

Click pentru a vedea imaginea detaliata (sursa)

Parerea mea:

1. acel 1.12 min. timp mediu e discutabil, media reala e intre 5 si 10 minute iar in timp va creste

2. ziarele online abia incep sa-si monetizeze audienta si altfel decat prin publicitate

3. cam toate ziarele din SUA au inregistrat crestere pentru publicitatea online (ultimii doi ani)

4. timpul mediu petrecut cu o aplicatie de tableta pentru un ziar creste spre 20 minute

5. in trecut un procent mare din veniturile print veneau din anunturi, in online anunturile s-au mutat la google adwords sau servicii specializate (ebay, craiglist etc) pentru ca ziarele nu si-au dezvoltat aplicatii online de anunturi

6. se compara o industrie matura (printul) cu una in crestere (onlineul)

7. discutabila si comparatia 2006 vs 2010, mai corect ar fi fost o comparatie 2009 sau 2010 vs 2010, criza din ultimii ani a afectat mult veniturile in print.

8 Comentarii
  1. Adi spune:

    Pe langa faptul ca se compara 2006 (print) cu 2010 (online), cam lipseste comparatia de costuri per User :)

  2. orlando spune:

    Adi, da si nu, la un ziar, cu o redactie in spate, contentul costa mult oricum ai da-o, e adevarat, pt print ai si distributie, tipar

  3. ana spune:

    Prima intrebare dupa ce am citit articolul a fost daca print-ul scade si online timpul petrecut citind stiri este mult mai mic, pana la urma de unde isi ia utilizatorul informatiile in volumul de stiri pe care il lua din print inainte de online?
    La TV, canalele cu focus pe stiri nu si-au crescut spectaculos audientele… E de fapt un trend de scadere al interesului catre stiri cu totul?
    Sau pur si simplu pe online citesti doar ce te intereseaza, fara sa fie nevoie sa cumperi tot ziarul care are si articole de care nu esti interesat si atunci vorbim de o migratie clara catre online si o scadere inceata si sigura a print-ului si in viitor vorbind doar de online fara print? Ca si venituri, clar online-ul va trebui sa isi gaseasca metoda sa isi monetizeze trendul ascendent destul de rapid…

  4. Tana spune:

    1. Curand nu va mai conta „versus-ul”, caci va ramane numai varianta on-line. Mai ales la cum merge distributia
    2. Eu petrec la prima vizita pe aplicatia ipad a Gandului cam 15 min si apoi mai vizitez, in cautare de alte stiri
    3. Agentiile au tendinta sa trateze varianta on-line drept zona de free
    4. Clientii finali nu inteleg de multe ori ce e cu on-line-ul si nu cer socoteala agentiilor asupra consumului de on-line, adica performanta finala in zona „crepusculara”.
    5. Cine mai consuma publicitate pe ziare?????? Ati mai aruncat un ochi pe consumuri?….in trecut mai mergea santajul, ministerele, etc…acum ioc. Ma refer la ziarele pentru oameni normali, nu la cele cu tate si funduri
    Mai trebuie sa treaca ceva timp. Dar vin si vremuri bune

  5. Secara spune:

    @Tana

    Foarte pertinente observatiile tale. Legat de prima ta remarca – „versus”… Genul de comparatii print vs online imi amintesc de comparatia mijloacelor de transport: de exemplu, dintre tren vs. autocar. Evident ca industria feroviara e pe moarte, mai exact acolo unde se continua sa faca aceleasi lucruri ce au facute zeci de ani si ani la rand. Insa trenurile vor continua sa supravietuiasca si chiar sa prospere, doar acolo unde se investeste in a aduce calatorilor lucrurile pe care autocarul nu le poate rezolva (viteza ridicata, garantarea sosirii la ore prestabilite, etc). Iar daca industria feroviara ar copia unele practici din industria noastra de print (asa cum ziceai de unele ziare, de la punctul 5), probabil ca am avea garnituri-bordel, garnituri-all-you-can-eat, samd.

    Cred ca industria new-media de la noi ar fi mai castigata ca, in loc sa puna intr-o lumina nefavorabila industria de print sau cea de TV, sa le deschida advertiserilor apetitul pentru a intelege mai bine modul in care pot combine diferitele canale pe care le au la dispozitie, pentru a-si atinge scopurile (un prim pas ar fi un studiu cross media de genul acestuia – http://goo.gl/jwuRB). Nu mai departe de un recent eveniment local dedicat marketing-ului pe mobil, am auzit multe voci ce minimalizau beneficiile online-ul, in favoarea mobile-ului… com’on.

    Print-ul are sansa sa se reinventeze. Daca o va face bine, vor aparea si veniturile – big time. Intrebarile la care ar trebui industria de print sa fie capabila sa raspunda sunt: „Care sunt acele atu-uri pe care le are consumul de print, si care nu se regasesc pe celelalte medii?”, „Ce ar trebui sa fac pentru a le da cititorilor ceea ce altfel nu pot obtine?”, „Cum sa imi ajut advertiserii sa profite la maxim de print, TV si online?”, etc.

    @Orlando

    Evident ca articolul de la care ai plecat incerca sa laude print-ul, insa a sfarsit prin a-i face o mare defavoare comparand doar anumite cifrele din perioada de varf a print-ului (2006) cu cifre inexacte legate de consumul stirilor online (din 2010) caciexact cum ai zis, timp-ul online pentru news si current events sunt sensibil mai mari (ian 2011, Nielsen). Pentru o imagine mai buna – desi se refera la o tara mai indepartata – ai aici http://goo.gl/oSbEC evolutia veniturilor si wallet share-ului pe diverse medii, pe ultimii 10 ani.

  6. orlando spune:

    Ana,

    da, se citeste doar ce prezinta interes + creste ponderea in zona de social media, stirile share-uite de cercul tau de prieteni

  7. orlando spune:

    Bogdan,

    interesant ce se intampla in NZ, printul a fost intotdeauna peste TV

  8. Tana spune:

    Eu, una, imi iau toate informatile numei de pe net. Nu ma uit la stiri. In primul rand pt ca nu am unde, canalele de stiri gen antena 3 si realitatea sunt o galeata cu comentatori de prost gust, asta aruncand o umbra nasola si asupra informatiei pure de la fix. Apoi eu deschid ipad-ul non stop, cum am o pauza, cum deschid pe ceva cu stiri. Mai nou, pe gandul. Care imi place mult, lasa inca un pic pe dorit pe partea de rapiditate a informatiei, dar in rest e o bomboana. Asadar, nu cred ca e vorba de print versus online, e vorba de cum vin advertiserii in intampinarea clientului final. Daca acel client e la capatul aplicatiei gandul de pe ipad, acolo vor veni banii. Daca brand-urile care s-au nascut in print stiu sa isi creeze tentacule in toate directile (a se citi brand extension), vor rezista, big time indeed. Poate in final se gasesc doar in evenimente, asta e. Poate doar online. Ideea e ca cifrele de business trebuie sa fie ok, au trecut vremurile cand brand-urile erau tinute de patronat numai pt ca trebuie. Asadar, banii se for imparti in acele sectoare unde sunt clientii finali, aia de sparg banii pe produsele advertizate

Lasa un comentariu