Starcraft 2 – 1.8 mil jocuri vandute in prima zi?

Later update: Blizzard a anuntat oficial, 1.5 mil exemplare vandute in primele 48 de ore

Am cautat in acest weekend estimari despre cat de bine s-a vandut Starcraft 2 in primele zile de la lansare, Vgcharts estimeaza 1.8 milioane exemplare vandute in prima zi in SUA si Europa, fara Coreea de Sud unde estimarile se duc spre 3-4 milioane exemplare vandute in urmatoarele luni. La 60 euro per exemplar avem venituri de +100 mil euro doar in prima zi ceea ce confirma trendul din ultimii ani, industria jocurilor incepe sa concureze cu succes industria cinematografica in materiale de venituri incasate dupa „primul weekend”. De notat ca primul Starcraft s-a vandut in peste 11 milioane de exemplare iar estimarile, doar pentru 2010, vorbesc de 5-6 milioane exemplare vandute pentru Starcraft 2.

Personal am numai amintiri placute despre primul Starcraft, acum exact 10 ani stateam seara, impreuna cu fostii colegi de la SIT, 2-3 ore pentru o partida in retea.

8 Comentarii
  1. Darael spune:

    Pretul real al acestui joc, ca si a tuturor celorlalte jocuri este plata din „timpul vietii personale” – „minute de Viata reala” daca vrei sa le spun asa.

    Acum, daca oamenii vor sa plateasca cu Viata lor reala doar ca sa omoare in ireal omuleti ireali (creati de altii) si sa distruga facilitati ireale (create tot de altii), e numai treaba lor.

    Nu sunt contra jocurilor, dar nu pot sa inteleg sensul acestui joc…. ma rog, eu „vad” ce sens are – sa se imbogateasca patronii firmei producatoare iar gamerii sa se ocupe cu „ceva” in loc sa deschida ochii si sa isi traiasca propriile vieti in real world….

  2. emil giurca spune:

    @darael … lucrurile nu sunt chiar asta. daca nu ai gustat niciodata microbul asta e absolut imposibil sa intelegi in ce consta. e ca si cum mi-ai cere mie sa inteleg de ce se aduna pustii in bucurestiul ca sa plateasca 10RON pe un cico si sa fumeze 3 pipe intr-o sambata seara.

    cat despre starcraft … nu stiu ce sa zic . ma indoiesc ca industria jocurilor se poate apropia de cea a filmelor. la urma urmei asta e doar un caz izolat, foarte deosebit cu un joc care are deja o istorie serioasa si un fan-base monstruos si pe deasupra si o promovare de 2-3 ani (eu unul asteptam jocul de vreun an si ceva).

  3. CosminP spune:

    Suntem cativa adepti si in ApropoMedia daca te mai intereseaza o partida in retea seara. :)

  4. Babulea Florin spune:

    Probabil ca va fi un succes, daca nu prin prisma calitatii jocului in sine, poate prin faptul ca s-a lasat asa de mult asteptat.
    La fel de garantat cum va fi de altfel si succesul unei continuari a filmului Avatar.

  5. ButcheR spune:

    Era interesant de vazut si o cifra cu nr. de bucati de Collector’s Edition vandute.
    Eu am luat CE. Acum nu mai exista retea, doar battle.net 2.0.

    @darael: viata fara starcraft nu are sens :)

  6. nihasa spune:

    In amintirea jocurilor de acum 12 ani mi-am luat si eu sc2 :)

    Darael – este vorba de etertaiment. Este fix ca tv-ul / internetul cu filme amuzante sau cititul.

  7. mybrainquit spune:

    @Orlando Cu ce rasa jucai? :)

Lasa un comentariu