Matematica

1. Piata de publicitate in 2008: 540 milioane euro (conform Media Fact Book by Initiative Media)

Piata de publicitate online in 2008: ~ 20 milioane euro conform IAB (72.4 milioane RON, curs mediu pe 2008 = 3.6)

Procent publicitate online din total piata = 3.7%

2. Piata de publicitate in 2010: ~ 300 milioane euro (estimari)

Piata de publicitate online in 2010: ~ 20 milioane euro (estimari)

Procent publicitate online din total piata: 6.66%

Primele estimari arata o piata in scadere (si) pentru 2011, daca online-ul va creste iar piata va scadea cel mai probabil anul viitor se va ajunge la cei 10% visati acum 5-6 ani. Cam dureros insa procesul „cresterii”.

18 Comentarii
  1. dragos spune:

    asta e fara spendingul pe google sau pe facebook, nu? Ca atunci cred ca de fapt procentele sunt deja duble :-)

  2. Alex spune:

    Din pacate cresterea de cota a publicitatii online nu vine si cu o crestere nominala… Si nu stiu de ce dar am un sentiment ca in momentul in care bugetele vor incepe din nou sa creasca bani se vor duce tot in TV si nu se va pastra cota de 6-10% pentru bugetele din online…

  3. Adi spune:

    Poate ii facem o sorcova la inceput de an, numa sa creasca mare si ca % si ca bugete in 2011 :)

  4. […] online respira (desi matematica lui Orlando mi se pare foarte cu picioarele pe pamant); din pacate pretul platit pentru aceasta […]

  5. Bogdan spune:

    +fragmentarea de rigoare de la o editie la alta a studiului IAB: 2008=11 companii, 2010=18 companii :)

  6. Dragos:
    Facebook inca nu a contat in Ro ca buget media. probabil ca din 2011 va conta.
    Orlando:
    Stii foarte bine ca semestrul 2 merge mai bine ca sem 1, si pe piata de publicitat eonline si in general. Piata in 2010 va sari bine de 20, eu estimez cifra oficiala ROADS la 24-25 mil euro, cea reala mult mai mare. Consider ca practic in 2010 avem deja aia 10% visati, deci putem bea o bere.
    Bogdan:
    Fragmentarea reala e mult mai mare. Asta a facut ca toti furnizorii sa fie in continuare pesimisti in estimari (si vad ca Orlando in continuare nu se dezminte).

    Consider totusi ca multi din banii castigati de online provin din mutarea bugetelor din print, care e pe tobogan. Piata de publicitate realae in regres.

  7. orlando spune:

    Doru, cand am scris postul nu vazusem cifrele de la IAB + in general previziunile mele, alea pesimiste, cam se adeverest (vezi anul trecut cat am spus eu si cat a iesit la IAB)

  8. parvan spune:

    Poate mai batrani decat speram, poate pe o piata mai mica decat estimam … e limpede ca momentul confirmarii „visului” nu-i foarte departe. What’s next?

    Doru: daca zici ca ai deja certitudinea … zi-ne cum e sa fii pe o piata in care esti convins ca ai 10% :D

  9. Orlando: ok, daca pe primul semestru facem 10 milioane, de ce zici ca in 2010 vor fi tot 20?
    Eu pariez pe un 25. Tu?

    Parvan: sunt semne ca la anul vom depasi printul. Ceva de neimaginat acum 5 ani. Eram cu Serban Ciusca la un mare mahar din print, care zicea ca printul nu va muri niciodata. E drept ca mai merge, dar intr-un picior si sangerand.
    Incepand cu 2008-2009 multe redactii si-au pregatit oamenii de vanzari de print sa vanda si online. Ultumul mohican e o editura mare, cu multe reviste de top car eicnepe trainingul cu mine in ianuarie. Funia e langa par, iar nutretul tot mai departe. De la mine asa se vede.

  10. […] Nicoara comenteaza, joi, pe blogul sau (precizand, la comentarii, ca cifrele nu iau in calcul publicitatea pe Google sau […]

  11. Bogdan spune:

    Mai crede cineva, pe langa Doru, ca piata merge mai bine pe sem 2?
    Cred ca luna decembrie 2010 e sub decembrie 2009 iar noiembrie nu a fost extraordinar si pulsul e luat din foarte multe colturi :)

    Unde mai pui ca sezonalitatea nu mai e aia pe care o stiam :)

    Eu raman pesimist cu finalul asta de an :)

  12. Bogdan: foarte pesimist. Nu vorbesc de luna decembrie 2010 vs decembrie 2009, ci de semestrul 2 2010 vs semestrul 2 2009. E o mica mare diferenta.

    Decenbrie a fost dinttodeauna o luna fluctuanta, al carei consum depinde de inflatie, ziua in care pica revelionul, numarul de zile de concediu neluate de romani, zapada sau eruptiile solare peste 12000 de Kelvini. Dar cifrele pe semestre (sezonalitatea bianuala) variaza putin, cu exceptia notabila din 2009, puternic influentata de un factor conjunctural extern – lovirea in forta a bugetelor de publicitate in general de criza economica..

  13. orlando spune:

    Doru,

    1. estimarile mele se refera intotdeauna la playerii „clasici” din piata, fara Google, Facebook altii. In aceste conditii eu vad piata la 19-20 mil (in studiul IAB au intrat si cativa playeri cu bugete de search)

    2. Re S2 si ce zicea Bogdan, vezi ca iulie si august au fost destul de slabe, cu siguranta S2 e peste S1 insa nu la nivel de 15 vs 10

  14. dragos spune:

    eu cred ca si septembrie a fost foarte slab anul asta, tot asa, din cate am vorbit cu destul de multa lume… Iar Facebook a contat semnificativ in spending anul asta, mai ales in ultimele 6-9 luni. Probabil ca la anul o sa fie mult mai mult.

    All in all insa eu as judeca banii de internet luand in calcul si Google et all, tot bani de internet sunt in bugete sau mediaplanuri. :-) Desi, mai ales la Google, grosul, cred, vine din clienti mici si multi.

  15. orlando spune:

    Dragos, in mod normal ar trebui sa luam Google in calcul insa eu nu am nici o estimare, de fiecare data cand scot degetul pe geam si incerc sa ghicesc intra soarele in nori, asa ca prefer sa spun piua. Cu Facebook e alta discutie …

  16. parvan spune:

    Doru: eu speram sa ne spui ca dupa ce ai certitudinea „visului” implinit (cei 10%) lumea e la fel si diferenta o face doar o doza mai mare de incredere in planuirea what’s next? :)
    N-o sa lamurim aici perspectiva asta conflictuala cu restul mediilor. De ce zici „din print” si nu din ooh, din btl sau nu din deflatia de pe tv sau din targetari ? :) Eu raman la parerea ca trebuie sa renuntam la a tinti plannerul executiv care ar redirectiona niste sume deja alocate si sa incercam sa „urcam” spre strategie si big buying daca nu cumva chiar spre marketing :P

    Bogdan: da. eu cred ca matematica de care zice Orlando s-a accentuat din iulie incoace si ca se castiga share semnificativ. Si mizez pe o crestere din doi digiti S2 fata de S1 (Ian feb au fost totusi foarte jos)

  17. […] si al organizatorului de evenimente sau cu estimarile grosiere facute acum cateva zile de Orlando, putem spune cu mana pe inima ca: A FOST MAI BINE (IN 2010) SI VA FI MAI […]

Lasa un comentariu