Doua de la MPI

ca o continuare a materialului precedent despre publicitatea online:

– pe principiu „Bigger is Better” site-urile din portofoliul MPI vor suferi modificari in perioada urmatoare, vom renunta la formatul de banner 728×90 si vom trece la un format mai mare, 930×120. Formatul ruleaza oricum de anul trecut pe siteurile noastre insa din cauza „ghiveciului” rezultat din alaturarea leaderboardului de acest format am decis sa renuntam la unul din ele, adica la cel mai mic (asa cum ati vazut si prin documentare, cel mai puternic „supravietuieste”). De asemenea formatul 300×600 va cam deveni standard pe siteurile noastre. Iar cum se poarta ofertele „2 in 1” sau „cumperi 1 primesti 2” pretul pentru noul format, mai mare, este acelasi ca pentru vechiul format, mai mic;

– pe principiul „Search is Best” siteurile MPI vor primi in dar o caseta de cautare de la Okidoki, care Okidoki se pregateste de adevarata lansare (revin pe subiect, Fluture m-a informat insa ca tobele se aud pana la el in Franta).

Bonus una din grup, daca nu ati aflat deja, cinematografele Hollywood Multiplex (Mall Vitan + Lotus Oradea – din 15 Mai la Oradea) si Cinemapro (Universitate) ruleaza de la 1 Mai cel mai „supercalifragilistic” sistem digital si 3D de la Sony si RealD. E tehnologia viitorului (mi se sufla in casca), nu o are nimeni in .ro, e 4K (Konfort + Kuloare + Kontrast + Klaritate = Kalitate 4K ) cam dublu de 4 ori mai mare (thx Bogdan) fata de 2K-ul folosit in acest moment in piata. Ochiul meu miop nu a vazut in actiune aceasta tehnologie dar promit sa o testez in curand.

35 Comentarii
  1. Dragos Manac spune:

    -> bannere, less is more, imho ar trebui reduse si rarite ca sa mai aiba vreun strop de semnificatie/eficienta (dar eu nu ma pricep asa bine)

    -> sony 4k, jocul de cuvinte mi se pare cam lame, tehnologia in sine e absolut fantastica. Poti incerca sa te duci langa ecranul de cinema si ti-e greu sa vezi pixelii (la pelicula vezi patratelele de la cativa metri). Daca ajuta cu ceva, AFAIK, e primul setup public din lume, costa o carutza de bani proiectorul, iar imaginea (3D sau ne-3D, doar digital) e fabuloasa. Ma bucur ca suntem si noi printre primii la tehnologie ;-) Felicitari celor de la HMPLX pentru investitie. Fugiti sa-l vedeti!

  2. gigi spune:

    Principiul asta „bigger is better” in cazul asta are full-sens doar pt MPI. Bigger si pt MPI si pt useri, better doar pt MPI. Dar asta e capitalismul, mai ales in media, orice, oricat de mult, atata timp cat aduce bani. Userul este doar o cifra, el trebuie sa inghita orice daca se poate.

  3. orlando spune:

    Dragos,

    asta facem, reducem numarul de bannere + thx pt descrierea sistemului :)

    gigi,

    e business iar eu/noi nu suntem ipocriti, in primele luni siteurile MPI au „suferit” din punct de vedere visual, incercam sa le aranjam astfel incat sa gasim cel mai bun mix in ceea ce priveste interesele user-ului si ale clientilor de publicitate. si ca sa ne laudam, Youtube a testat formatele astea mari la putin timp dupa ce le-am introdus noi pe site :P

  4. Angel Petrescu spune:

    mie mi-a placut notiunea de „cearceaf”… dai cu mouse-ul intr-un link, iei o pauza de cafea… apoi (daca ai bafta) apuci sa vezi si tu pagina, bravos monseur… apoi… ca sa o luam tehnic… dincolo de marimea bannerului… vine si problema de unde se incarca… si stai nene si asteapta… pt ca serveru cu pricina nu serveste rapid „lenjeria de pat”, etc. So… „bigger is better”… beeeep. :)

  5. orlando spune:

    Angel,

    iti recomand un film la HMO, fac eu cinste, te mai relaxezi si tu putin :)

  6. Angel Petrescu spune:

    nu merci… dar daca tot e de facut cinste… fac cinste cu o sintagma: „adevaratul client este useru”

  7. Angel Petrescu spune:

    sunt cel putin 3 oameni aici care iti spun acelasi lucru si tu pur si simplu nu vrei sa pricepi… deacord cu reclama si traitu din asta… dar c’mon… mai usurel sa aibe si userii ce vedea, pentru ca vizitele lor vinzi.

  8. Bogdan spune:

    4k e de fapt de 4 ori mai mare decat 2k :)

    4k: 4096 × 1714 2.39:1 7,020,544
    2k: 2048 × 8582.39:1 1,757,184

  9. Fluture spune:

    Se aude, se aude. Poti sa le zici sa bata putin mai incet, ca am reclamatii de la vecini :-)

  10. orlando spune:

    thx Bogdan pt precizare

  11. Masi spune:

    Finally, m-am s?turat s? fac drumuri pîn? la Light Cinemas, de?i stau la 3 minute de Multiplex.

  12. Am vazut aceleasi modificari si la GSP/Intact de ex. Practic o sa fie zona de reclama mai mare decat zona de informatii :) Cred ca pe termen lung o sa fie o solutie paguboasa si pentru MPI si pentru cine o adopta. Totul pt profit si foarte putini pt utilizatori … Sa vedem cat tine …

  13. orlando spune:

    pe termen lung rezolutiile monitoarelor vor fi din ce in ce mai mari iar spatiul vazut de user in „primul ecran” implicit va fi mai mare.

    cand m-am apucat eu de vandut publicitate online vindeam butoane de 100×100 si bannere 468×60. in ultimii ani trecerea la monitoare care au rezolutii >1024 a fost accelerata (si) de cresterea economica si de uzarea morala a pc-urilor achizitionate inainte de 2004.

    actualele formate standard, 728×90, 160×600 si 300×250 au fost adoptate in 2002, adica acum 7 (sapte) ani!

    in ultimele luni mai multe siteuri de top din State (ESPN, Forbes.com, iVillage, New York Times, WSJ etc au testat formatele de bannere mari sau foarte mari, 970 x 418 de exemplu. Puteti merge pe ESPN.com sa vedeti cum arata un astfel de format, iar daca va deranjeaza dimensiunea si cum e incadrat in site reveniti aici cu feedback in calitate de useri, orice feedback e apreciat.

  14. gicuta13 spune:

    Ca un utilizator ce sunt as putea zice ca nu ma incanta ideea sa imi creasca
    download-ul cand stau si eu la munte cu laptopul si internetul mobil doar pentru ca cineva vrea sa vanda mai multa reclama.

    Un plugin util de mozilla ma ajuta sa tai imaginile si Adobe flash-urile astfel incat sa aleg eu ce sa aduc.

    Pacat ca nu va ganditi la utilizator ;)

  15. meda spune:

    treaba cu ginditul la utilizator se aplica oricind si la reclamele tv, desi acolo singurul mijloc de a „protesta” e sa muti pe alt canal. si ne-am invatat cu ele. in online exista mijloace de a ramine pe un site si fara sa te agaseze reclama. ce ma enerva la bannerele mici (mai ales ca am facut si creatie) era ca trebuia sa ingramadesc intr-un spatiu ingrat niste elemente care sa si spuna ceva si sa fie clickabile. macar din punctul asta de vedere bannerele mari ar trebui sa fie mai atractive chiar si pt user, daca sunt facute cu cap. dar asta e deja alta poveste.

  16. gicuta13 spune:

    In internet singurul mode de protest este sa nu vizitezi site-ul respectiv
    si este chiar mai puternica constrangerea decat la tv (statisticile de vizualizare se fac altfel)
    grafica inutila(reclame etc asa cum ziceam pot fi scoase din vizualizare)

    ca o observatie personala a mea : in viitor din ce in ce mai multe „device”-uri portabile cu rezolutii mici vor aparea in peisaj si daca nu
    se gandeste nimeni sa faca site-ul un pic configurabil dupa browser-ul
    client … nici macar nu va fi vizitat site-ul…

  17. gicuta13 spune:

    scuzati scrisul cu paranteze si lipsuri :) a fost facut in fuga

  18. gicuta13 spune:

    apropo meda de ce te ai luat de reclamele tv? :) ai ceva contra lor?
    numai trustul pro produce reclame de lung metraj, gen 15-20 minute :))
    alte televiziuni de preferat din afara sunt mai domoale

  19. andreea spune:

    In privinta cinematografelor trebuie sa te corectez: Cinemapro POATE SA RULEZE de la 1 Mai pe cel mai “supercalifragilistic” sistem digital si 3D de la Sony si RealD… fiindca NU A RULAT nimic pe magnificul sistem in weekend-ul trecut, din pacate…

  20. Tim spune:

    Scaunele si femeile de serviciu de la Multiplex nu le schimba trustul ? Exact azi am luat decizia sa-mi mut cartierul general in Plaza la Movieplex: scaune mai bune, sali mai misto, mai curate si un sistem de rezervari mai destept unde poti cumpara biletele pe internet fara sa vin cu 45 de minute mai devreme.

  21. luke spune:

    d.p.d.v al creatiei/animatiei/design-ului e un MARE plus.
    felicitari!!

  22. meda spune:

    @gicuta13
    n-am nimic contra reclamelor tv. ma deranjeaza doar ca majoritatea sunt stupide. altfel insa e un mod de a face bani fara sa fortezi oamenii sa-ti plateasca abonament, cum face televiziunea publica. si pe net lucrurile stau cam la fel. bannerele expandabile sunt agresive daca nu le poti inchide. nu cred ca preferi sa citesti stiri contra unui abonament lunar.

  23. gicuta13 spune:

    @meda
    – marea masa a bannerelor sunt stupide
    – cat despre stiri … deviezi, vorbeam de marimea bannerelor
    – o marime impusa dupa criteriul ca asa au cei de la espn este aleatoare si fara suport, daca argumentul ar fi fost ca exista o tendinta a utilizatorilor romani de a vizita link-urile de reclama sau alt fundament era altceva, asa tot ce pot zice este ca suntem in Romania nu in USA ori alte zone. copiatul doar de dragul de a copia si creste castigurile poate fi daunator ;)
    – da, nu prefer sa dau bani pe stiri :D sunt roman …:D desi poate asa as avea dreptul sa refuz produsul … hmmmm

  24. […] Nicoara a anuntat acum 2 zile pe blogul personal ca vor aparea schimbari in dimensiunile bannerelor publicitare folosite de […]

  25. Yancoo spune:

    Va convine sau nu, Orlando are dreptate. Bigger is better dpdv vizibilitate, impact, creatie. Sper numai ca noile formate sa fie introduse dupa regula bunului simt, sa-i ramana si user-ului ceva de vazut pe site-uri in afara de reclame. Adica banner in header, in sidebar, dar articolele sa ramana curate. In alta ordine de idei, contentul si publicitatea sa nu se amestece intre ele. cheers :)

  26. sorin spune:

    Chiar o sa testez cinematograful „Cinemapro”….Am vazut filme 3D in Liberty si-n Plaza si sunt curios de calitatea de la CinemaPro.

  27. Orlando, nu crezi ca e putin aventuroasa folosirea unui format mai mare decat leaderboard NESTANDARD?
    Cu 300×600 nu am o problema, este aproape incetatenit, dar ia cazul unui advertiser care acum trebuie sa faca tre executii pentru leaderboard clasic, leaderboard MPI (930×120) sau leaderboard Intact (729×180).

    Eu as fi mers pe solutia 730×300, 300×600 si 336×280 – toate trei fiind in standardele IAB (http://www.iab.net/iab_products_and_industry_services/508676/508767/Ad_Unit)

  28. orlando spune:

    Doru,

    eu cred ca pana la finele anului IAB-ul o sa adopte un format de acest gen, probabil +900 x ceva.

    Vezi ca nici 729×180 nu este in standardele IAB :)

  29. orlando spune:

    Pe Sportlaminut.ro am implementat noul format, se poate vedea usor diferenta intre actualul format (bannerele care ruleaza pe site) si formatul nou reprezentat de conturul gri din jurul bannerului actual.

  30. Corect, nici eu nu cred ca se va impune729x180, nu respecta proportiile, dar nici formatul de care aminteai tu pe espn.com (si pe care eu nu l-am gasit).
    Eu pariez pe 910×120 (are un ratio apropiat de 728×90) sau pe 936×120, care e de 4 ori cat un full banner (468×2 per 60×2).
    Acestea mi se par cele mai logice urmari ale celor doua bannere deja consacrate.

  31. Gabi Boaca spune:

    Pentru cei care au comentat la modul „nu va ganditi la useri”:
    pana in momentul in care userii nu vor fi educati sa plateasca pentru serviciile web pe care le primesc principala sursa de venit a unui website este publicitatea. Mie imi este greu sa cred ca poate cineva renunta sa intre pe site-urile favorite doar din cauza publicitatii (cel putin mie nu mi se intampla). Pentru ca publisherii/website-urile care fac performanta sunt profesionisti si stiu sa tina in balanta cantitatea de info vs reclama. Si mai ganditi-va la ceva: ca sa faci performanta trebuie sa ai resurse, resursele nu pot veni din investitii fara sfarsit.

    Pentru cei care au comentat la modul „bigger is NOT better”:
    pe ecranul meu (1920×1200) formatul de care zicea Orlando se vede foarte ok, proportiile sunt mai mult decat pertinente.

  32. […] will we start again the discussion about “bigger is better”, “intrusive banners are not good” and “no money wil…? I wonder: Reuters doesn’t care about its users or they know something extra that we […]

  33. […] 6th of may 2009 – MediaPro Interactiv and Orlando Nicoara – decision to introduce large […]

  34. […] ?i a?a, zilele astea s-a vorbit tot mai mult de o lansare adev?rat? a motorului de c?utare (okidoki e înc? la statutul de beta), cu o promovare serioas?, mai ales […]

Lasa un comentariu