despre ygsp.ro, obiectiv

chiar incerc sa fiu obiectiv in analiza ygsp.ro, vedeti nota de la subsol, astept asadar orice fel de critici la ceea ce voi posta mai jos.

„E young gsp as in pentru tineri. De ce ti-ai pune tinereii obisnuiti cu web 2.0 (sau cu tentative ale lui) sa citeasca si ei ca tati si bunicu’? (in afara de intentia disperata de a vinde si print in continuare…)”

Citatul de mai sus apartine Andei, una din zecile de colege mai destepte decat mine care lucreaza la MPI. Stiu Zinio.com de ani de zile, stiu „obsesia” multor oameni din presa scrisa de a avea ziarul/revista rasfoita in mediul online, stiu ca vanzarea de reclama in print dublata de o interactivitate in online aduce avantaje clientului. Dar totusi, despre ce vorbim aici? Vorbim despre aplicatii facute pt clientii de publicitate sau aplicatii facute pentru useri in primul rand, aplicatii care dupa ce au succes vor atrage clientii de publicitate? Pentru ca ygsp.ro, un concept interesant, pe o piata atractiva (tineri/adolescenti), asa cum se prezinta acum pare un produs pentru „babaciuni” (imi place mai mult termenul asta decat „dinozaur” :) ) ca mine, decat pentru tineri. Adica pentru acei tineri care stau cu nasul in messenger, consuma internet de dimineata pana seara, sunt obisnuiti cu aplicatii web 2.0 (facebook si restul) si nu dau doi bani (la propriu si la figurat) pe ziarul tiparit asa cum l-am cunoscut noi. Si care „apare” o data pe saptamana. In online. Adica in mediul unde in 5 minute primesc informatie cat am primit in 5 ani inainte de ’89. Deci, despre ce vorbim? 

Nota:

(plusuri)

– se adreseaza unei piete de nisa, tinerii, un segment obisnuit cu mediul online;

– e interactiv pentru un astfel de format (insa atat de interactiv ca orice alt site din online);

– reclame interactive (avantaj pt clientii de print neobisnuiti cu onlineul);

– trateaza „sporturi noi, cool pentru tineri” (Catalin Tolontan);

(minusuri)

– format greoi pentru cei obisnuiti cu online-ul (aceeasi aceiasi tineri, adica targetul siteului);

– actualizare o data pe saptamana; 

– necesita un pc performant pentru a se misca usor;

– sporturile noi din primul numar ocupa 5 pagini (una pt video games, 2 despre alpinism cu maini goale, 2 despre zorbing) din 24;

– reclamele interactive nu au click (vezi reclama la vinurile Jacob’s Creek, vinuri din Australia care au pagina si pentru Romania);

27 Comentarii
  1. Costin spune:

    Probabil vor merge pe co-branding si nu urmaresc sa trimita trafic.

    Formatul e in ton cu reclamele. Mai dai o pagina, mai bei un spritz de la Jacob’s Creek. Te stingi cu un Prigat si te sui la volanul unei Toyote. :-)

    Am impresia totusi ca bannerul de la JC nu are si link-ul in el. Posibilitatea sa faci click apare odata cu pointerul care se transforma in „manuta” cand te duci sus, unde este de fapt si textul „1 click”.

    Se refera probabil la faptul ca poti afla mai mult despre vinurile JC, la doar un click distanta. Click care nu functioneaza.

  2. […] * au mai scris: – Petrisor Obae3 – Altfel de reclame pe ygsp.ro. – Orlando Nicoara4 – despre ygsp.ro, obiectiv […]

  3. cam are dreptate anda. ma reped cu cursorul sa dau click pe-acolo si sunt frustrat big time – pot sa intorc o pagina, sa vad un video sau o reclama. that’s so youngish :P

  4. gigi spune:

    money money money… nu stiu de ce, dar in ultimul timp sunt atat de evidente productiile facute doar pt a mai stoarce un ban, nu mai exista mai nimic facut cu pasiune, cum ar fi ceva de la tineri pt tineri. E drept ca nici nu te poti apuca sa mai fii pasionat cand iti trebuie bani ca sa traiesti, poate doar prin liceu :)

  5. Florin O. spune:

    Aceeasi prostie pe care au facut-o si aia de la realitatea cu nu mai stiu ce revista acum cativa ani. Jolie nu stiu cum. Si se laudau ca sunt primii care au facut platforma asta in romania si ca au si lucrat nu stiu cat la ea.

    Sa iei formatul din print si sa-l pui pe web (in orice forma a lui 2.0, 0.78, 5.99) e o prostie imensa. E ca si cum te-ai arunca in piscina si ai incerca sa ajungi la celalalt capat alergand prin apa in loc sa inoti.

  6. meda spune:

    big mistake… sa ii subestimeze pe adolescentii de azi. situl nu e doar batrinesc, pueril….e si prost facut. nu pot naviga decit inainte, inapoi si home (unde btw nu gasesc nici macar niste titluri ale editiei?) si de ce as astepta o saptamina ca sa citesc un ziar exact la modul la care il citeam acum 10 ani la un ceai, vorba andei? pacat de idee, ar fi o nisa buna si ar putea fi exploatata (jocuri la greu, pronosticuri, comunitate..)

  7. alex c spune:

    Meda, Anda:) tocmai v-ati pricopsit cu un proiect nou! Good luck! :))

  8. Andrei spune:

    @gigi – exista doua tipuri de angajati. cei platiti sa munceasca si cei platiti sa-si practice hobby-ul. te asigur ca echipa care a creat ygsp face parte din a doua categorie :) Deci nu poate fi vorba decat de pasiune.

    @meda – daca citeai ziarul acum 10 ani la o cana de ceai, e clar ca varsta nu te incadreaza tocmai target-ul Ygsp.ro

  9. matei garici spune:

    eu ma gandesc din perspectiva resurselor : orice redactor/editor poate pune online intr-o pagina „www” un titlu, o poza si un text insa nu acelasi lucru poate face si intr-un format de tip ziar/regista/ygsp/etc…. Acolo trebuie sa fie cel putin un nene care sa ia cele 3 elem de la redactor/editor si sa le aranjeze in pagina. De aici apar o mie si una de sit. : textul este prea lung/scurt, poza este prea mica/mare, etc… Deci si din punctul de vedere al resurselor necesare (oameni dar si timp) , este mai complicat/ineficient decat formatul „www”.

  10. gigix spune:

    a cata justificari pt. o greseala. au mai facut-o si altii. nu are treaba cu usabilitatea, nu se rasfaieste, pe statisticatelea.

  11. Eugen Neiculescu spune:

    apropo informatie, in zilele noastre cantitatea de informatie se dubleaza odata la 2 ani in timp ce acum 100 de ani se dubla odata la 100 de ani:). Exista riscul ca in viitor intr-o saptamana sa se dubleze so… pana te strofoci sa faci o revista saptamanala s-ar putea sa fie deja veche :)

  12. Gusti spune:

    Orlandinho, esti mare daca le zici fetelor de pe aici sa acceseze acest link :)

    http://www.gsptv.ro/viewVideoE.php?video_id=14486&nume=Smiley%20TV&list=2

  13. popescul spune:

    mie mi se pare a fi o idee foarte buna…

  14. orlando spune:

    Gusti,

    le-am dat si fetele intreaba daca targetul ygsp.ro e reprezentat de tinerii care au plasma cu peste 100cm diagonala si o folosesc pt a naviga pe internet?

  15. Eugen Neiculescu spune:

    @ orlando

    aici intervine TV 2.0 :)

  16. Alex spune:

    Nu imi place layoutul. De ce cand cineva face o revista pe on-line pune programatorii sa faca dtp-ul?

    Sporturile pentru tineri tot fotbal se numesc :(

    Pentru mine e-zin-ul preferat ramane Motorplay.

  17. @ Andrei – mi-a picat fisa: cinstit, nu sunt in target. trebuie sa facem rost de o duzina de liceeni sa-i intrebam ce parere au.

  18. Medicultau spune:

    eu stau de ceva vreme si nu se incarca.
    oare de ce?

  19. Gusti spune:

    Alex, dtp-ul este facut de cel mai bun specialist in momentul de fata: Marian Toader (a facut printre altele Gazeta, fostul prosport, evz, adevarul, cancan, etc. deci un profesionist)

  20. Alex spune:

    Cu tot respectul pentru Marian Toader, dar nu imi place design-ul. Desi designul pentru un neinitiat e o chestiune pur subiectiva, o sa incerc si sa argumentez:
    – arata ca un GSP (ziarul, nu revista) taiat pe jumatate, sa intre pe ecran. nu e nimic young in asta.
    – este mai mult layout de print decat de ezine. un exemplu: de cele mai multe ori aveti bg alb sau monocromatic, text si poze.
    – butaonele din revista arata ca wordart-uri
    – tot pe model de print flositi contraste puternice intre diferite elemente din pagina (la titlu de exemplu, rosu puternic etc.). nu o consider o idee inspirata pe on-line, unde e mai obositor sa urmaresti ecranul
    – sunt cateva poze intinse pe background care au calitate mica si se vede ca s-a cam „tras” de ele. stiu ca e pentru a mentine dimensiunile cat mai mici ale fisierelor

  21. alx spune:

    Intr-o perioada primeam pe mail de la Maxim promotions un newsletter care avea acelasi format ca ygsp.ro.
    Era vorba de http://www.monkeymag.co.uk. Acum vad ca au renuntat la formatul asta.

    Oare de ce? Poate ar trebui sa invete ceva GSP-ul din experienta lor?

  22. Alex spune:

    @alx – hai ca nu ati inventat voi ezin-ul…

  23. Dan spune:

    @alx cred ca tu cautai de fapt varianta rasfoibila

  24. Eugen Neiculescu spune:

    ce parere aveti de asta?:)

    http://www.flypmedia.com/issues/23/#1/1

    e cam acelasi principiu insa MULT MULT mai interactiv :)

  25. Adi spune:

    slabut tare pt cat tam tam au facut cu el …

    chestiile astea se fac in Flash de ani de zile ….
    iar partea cu Young … – creca nu au auzit si ei de web 2.0 – sau asta e pt cei mai experimentati in ale internetului (deci mai batrani) :))

  26. Gabi S spune:

    @ Orlando
    Nu este vorba aici despre layout, culori sau nishe, nici macar de something 2.0. Pur si simplu printul a avut timp in 100 si ceva de ani sa creasca, sa se dezvolte, sa capete contur si consistenta, tot ceea ce online-ul nu este si nu va fi inca multa vreme de acum inainte. Si aici vorbesc despre online-ul din lumea larga, nu despre cel autohton. Incercarile de acest tip, si cei de la GSP nu cred ca au pretentia de au descoperit roata sau focul, ci poate doar ca sunt primi din Romania care il aplica intr-um mod profi, au darul de a mixa intr-un mod placut si atractiv cele doua universuri.

  27. […] senzatia pe care am avut-o a fost de un ygsp (remember?) mutat pe […]

Lasa un comentariu