Guest: chiar scade publicitatea pe tv?

cel care mi-a trimis postul doreste sa ramana anonim.

Am citit pe blogul tau un comentariu care spunea ca o parte din top 10 advertiseri au cumparat cu 5% mai putin spatiu pe TV in 2008 fata de aceeasi perioada a anului trecut si de aici concluzia ca si-au redus bugetele. Parerea mea este ca in spatele unei reduceri cu 5% a numarului de GRP-uri cumparate se poate ascunde, de fapt, o crestere de buget intrucat inflatia 2008 vs 2007 a fost mult mai mare de 5%.   

In plus, daca analizezi cate GRP-uri au vandut in total statiile TV in 2008 vs 2007 ianuarie-octombrie, vei constata ca, overall, piata a scazut cu 8-9%. Aceasta scadere, culmea, este cu mult mai mica fata de scaderea 2007 vs 2006. Deci situatia nu este asa dramatica precum multi incearca sa o prezinte.

Majoritatea statiilor au inregistrat scaderi, unele mai mici (Pro TV) , altele mai mari (Antena 1, TVR1, Acasa). Foarte putine statii au crescut (Kanal D cu cea mai notabila crestere).

5 Comentarii
  1. marie jeanne spune:

    e „dramatica” din punctul de vedere al rulajului…

  2. robi spune:

    Apropos, de scaderea trioului fruntas (Pro TV, Acasa, Antena), sa zicem ca cifrele pe octombrie spun ca ProTV a crescut in rating pe publicul comercial, all day, cu 0,3 (vs 2007), Acasa cu 0,2, iar Antena 1 cu 0,1. Kanal D a crescut vizibil, dar nu am cifrele acum. Cifrele de primetime si cele pe oct complete, vor fi cu siguranta gata maine – azi fiind in fapt ultima zi a lunii.
    Pe de alta parte TVR s’a dus in cap, de exemplu. Dar pe cine intereseaza? Nimeni nu ii reglementeaza pe astia, nu conteaza daca investesc milioane in programe pe care le ingroapa.
    Ce vreau insa sa spun cu asta?
    1. ca granzii nu au scazut neaparat
    2. ca dimportiva, unii au crescut mai mult decit altii.
    3. ca problemele – crizei economice- apar acolo unde investitia a fost mai mare decit asteptarile. iar acum climatul economic le accentueaza. (aici Antena si costurile enorme de Divizia A s-ar putea sa aiba niste probleme). Rogu’va, nu ma acuzati de subiectivism aici doar pentru ca semnalez o problema a concurentei

    In rest, mijto foc observatiile cu inflatia si nr de grp’uri livrate de statii.
    Spor la toate!

  3. YODA BLOG spune:

    Criza financiara nu va afecta „semnificativ” piata de publicitate din Romania: declaratia ii apartine sefului CMe, odata cu raportul financiar al comaniei.

  4. ira spune:

    marie jeanne, nici macar dpdv al rulajului situatia nu e dramatica.
    o scadere cu 5% a nr de grp-uri vandute de o statie, in speta de Pro TV poate sa insemne o crestere a incasarilor din publicitate de 25-40 % chiar. Ce zice raportul financiar al companiei? :)

    Este incredibila insa cresterea Kanal D. Au vandut mai mult de dublu fata de 2007, ianuarie-octombrie. Ca market share i-au ajuns pe Realitatea si Prima TV.

  5. marie jeanne spune:

    @ira care companie? :D
    da, ce-i drept, poate sa insemne, depinde de politica fiecarei companii, si de bugetele pe care si le stabilesc vazatorii de publicitate. Oricum, parerea mea de la inceput a fost ca publicitatea, incluzand vanzarile , vanzatoriii, etc, va fi cel mai putin afectata de criza. Sunt insa, in cadrul companiilor media, afectate bugetele pentru productii, asta e o reactie normala si de bun simt.

Lasa un comentariu