de ce nu e publicitatea online overrated? (partea a doua)

prima parte o puteti citi aici (in caz ca ati ratat-o), acest post e o completare la ceea am spus acolo:

– astazi IAB Romania impreuna cu Pwc au anuntat valoarea pietei de publicitate online pe 2008, ~ 72 mil RON, adica undeva intre 19 si 20 mil euro;

– tot astazi am aflat valoarea pietei de publicitate online din Polonia pe anul trecut, 200 milioane euro, adica 10% din total piata de publicitate;

– si tot astazi am aflat ca internetul este mediul numarul 2 din Polonia (peste print, radio, outdoor) fiind depasit doar de tv. e adevarat, pe o piata cu 13 mil useri internet (din 36 mil total populatie) fata de ~ 6 mil cat avem noi. 

pareri?

12 Comentarii
  1. Chis Florinel spune:

    Ar mai trebui postate si cifrele de afaceri facute de site-urile online detinute de Naspers in Polonia, numar de utilizatori activi etc…

  2. pai… ~6 milioane useri, ~100 milioane euro :)

    Pe mine m-a incantat si faptul ca IAB Polonia s-a implicat in sistemul de invatamant post-universitar si anual apar in piata 1.000 de specialisti.

    Acum am pretentii de la IAB Romania…

  3. […] remarca cineva nu mai sunt în ?ar?, aflu de pe bloguri ce se întâmpl? în industrie. Azi aflu de la Orlando c? astazi IAB Romania impreuna cu Pwc au anuntat valoarea pietei de publicitate online pe 2008, ~ […]

  4. Usor , usor , o sa creasca piata si la noi .
    In Polonia s-au dat facilitati magazinelor online , iar la noi ORDA a bagat taxa pe mediile de stocare , ca cica daca iti cumperi un CD cumperi ca sa piratezi .

  5. Dan Boabes spune:

    Din cei 200 de milioane, 70 provin de la Onet. Daca luam in considerare Virtualna Polska si Gigi, rezulta cca 110 milioane euro doar din 3 „site-uri”.
    Ei au stiut sa investeasca in proiecte verticale si in content (la onet lucreaza cca 300 de oameni). Plus s-au realizat multe localizari (nu neaparat toate reusite – vezi Skype).

  6. […] Orlando Nicoara – de ce nu e publicitatea online overrated? (partea a doua) Dragos Stanca – O suma: 38.545.000 […]

  7. Da, 72 de mil ron sunt exact jumatate din valoarea probabila a pietei. Cu un long tail greu de estimat si cu multi jucatori care nu declara venituri din publicitate online (care sunt considerate fie servicii online, classifieds sau alte categorii neincluse in metodologie PWC) avem toate sansele ca cifra reala sa fie dubla (asa cum se intampla si pe alte piete, Belgia fiind exemplul pe care l-am auzit de la presedintele IAB Europe, Alain Hereaux).
    2009 e un an greu de pronosticat, ramane sa vedem.

  8. […] *Orlando pluseaza pe tema “de ce nu e online’ul overrated” cu cifre din Polonia, tara unde online’ul a surclasat in bugete tot mai putin TV’ul si a trecut deja la “double digits”. In 2007 am fost la Onet.pl si oamenii cumparasera deja un grup de televiziuni cu market share decent, aveau in plan sa lanseze vreo 3 posturi de nisa (vreme, motociclism, fashion & luxury) si aveau o cladire in care lucrau un numar indefinit de oameni. Subliniez: un site cumparase in 2007 deja niste televiziuni. Orlando vrea sa ne spuna , probabil, cum va cumpara Apropo.ro televiziunile de la CME, in ceva vreme […]

  9. Bijuterii Lux spune:

    Segmentul de lux pentru online publishing sufera enorm la noi. Am pornit un proiect destinat pietei de lux si desi citisem studiul google despre piata de lux pe net am ramas socat de indiferenta cu care trateaza distribuitorii de produse de lux acest mediu.

    Un exemplu concret ar fi galtime.ro care reprezinta unul din jucatorii buni ai pietei ceasurilor de lux. Site-ul arata dezgustator pentru produsele pe care le vand.

  10. McGogoo spune:

    @Bijuterii Lux – nu vad legatura cu postul.
    @orlando, exitsa un studiu undeva pentru cifrele de mai sus (pe web ma intereseaza)? Polonia vs romania?

  11. Dan Boabes spune:

    Date corecte poti sa gasesti pe site-ul ANCOM (fostul ANRC/ANC/ANRCTI): http://bit.ly/ZUlka Gasesti detalii in capitolul 3, sunt destul de proaspete, insa se refera la nr de accese internet, nu la nr de utilizatori (pt acces dedicat poti avea mai multi utilizatori). Insa iti poti face o imagine despre dimensiune si distributie (foarte multi utilizatori mobili – neglijati deocamdata de webmasteri).

Lasa un comentariu