pt tine Vivi

From: Orlando Nicoara
Date: Fri Dec 13, 2002  8:42 am
Subject: Re: publicitate agresiva …

> Message: 15
>    Date: Thu, 12 Dec 2002 20:36:43 +0200
>    From: Octavian Costache <vivi@…>
> Subject: publicitate agresiva …
>
> Sunt convins ca ati observat in ultimul timp aparitia unor ferestre de popup

pop-under

> de la boom.ro.

si nu numai.

> Personal au inceput sa ma enerveze, si sper sincer ca fenomenul sa nu ia
amploare si sa inceapa sa apara e din ce in ce mai multe site-uri.

Personal nu vad motivul pentru care te enerveaza tinand cont ca acest reclame
sunt afisate de 3-5 ori per user la intervale de 3-12 ore.

> Parerea mea este ca aceasta publicitate agresiva va dauna pe termen lung,
pentru ca este cel putin la fel de suparatoare ca vechile reclame cu Zapp care
imi umpleau tot ecranul.

Parerea mea este diferita de a ta dar pentru a nu fi acuzat de subiectivism nu
comentez. Pot insa remarca ca reclama Zapp este inca retinuta si in acest moment
la un an de la campanie.

> De ce s-a ajuns la aceasta modalitate de reclama (in afara de bani, bani,
bani…)?

Raspunsul este cat de poate de simplu: rata de click pe bannere scade constant
iar pentru a avea rezultate, adica banii atat de necesari unui site, trebuie sa
oferi clientilor care platesc rezultatele asteptate. Aceste pop-undere au o rata
foarte mare de click ceea ce inseamna ca userii nu sunt atat de deranjati precum
sugerezi tu.

Numai bine,

Orlando Nicoara,
Business Development Manager,
NetBridge Investments SRL
orlando@…
 

Later note: nu mai stiu de cand il cunosc pe Vivi, poate din 2002, poate din 2003, cu siguranta insa imi aduc aminte de fratii Costache cand e vorba de site-ul Divertis de prin 2000. Am avut multe divergente de-a lungul anilor, are o parere despre mine pe care nu o agreez insa o respect dar ceea ce am invatat in ultima vreme (vezi si comentariile primite) este ca e mai bine sa o lasi ca el pentru ca oricate argumente ai aduce in discutie nu-i vei schimba opinia daca e deja intiparita si formata. asta nu inseamna ca e fixist, din contra, e un baiat destept care a ajuns unde a ajuns datorita calitatilor pe care le are din plin, probabil ca e putin infumurat, probabil ca e putin plin de el, probabil ca peste tz ani va deveni presedintele in .ro, probabil ca se crede mai important decat e insa, chiar si asa, daca tragem linie calitatile depasesc clar defectele. asa ca, parerea mea, incercati sa-l luati cum e iar daca nu va place pur si simplu puteti sa-i ascultati sfatul si sa-l ignorati. probabil ca, mai devreme sau mai tarziu, veti reusi sa-l intelegeti. 

la un moment dat tot scriam despre tine Vivi, mi-a accelerat decizia comentariile din postul tau de astazi.   

Later edit 2: desi stiu ca nu e cum spui tu imi cer scuze daca te-am facut vreodata sa te simti ca un copil.

39 Comentarii
  1. vlad spune:

    Date: Thu, 12 Dec 2002 20:36:43 +0200

    wow..that’s was a fast response :)

  2. Vladimir spune:

    Dap…. cam tarziu raspunsul. :) :) :D

  3. Vladimir spune:

    Pana la urma ce aveti voi doi de impartit? Ati ajuns sa va bateti in posturi pe blog. De ce?

  4. orlando spune:

    guys, ati luat-o pe aratura, nu avem nimic de impartit, din contra.

  5. mihai botea spune:

    Nu ti se pare putin ciudat ca daca rata de click pe bannere scade, cea pentru pop-undere este foarte mare? Cred ca ar trebui sa analizezi si cati dau click „din greseala” pe ele.

    Pentru ca daca este asa, e posibil sa scada si ea o data ce vizitatorii incep sa fie mai atenti, si in plus clientul s-ar putea sa nu mai plateasca la fel de bine pentru ca nu vizitele „din greseala” nu ii aduc nici un venit, doar vizite (inutile).

    Un articol simpatic pe aceasta tema se gaseste la http://www.darwinmag.com/read/090104/ponemon.html

  6. orlando spune:

    Mihai, esti in alt film, uita-te la data, e 13 dec 2002

  7. zoso spune:

    a meritat femeia asta sa va certati si acum pentru ea? :D

  8. Razvan spune:

    1. Reclamele de tip pop-under ma enerveaza la culme.
    2. Incercand sa inchid un din ele am dat 3 clickuri care m-au trimis in site-ul pe care-l promovau.
    3. De fiecare data am inchis site-ul inainte sa se incarce complet. Nu ma interesa.
    4. Am injurat compania care-si facea reclama asa.
    5. Am injurat din nou compania si produsele ei.
    6. Sunt unele reclame care nu se inchid oricat as apasa pe buton. Trebuie sa astept sa-si termine defilarea, timp in care injur compania si produsul.

    7. Nu dati cu parul. E doar opinia unui user. Nu ma dau rotund ca m-as pricepe la publicitate pe web; spun doar ce ma deranjeaza.

    Apropo, daca un client e destul de neghiob sa plateasca la click la tipul asta de publicitate, luati-i banii. Pentru ca prostia se plateste. Asa cum a spus si mai sus cineva, multi dau click din greseala si nici nu-s interesati sa viziteze site-ul. Iar reclama la Zapp a ramas in memorie. La modul negativ. Nu cred ca cineva ar dori sa-i fie asociata marca in modul acesta.

  9. […] E a cincea oara cand incerc sa scriu postul asta, in ultima luna. Intre timp mi-am rafinat atat de bine ideile incat aproape ca am renuntat la ele. Sper sa reusesc sa nu inchid browserul inainte de a da post, mai ales ca azi sunt impulsionat de inca un exemplu: cearta dintre Vivi si Orlando. […]

  10. mns spune:

    [Off-topic]Nu conteaza data, timpul a trecut si reclamele sunt si mai proaste. Pop-under, flashuri enervante cu sunet, e acelasi lucru. Userii ce nu accepta sa fie calcati in picioare de reclamele si atitudinea voastra lipsita de respect, stiu sa le blocheze.

  11. Nostrada spune:

    Doua chestii:

    1. O gramada dau click din greseala fiindca nu realizeaza cum si unde trebuie sa apese sa opreasca tampenia aia. As putea pune pariu ca maxim 10% vor sa dea click. Maxim.

    2. De ce e enervant? Simplu: sunt la lucru si dintr-o data se aud trei impuscaturi (Nu stiu daca e de la boom, nici nu-mi pasa, ideea conteaza) care, pe langa ca ii sperie pe toti din birou, le si arata tuturor ca eu citesc gazeta sporturilor online.

  12. Vivi spune:

    Ehe, emailul asta e din vremea de glorie a I-p-A. :-) Ce vremuri…

    Nu imi dau seama daca l-ai scos din arhive ca fiind o dovada a fixatiilor mele de-alungul timpului, ca o prima interactiune a noastra sau ca sa imi dai dreptate peste ani. :-)

    Multumesc pentru mesaj si pentru aprecieri, conteaza.

  13. Alex spune:

    Frumos later note indeed ;)

  14. nimeni spune:

    A naibii coincidenta, tocmai a aparut articolul asta pe Hotnews (in care apare cam des numele Arbomedia :)

    http://www.hotnews.ro/articol_48846-Intruzivitatea-in-publicitatea-online.htm

    Si partea cea mai delicioasa din articol:

    Nota HotNews.ro: Numerosi cititori ne-au semnalat reclamele idioate din site-ul nostru. Incercam cum putem sa stopam bannerele caraitoare, balegile care se intind peste text si alte tampenii gandite de „creatori”. Bannerele de acest gen nu fac decat sa provoace aversiune fata de produsul pe care ar vrea sa-l promoveze.

  15. orlando spune:

    cred ca prima si a doua motivatie sunt cele mai aproape de adevar Vivi :)

  16. Gabi spune:

    Sunt enervante aceste pop-up-uri. Acelasi lucru mi l-au spus toti prietenii si colegii cu care am apucat sa vb despre asta.
    Cred ca nu e om care sa nu fi dat click din greseala pe ele (ba cautau butonul close, ba voiau sa dea langa…).

  17. netics spune:

    Aceste pop-undere au o rata
    foarte mare de click ceea ce inseamna ca userii nu sunt atat de deranjati precum
    sugerezi tu.

    Si stii macar si de ce?

  18. mihai botea spune:

    Orlando,

    „Filmul” ala din 2002 a fost completat de un studiu in Iulie 2004 care arata ca in UK rata de „click by mistake” este de 90% (sursa: http://www.e-consultancy.com/newsfeatures/156693/uk-surfers-clicking-on-pop-ups-by-mistake.html)

    Acum, nu stiu daca este relevant pentru tine avand in vedere ca are aproape 2 ani vechime, insa eu unul nu cred ca a scazut cu mult sub acel 90%.

    Tu si cu filmul tau ce credeti ? :)

  19. webmaster spune:

    Trafic.ro din nou…

    …n alta ordine de idei Orlando Nicoara si Vivi au avut o discutie mai aprinsa (prin bloguri) despre mai multe, dar in special despre reclamele enervante din reteaua boom.ro. In raspunsul lui, Orlando, zice ca…….

  20. orlando spune:

    eu cred ca popunderele si-au trait perioada de glorie si in maxim un an vor disparea de pe internet …

  21. Eu zic NU. mereu vor aparea noi retele care sa le foloseasca.

    Si mereu vor fi website-uri care vor publicitate rapida, fara etica.

  22. mihai botea spune:

    Orlando, pai in post scriai ca pop-underele nu sunt enervante. Nu crezi ca daca rata de „clicks by mistake” este atat de mare, atunci ele sunt enervante? Pentru ca utilizatorul, dupa ce da click din greseala, nu cred ca e prea incantat ca tocmai i s-a mai deschis o fereastra / un tab.

  23. orlando spune:

    si continui sa cred ca nu sunt enervante daca sunt utilizate cu cap (limitat per user unic si la intervale de timp de cateva sute de minute). ele vor disparea din cauza pop-up blockerelor nu pt ca nu ar fi (inca) eficiente.

    despre rata de click by mistake se poate vorbi la flotinguri nu la popundere.

    guys, e topicul despre Vivi, va rog sa ramanem pe subiect, daca vreti sa vorbim despre popundere sau alte forme de reclama voi seta un post nou pe acest subiect.

    multumesc

  24. netics spune:

    sa il barfim pe vivi? sau pentru ce?

  25. Ludas spune:

    Eu personal intru tot mai rar pe Trafic.ro din cauza acestor reclame enervante. Si eu am dat click pe ele de vreo 5 ori din greseala…ca degeaba dadeam pe X ca nu se inchidea ci dimpotriva. Aceste popundere asa au fost realizate sa se dea click pe ele din nestiinta/neputiinta si cei care platesc pentru acestea ar trebui sa se sesizeze.
    Un alt aspect este cel cauzat de sunetele pe care le scot…cu un sistem audio uitat la un nivel de volum ridicat oamenii pot face infarct in casa sau in birou la auzirea impuscaturilor la reclama cu Counter-Strike de exemplu.

  26. Znuff spune:

    Atunci deschide un subiect nou pentru ca toti internautii (ma refer la ce care avem habar ce-i ala un blog, pop-up, pop-under etc.) urasc pop-underele voastre si ar avea multe cuvinte de dulce de zis despre ele. Momentele mai nasoale sunt in cazul in care vrei sa vezi o pagina (de la un ziar ori something) iar reclamele voastre sunt puse INAINTEA contentului iar pt. a vizualiza respectivul articol trebuie sa astepti sa se incarce intai ADSurile. Am patit de multe ori, cel putin de 4-5 ori cu boom.ro, si am terminat prin inchiderea site-ului respectiv…

  27. Linge-ma.ws ? unele comentarii ar trebui moderate, sincer.

  28. mihai spune:

    Orlando,

    Reclamele flash nashpa, pop-under-ele si pop-up-urile fac doar ca reteaua de publicitate sa castige, deci esti indreptatit sa fii de acord cu ele (indiferent daca sunt la sute sau mii de minute). Practic, incearca si tu sa stai pe un site pe care sa nu poti da click pentru ca e un flash deasupra si pe care nu il poti inchide nici ca utilizator (cauti disperat semnul X p-acolo). Sa fie clar: eu ca vizitatori nu voi mai vizita site-ul respectiv, imi arata ca e nesimtit, ca il intereseaza numai banii. Mai mult, compania ce se promoveaza ma face sa nu ma mai intereseze o perioada de timp destul de lunga despre ea. Singurul castigator este publisher-ul, dar si el va pierde pe termen lung. Sincer, am avut si eu un client care dorea reclama de la boom.ro si i-am explicat ca cifrele de acolo nu sunt tocmai reala, o mare parte din publicitate este neetica, agaseaza vizitatorul, iar el, clientul meu, va pierde imagine.

    Cat despre Vivi, cred ca mai imatur si copil esti tu pentru ca il ataci. Demonstreaza-i ca ii esti superior nu prin contra-atac, ci prin tacere. Lasa-l pe el sa isi raceasca gura, nu ti-o mai raci tu. La naiba, unde e talentul in management?

  29. Gusti spune:

    E clar ca tipul asta de publicitate nu se va imprieteni niciodata cu consumatorul. Insa e foarte greu in momentul de fata in Romania sa renunti la el. Pentru ca firmele inca nu-s educate si nu-si dau seama ca e important pentru ele sa apara pe siteuri cu trafic mare. Probabil ca trebuie sa le bagi sub nas tot felul de rapoarte prin care ele sa vada ca userul a interactionat cu banerul lor.

    x% din problema s-ar rezolva cu un buton vizibil de „INCHIDE”…

    in plus, sa nu uitam si ca siteurile sint free. iar k sa dezvolti ceva iti trebuie bani.

  30. orlando spune:

    Mihai (I3),

    zi-mi te rog ce reclame de la boom ai vazut tu care nu au buton de close? sau ce pop-uri ai vazut tu de la boom? care sunt cifrele false de la boom?

    ca sa concluzionam:
    – boom nu foloseste bannere fara buton de close
    – boom nu foloseste bannere fara buton de mute (daca se intample sa mai „scape” unul sau doua bannere se adauga asap butonul de mute)
    – boom nu foloseste si nu a folosit nicioadata pop-uri
    – boom foloseste pop-undere limitate
    – reclame cum a fost cea de la Vodafone lansare nu se desfasoara in fiecare luna

    +

    Unde ai vazut tu ca eu l-am atacat pe Vivi? asta ai inteles tu, ca l-am atacat? Guys, please, cititi inca o data, apoi inca o data si apoi trageti concluzii.

  31. zoso spune:

    orlando, te inseli. nu o data s-a intamplat ca reclamele voastre de 2 lei sa strice pagina.
    exemple geniale sunt pepsi max, clicknet, mai era una cu un club ceva care canta o muzica asurzitoare fara a putea fi oprita, reclame care nu numai ca ne-au placut, dar sunt sigur ca le-au adus si servicii proprietarilor.
    de aceea, tutorialul ala cu windows/system32/hosts e foarte popular.

  32. orlando spune:

    cu siguranta ma insel, sunt om :)
    pepsi max nu a fost facut de noi, cred ca e o campanie de anul trecut daca nu ma insel.
    clicknet nu comentez momentan din motive profesionale insa nu cred ca au mai fost reclame pt acest client care sa nu respecte regulile de bun simt.
    nu poti sa iubeste toate reclamele de pe web, important este sa eviti intruziunea repetata. noi incercam sa o facem, nu spun ca o facem perfect, nu spun ca nu vom mai avea scapari, spun ca fata de jungla de acum 1 an reclama de pe internetul romanesc s-a mai „cizelat”.

  33. Znuff spune:

    Erm, probleme cu URL-ul meu, Cristian?

  34. Eu da. Dar nu e blogul meu, after all.

  35. Vlad spune:

    Salut tuturor,
    Unii dintre voi ma cunoasteti, altii nu.
    Lucrez in media pe partea de Internet. Implinesc in iunie un an de cand fac acest lucru.
    Nu am avut ocazia sa il intalnesc pe Vivi, dar lucrurile pe care le-a facut si parerea oamenilor care au lucrat sau lucreaza cu el a fost intotdeauna foarte buna.
    Imi cer scuze pentru Pepsi Max, este o campanie care s-a desfasurat in prima luna cand am inceput eu sa lucrez. Problema a aparut datorita distantei dintre boom, care a plasat campania si agentia de creatie care a realizat bannerele. Totusi campania a beneficiat de un banner diferit pe fiecare site.
    Orlando are dreptate in privinta pop-underelor, adica vor disparea (in mod normal sunt blocate de IE pentru Windows XP SP2) datorita pop-up blocker-lor (inca de anul trecut peste 50% din computere aveau Win XP cu SP2).
    Asta ar fi prima parte. In viitorul apropiat vor exista reglementari asupra difuzarilor pe Internet (CNA-ul va actiona si pe Internet).
    Pe langa aceste lucruri, clientii internationali au reglementarile lor interne care sunt conforme unor norme mult avansate fata de ale noastre.
    Lucrurile se vor schimba pe masura ce mai multi bani sunt investiti in publicitatea on-line.

  36. […] orlando nicoara (netbridge) incearca sa explice ca nu sunt asa rele reclamele alea enervante de la boom.ro (popup undere) care apropos pot fi scoase asa […]

  37. Znuff spune:

    CNA-ul pe internet? That’s a good one :-) Sa inteleg ca reclamele o sa aibe o bulina rosie in colt? si ca o sa fie difuzate numai dupa ora 22.00?
    … sa fim seriosi :)

  38. Nostrada spune:

    Nu Znuff, sa intelegi ca reclamele vor fi obligate sa respecte prevederi privind continutul lor, frecventa cu care apar, sunetele de care sunt insotite, locul de afisare, existenta unui buton de close vizibil, posibilitatea opririi inainte sa se incarce complet etc.

  39. Znuff spune:

    Glumesti, nu? Ca eu rad fara sa ma pot opri… :-)

Lasa un comentariu