Cora isi face card de fidelitate

Da, Cora si-a facut un card de fidelitate (Hipercardul cum ii spun ei). din pacate nu gasesc nimic despre asta la ei pe site insa va trebui sa ma credeti pe cuvant, am primit si email, am vazut si brosura ce promoveaza acest concept, am auzit si reclama la radio.

Pe scurt cumperi de la Cora si pt fiecare fiecare produs (anumite produse) cumparat primesti un numar de puncte in functie de valoarea produsului (mai scump –> mai multe puncte, mai ieftin –> mai putine puncte). cand ai atins un anumit numar de puncte primesti automat (fara tragere la sorti, fara sa trimiti nimic prin posta, etc) un anumit produs (dintr-o lista) corespunzator numarului de puncte pe care-l ai.

mi se pare cea mai eficienta forma de fidelizare (si cred ca si cea mai simpla) dar care, din cate stiu eu, nu prea s-a aplicat in .ro. poate cu exceptia benzinariilor (shell, mol). gresesc?  

21 Comentarii
  1. Bogdan spune:

    Cred ca Gima are un astfel de card de destula vreme ( tot cu puncte ). Punctele ti le scoti in magazin si iti mai iesi vreo 20 000 de o bere de cumparat tot la ei :-)

  2. orlando spune:

    errr …gima. am uitat si ca exista :)

  3. Andrei spune:

    Nu e chiar una dintre cele mai simple dar din experienta mea cu unul din lanturile de benzinarii mentionat de tine nu prea a creat satisfactie clientilor…in sensul ca numarul de puncte pe care trebuia sa-l acumulezi pentru a ridica un premiu mai consistent era destul de mare…incat multe persoane dupa un numar de achizitii renuntau in a mai folosi cardul.

    Dar intr-adevar metoda a creat un efect psihologic destul de mare…pana in momentul in care oamenii constientizau ca nu e chiar super profitabil pentru ei…cat despre Cora nu stiu momentan mai nimic.

  4. Lucian Ilica spune:

    si UNIVERS ALL are asa ceva … a fost principalul lucru pe care l-au promovat cand au deschis in Timisoara, in Mall

    intr-adevar, o unealta foarte buna de fidelizare … in cazul unei firme cu traditie si cu clienti deja stabili … le oferi ceva in plus si asta e bine

    nu stiu cat a functionat in cazul UNIVERS ALL care prin asta au incercat sa aduca spre ei clientii altora …

  5. Dragos Tuta spune:

    Eu am card de la Gima de cel putin 6 luni. Problema e ca nu l-am folosit niciodata, desi stiu am cumparat in continuare de la ei.

    Asta daca avea cineva nevoie de insight-uri pt vreo campanie. :)

    Cred ca e principala problema a cardurilor de fidelitate. Toate eforturile de comunicare ale furnizorului sunt concentrare pe faza de obtinere de membri noi.

    Rezultatele insa nu sunt acolo. Faptul ca ma incurc de card-ul lor in portofel nu ma face sa cumpar mai mult. Cumpar pentru ca sunt aprope de mine.

  6. Campean B. spune:

    Eu primesc lunar prin posta de la Univers All cate un cupon de reducere in functie de valoarea cumparaturilor din luna anterioara. Si nici macar nu prea imi fac cumparaturile de la ei, insa au reusit sa-mi atraga astfel atentia si sa-mi aduca aminte ca mai pot sa dau o tura de shopping pe la ei. Cu toata acestea, tot la Metro sau Selgros e mai mare inghesuiala (spre deosebire de Univers All unde mai de fiecare data cand ma duc se aud „greierii”) si asta cred eu, pentru ca marca Selgros, Metro sau Cora reprezinta un brand mult mai puternic si mai bine intiparit in mintea cumparatorilor.

  7. orlando spune:

    foarte interesanta metoda de la Univers All (cuponul trimis prin posta).

    Dragos, ideea e ca aceste metode de fidelizare nu sunt nici pt mine nici pt tine, sunt pt marea masa de clienti pt care o diferenta de 1,000 lei la nu stiu ce produs conteaza. iar la doua supermarketuri similare in zona (apropo de proximitate) cel care va avea acest card va castiga mai mult (bine, daca e implementat corect si nu cum spune Andrei ca era la benzinarii – desi,Andrei, adaosul la benzina e f.f. mic, e oarecum logic sa consumi mult pt a primi ceva)

  8. Andrei spune:

    Acum sincer nu mai stiu exact care este adosul dar iti pot spune ca la un moment dat (cand pretul benzinei era pe la 23.000 lei) adosul era la 60% din sortimente undeva in jur de 6,5%.
    Cea mai mare problema in cazul cardurilor cel putin in cazul benzinariilor era ca cele mai multe pers cumparau ~10 litri la o alimentare…procentul celor care sareau de 20 litri/alimentare era undeva sub 5%…la fel si in cazul Cora sau alt lant…daca nu se ajunge la o masa critica, un procent rezonabil de clienti care sa cumpere de peste o anumita valorea…impactul genului acesta de carduri de fidelitate nu poate fi resimtit pozitiv de nici una din parti (client si magazin sau ma rog procentul clientilor afectati pozitiv este relativ mic…).
    Din punctul meu de vedere pentru client sunt mult mai eficiente cardurile de loializare care sunt valabile in mai multe retele (hipermarketuri, farmacii, restaurante, etc)…pentru ca practic poti resimti mult mai repede beneficiile folosirii cardului respectiv.

  9. Tudor Ciobanu spune:

    Niste studii au demonstrat faptul ca aceste card-uri de fidelitate, in cazul magazinelor mari, pot mari valoarea medie a unui cos de cumparaturi cu 20%-30% si chiar cu 120% daca este vorba de reduceri sau cec-uri cadou pe baza card-ului (in cazul magazinelor si brand-urilor mari). De ce? Foarte simplu: cum se preciza si in unele din celelalte mesaje, nimeni nu se duce special la Cora sau Carrefour pentru ca are card (in cele mai multe cazuri) dar o data ce ai ajuns in aceste magazine poti fi incurajat sa cumperi cat mai mult de catre aceste puncte de fidelitate. Nu mai cumpara carnea de la colt de strada proapspata, cumpara de la noi pentru toata saptamana si iti dam puncte, uita de vizita la piata de dupa-amiaza, cumpara legumele de la noi etc Aceste tendinte sunt amplificate cand beneficiezi de reduceri importante pe baza card-ului, cand ai oferte personalizate pentru posesorii de card sau cand premiile sunt afisate in mod vizibil la intrarea in magazin.

    Si cand trebuie sa faci cumparaturi mari (un aparat electrocasnic de exemplu) oricum esti gata sa te deplasezi si in acest caz card-urile au tendinta sa-ti indice directia. Nu trebuie uitat insa Serviciu Clienti si cel dupa cumparare (de exemplu, personal, imi pot da cate puncte vor dar daca nu am 3 ani garantie si nu primesc sfaturi de calitate de la Cora, nu voi cumpara niciodata un produs in acest magazin).

  10. mihai botea spune:

    Stiu ca nu e supermarket, insa si Altex au un card de fidelitate unde primesti automat intre 4 si 8% din valoarea facturii in bani pe acest card. Iar acesti 4% ii poti folosi la cumparaturile ulterioare de la ei.

    Este chiar util si pe mine unul m-au convins. Plus, e bine ca il poti folosi in toata reteaua, deci si Media Galaxy.

    Plus, sistemul este unul pe baza valorii cumulate timp de un an de zile, deci poti ajunge chiar si cu cumparaturi mici ca dupa un timp sa primesti inapoi cate 8% din valoare…care chiar poate insemna ceva.

  11. arix spune:

    Un card de fidelitate dupa modelul Cora are si Brico Store de vreo cativa ani. Pentru fiecare 10.000 ROL cheltuiti primesti un punct, in functie de numarul de puncte acumulate iti alegi un premiu din catalog. Pentru mine chiar a fost util intrucat chiar m-am ales cu ceva de pe urma lui, spre deosebire de alte programe de fidelizare ex. defunctul Shell la care dupa ce bagai benzina un an de zile te alegi cu un pix (cu sigla Shell e adevarat).

  12. Masi spune:

    Un card similar de fidelitate are ?i Hollywood Multiplex – cu punctele acumulate po?i fie s?-?i pl?te?ti biletul la film / parte din popcorn, fie s? prime?ti ni?te cadouri (un rucsac, un DVD etc.).

  13. sandra spune:

    Io m-am plictisit de cate carduri de fidelitate am. In ordinea achizitionarii sunt asa: GIMA (Acum G’Market – nu prea am priceput de ce afacut chestia asta.. dar nu poti sa te bagi in politica oamenilor…); Hollywood Multiplex, Angst, SensiBlu, HelpNet. Pe ala de la UniversAll l-am primit dar nu l-am folosit niciodata in jumate de an, asa ca l-am aruncat.
    Cele mai eficiente dintre ele: HMultiplex si Angst. A devenit deja automatism intinsul cardului de fidelitate in timp ce dau buna ziua/seara casierei. Cu cardul de la HM am vazut n filme pe gratis pana acum, e drept ca am si dat o caruta de bani. Insa in felul asta m-au facut sa il pastrez si sa il folosesc in continuare. La Angst au mereu promotii si mi se pare mai eficient pentru ca intru aproape zilnic in magazinul lor. Fie ca sa iau o sticla de lapte sau un cos intreg de produse. Pe cand la Gima ma duc din an in pasti.
    Si surpriza cea mai misto a fost anul trecut la SensiBlu cand pentru faptul ca am folosit cardul fara sa fiu intrebata de farmacista daca am asa ceva, am primit un cd cu colinde, si nu unul de doi lei.
    So.. scopul cardurilor, acela de a ma face sa cumpar din magazinele alea sau de a folosi numai un anumit serviciu, s-a realizat.

  14. […] Sunt curios cu cat or fi crescut vanzarile la Cora in ultimele saptamani, dupa ce a fost introdus pe 22 martie cardul de fidelitate (vezi o discutie pe aceasa tema in blogul lui Orlando. Cert este ca eu am cumparat mai mult in aceasta perioada de la ei. Interesant este modul in care poti acumula puncte. Fie cate 5 puncte pentru fiecare 150.000 lei platiti (cumparaturid e minim 300.000 lei), fie hyper-puncte, in cadrul ofertelor speciale. Iar la ofertele speciale modul de repartizare a punctelor mi se pare destul de ciudat. Spre exemplu, in oferta de saptamana asta, o punga de detergent automat – Omo de 9 kg, ce costa 63 ron are 160 hyper-puncte, iar un nokia de 869 ron are 80 hyper-puncte. […]

  15. alinush spune:

    Sistemul asta imi provoaca greata, si ma intreb cum pot fi oamenii asa legume fara creier. Cum poti sa cumperi mai mult doar pentru ca primesti niste puncte? Am facut mai demult un calcul (mai demult in GIMA cred) si castigai ceva de genul 5-10 mii de lei la cumparaturi de un milion. Hai sa mai cumparam ceva in plus, de care nu avem nevoie, ca uite, are 3 puncte. Si daca mai venim, data viitoare o sa avem destule puncte pentru o cutie de bere. ura.

  16. theACDCfan spune:

    In afara de SENSI BLU, CITY PHARMA, HELPNET, BRICOSTORE si BLUE AIR unde as mai putea sa-mi fac un CARD de FIDELITATE fara obligatia de prima cumparatura (vezi ALTEX, CAVALIERE, ULTRA PRO COMPUTERS, etc.) stie cineva sa-mi spuna daca da astept un semn la theacdcf@yahoo.com !!

    Multumesc si va pup pe toti !!!

  17. theACDCfan spune:

    Mai citeste cineva pe aici sau vorbesc ca radio-ul de unul singur ???? Alo Securitatea, CIA-ul, KGB-ul cineva oricine !?!?!?

  18. theACDCfan spune:

    In PIX-ul meu pe aici vad ca nu mai trece nimeni neica !!!!!!!!

  19. Laura spune:

    Pentru TheACDCfan – ce fel de carduri de fidelitate te intereseaza, in ce domeniu?

  20. valentin spune:

    as dori si eu sa implementez intr-o afacere ffff mica sitemul de fidelizare, insa m-ar interesa unul in care investitia sa fie minima, adica daca imi puteti recomanda un astfel de sistem ce sa nu coste ffff mult…costuri minime…

  21. Cristina spune:

    Am si eu, ce imi place e ca iti dau si 3 mini-carduri pentru familie, pe care le pot agata de breloc.
    @theACDCfan Catena mai are card.

Lasa un comentariu