Boom nu mai garanteaza venituri

Conform mai multor surse din piata, regia de publicitate online Boom a decis sa nu mai garanteze plati venituri catre o parte din siteurile aflate in portofoliu. Mai multe siteuri al caror contract cu regia detinua de NCH se termina pe 31 decembrie 2008 vor trebui sa aleaga intre a continua relatia cu Boom dar fara a avea venituri garantate ca pana acum sau a alege o alta varianta de reprezentare, vanzare directa sau print-o alta regie.

Conform hartii lui Vivi, in acest moment, din top 30 siteuri reprezentate de Boom doar 11 siteuri (37%) nu sunt detinute de NCH.

21 Comentarii
  1. Adrian spune:

    Nu mai garanteaza plati sau nu mai garanteaza venituri? E importanta distinctia si inseamna lucruri diferite daca e adevarat.

  2. Presupun ca venituri .. si mi se pare mai ok asa .. ar fi un sut in cur pt dezvoltarea industriei :)

  3. orlando spune:

    venituri, nu plati, am corectat

  4. […] Orlando are ’surse’, sansele mari sunt sa fie chiar asa…. Boom nu va mai garanta venituri catre site-urile din […]

  5. oglinjoara spune:

    Lucrurile au inceput de pe la mijlocul anului cand nu au mai prelungit contractele cu venituri garantate. Banuiesc ca pana acum au mers pe varianta ca spatiul nefolosit va fi utilizat de activesoft, ele, eva etc.

    Site-urile cu venituri garantate nu aveau afisata publicitate prea multa ci mai degraba bannere de la abn si domo. Acum aceste site-uri doresc sa parasesca reteaua mai ales caci colac peste pupaza netbridge va incasa cu noile contracte 40% din valoarea reclamei nu 30% ca si pana acum.

  6. gigi spune:

    30%? 40%??? e imens, habar n-aveam ca atata practica agentiile de publicitate :/ Oare si pe afara la fel de mult e? Ar merge cifre asa mari pt aducerea de publicitate f banoasa, gradat deci, dar altfel mie mi se pare f mult 30-40%

  7. zoso spune:

    off, si tocmai ma gandeam sa inscriu zoso.ro la ei…

  8. […] De pe blogul lui Orlando, de?i neoficial, aflu c? Boom începe din 2009 s? renun?e la veniturile garantate c?tre site-uri ?i s? migreze c?tre plata proprietarilor de site direct propor?ional cu cât? reclam? ajunge pe site-urile acestora. Conform mai multor surse din piata, regia de publicitate online Boom a decis sa nu mai garanteze plati venituri catre o parte din siteurile aflate in portofoliu. Mai multe siteuri al caror contract cu regia detinua de NCH se termina pe 31 decembrie 2008 vor trebui sa aleaga intre a continua relatia cu Boom dar fara a avea venituri garantate ca pana acum sau a alege o alta varianta de reprezentare, vanzare directa sau print-o alta regie. […]

  9. Horatiu spune:

    @Gigi, da, asa e si in afara, uneori chiar 50%-60%. Dar, procentul variaza bazat pe niste criterii, ca de exemplu:

    1. Traficul website-ului
    2. Subiectul/nisa – important pentru ca anumite site-uri atrag greu advertisers, iar altele sint foarte usor de monetizat

    Am invatat de la Federated Media despre aceste chestii si din pacate, si ei au aceste probleme in ziua de astazi.

  10. Alex spune:

    O adevarata gresala comisionul asta exagerat in conditiile in care din ce in ce mai multe agentii au inceput sa foloseasca Google pentru display, iar din ce in ce mai multi editori au inceput sa-l implementeze. Mult mai ieftin, mult mai cinstit, comision mult mai mic luat fata de regiile din Romania. Normal ca, panicate, acestea au interzis editorilor sa mai afiseze codurile google cu exceptia linkurilor contextuale.

    Astept cu nerabdare ca Google sa devina regia #1 pe online. fara prietenii, cumetrii, spagi si alte pcr-uri.

  11. Dani spune:

    Nu inteleg de ce vrei sa lovesti in Boom cu orice pret. Faptul ca firma este in criza financiara si ca e aproape la pamant nu-ti da dreptul sa o calci in picoare chiar daca doar pe blog si nici nu e fair play.

    Ideal ar fi sa stai in banca ta si sa-ti vezi de cifrele tale. Criza financiara ii afecteaza pe toti si tu stii mai bine.

    Nu-mi place nici atitudinea ta de rechin si nu mi se pare ok sa ofertezi site-uri din portofoliul Boom. Cred ca trebuie sprijiniti in momentele acestea de criza deoarece ei sunt fondatorii Internetului romanesc.

  12. orlando spune:

    Dani,

    din cauza unor comentatii ca al tau am ajuns sa nu mai aprob comentariile anonime … ceea ce tu vezi ca o „lovire” si o „calcare in picioare” eu o vad ca pe o informare.

    Restul afirmatiilor nu merita comentate.

  13. Radu spune:

    Dani: „nu mi se pare ok sa ofertezi site-uri din portofoliul Boom. Cred ca trebuie sprijiniti in momentele acestea de criza deoarece ei sunt fondatorii Internetului romanesc.”

    Foarte tare. Daca e asa, imi rog si eu concurenta sa nu mai vanda cateva luni, ca si eu merit un pic de sprijin. Nu? Asta e cea mai tare lectie de economie de piata.

  14. ionut spune:

    eu stiu pe cineva(nu dau detalii) care are garantat cu Boom si un procent mai mare de 60% in plus din cei 60%-70% pe care ii ia boom, din cate stiu eu cea mai mare parte merge la agentiile de publicitate

  15. zvoner spune:

    Sunt chiar curios cate dintre site-urile din reteaua Boom aveau venituri garantate, caci regula de baza era ca, dimpotriva, sa se mearga pe comision.

    Nu cred ca se va mai putea pune problema unor venituri garantate pentru vreun site din portofoliile vreunei regii de publicitate, cel putin 1 an de acum incolo. Ar insemna sa piarda bani, in conditiile in care unele bugete au fost pur si simplu taiate si nimeni nu stie cum va evolua piata (cel mai probabil in jos).

    Sau voi nu va confruntati cu aceeasi problema la MPI? :) Nu ca v-as dori asta, dar din pacate situatia se cam impute…

  16. Daniel spune:

    Daca nu garanteaza un venit minim atunci nu ar trebui sa ceara nici exclusivitatea.

  17. orlando spune:

    gigi,

    30% e un procent normal tinand cont ca include si rebate-ul pe care regia il plateste catre agentii

  18. orlando spune:

    zvoner,

    Gsp are in continuare venituri garantate de la Boom

  19. Anul spune:

    Multe lucruri se vor schimba in portofoliul agentiilor, sunt sigur ca multe site-uri vor prefera sa se vanda singure decat sa aibe o incertitudine a incasarilor si astfel o posibilitate de faliment.

    30% sau 90% pentru mine este = cu 0 , un proprietar de site, poate incasa si 5 % ramanand la agentie 95% daca acel procent ii permite sa se dezvolte si sa isi amortizeze din cheltuieli este ok.

    Personal daca as fi lucrat cu o agentie, as dori o informare coerenta inainte sa o campanie sa se afiseze, informare insotita de detalii (pret,perioada,dimensiune,client ) astfel sa pot refuza sau accepta respectiva campanie. Spun acest lucru pentru ca agentia o poate vinde la 200 ron / luna si astfel la mine sa ajunga cei 60% din care taxe si etc = 0.. Sa nu ma trezesc la sfarsitul lunii ca trebuie sa fac o factura de 50 ron pentru spatiile cedate.

    Este adevarat ca si agentiile au probleme dar toata lumea are probleme legate de criza, solutia este undeva la mijloc eventual scaderea volumului garantat, si proprietarii de site-uri stiu ca este criza, ar fi ilogic sa nu accepte o injumatatire a volumului garantat, dar a nu ti se garanta nimic cand tu ai facturi concrete de plata, este aiurea ( ma refer la toate agentiile ).

    Poate in viitor agentiile vor ramane in portofoliu doar cu site-urile ce le detin.

  20. Zvoner are dreptate, in 2008 mai erau foarte putine site-uri in portofoliu la boom care mergeau pe suma fixa printre care si e-felicitari.net , de la anul am sa incerc sa vedem cum merge cu 70/30 %, totusi cum spunea cineva mai sus este absurd daca nu garanteaza venituri sa ceara exclusivitate pe toata pagina. pe de alta parte ii inteleg si pe ei sunt fortati asta , incasarile au fost slabe si cateodata au platit mai mult decat au incasat, deocamdata merg cu ei inainte cu platile au fost ok sa vedem la anul cum va fi

  21. […] cu criza, regia de publicitate Boom a renegociat contractele cu clienti, oferind deal-uri prin care nu mai garanta venituri siteurilor din portofoliu. Printre cei loviti de aceste masuri se […]

Lasa un comentariu