GreenPixel vs Webstyler

Internetics 2001 – GreenPixel agentia anului

Internetics 2002 – Webstyler agentia anului

Internetics 2003 – GreenPixel agentia anului

Internetics 2004 – Greenpixel agentia anului

Cele doua agentii si-au impartit „productia” de site-uri din 2000 incoace … totusi evolutia lor in ultimii doi ani a fost diferita. Desi in urma celor 3 titluri cucerite pleca din „poll-position” GreenPixel a cazut intr-un con de umbra in timp de Webstyler a inflorit castigand cont dupa cont. Marius s-a multumit sa inlocuiasca Grapefruit-ul la Connex si sa incerce promovarea CMS-ului Avandor in strainatate, activitati care, probabil, au consumat multe resurse. Desi are un client mare in spate care ar fi trebuit sa-i asigure stabilitate Greenpixel nu a mai reusit in ultimii 2 ani sa „produca” nimic notabil. In acest timp Webstyler a tot castigat conturi mari: tot ce inseamna Tiriac Auto (10 marci), Brau Union (later edit), a facut campania pt Basescu atat la primarie cat si la presedentie, Kinder, etc, conturi care s-au adaugat la ce aveau deja (ex Altex + MediaGalaxy, un client mare din toate punctele de vedere).

Ce va fi anul asta? Ramane de vazut … Webstyler va continua sa castige client dupa client si, probabil, daca va participa la Internetics va castiga detasat titlul de agentia anului (btw, anul acesta am decis sa nu mai particip in juriul de la Internetics asa ca-mi pot permite sa fac pronosticuri). Astept ca Marius sa ma contrazica si sa vina cu proiecte noi la Internetics sau pe piata … ar fi pacat sa se multumeasca numai cu ce face la Connex.

22 Comentarii
  1. radu ionescu spune:

    Auzi – pe bune acum – chiar crezi ca lupta se mai da DOAR intre cele doua agentii?

    Come on… Da, webstyler a avut mai multe conturi castigate in ultimii ani, dar sincer, sunt muuulte agentii care chiar au avut proiecte terminate si notabile, nu doar proiecte castigate…

    Pe bune, si Bogdan si Marius sunt super-guys, dar „valul doi” are mult mai multe realizari in ultimii ani… Uita-te cine e invitat (si castiga) la pitch-uri.

    Si vezi ca Braun e aia de electrocasnice ;), Brau e cu berea

  2. orlando spune:

    discutia era despre webstyler si greenpixel, sunt sigur ca exista si alte agentii pe piata, in acest post vorbeam despre evolutia lor (sunt totusi agentiile care au castigat 4 din cele 5 editii internetics, singura data cand nu au iesit castigatori fiind editia in care nu am participat).

    got it cu braun si brau :)

  3. radu ionescu spune:

    Mda – dar si noi doi si ei doi stiu ca nu aveau de ce sa participe in 2005… chiar daca nu erau in juriu. Really.

    reformulez primul comment – au fost si sunt inca importante, dar ce sens are o discutie care sa ii separe de pluton?? Chiar nu mai exista distantarea asta.

    Mai degraba as fi pus problema – oare ce mai fac Webstyler si Green PIxel de nu prea se mai vad in ultimul timp (=proiecte terminate)? Eu chiar sunt curios – mie mi se pare ca s-au relaxat foarte mult in ultimul timp, si e pacat, pentru ca sunt fff buni (poate chiar cei mai buni).Altfel – pentru cine nu se pricepe – pare ca tu (si anume Tu) imparti piata intre ei doi si restul…

  4. orlando spune:

    nope, am deschis subiectul pt a discuta de evolutia celor doua companii, din aceasta cauza nu am pomenit nimic de ceilalti, probabil ca cei din valul 2 vin din spate puternic insa asta e alta discutie. daca Eu am lasat alta impresie inseamna ca eram obosit rau aseara cand am scris :)

  5. Catalin Turcu spune:

    Nu cred ca isi are rostul o astfel de comparatie. Ai impartit piata de web intre un jucator care a castigat 3 interneticsuri din 5 si altul care a castigat un internetics din cinci…

    Castigarea conturilor tine de mai multe aspecte, pornind de la abilitatea de a impresiona un responsabil de marketing mai mult sau mai putin educat in privinta Internetului, si pana la latura financiara a problemei.

    Nu cred ca este vorba despre o diferenta majora intre strategiile celor doi; clientul va alege intotdeauna un raport de value for money ridicat, dar limitat de bugetul pe care il are la dispozitie. Iar calitatea costa…

    No offence, amandoi sunt buni in ceea ce fac si au contribuit / contribuie la cresterea si educarea pietei romanesti de web de la inceputurile ei, dar cred ca la mijloc e o diferenta de target.

    BTW, GreenPixel nu a castigat 3 Interneticsuri consecutive. :)

  6. orlando spune:

    NU am impartit piata nici intre cei doi si restul nici intre webstyler si greenpixel nici intre cine mai vreti voi. am deschis o discutie STRICT comparativa intre webstyler si greenpixel, m-am uitat la evolutiile lor dupa ce in anii 2001-2003 (poate chiar si 2004) cu greu alte agentii au miscat in fata lor (nici din primul val nici din al doilea nici din alt val). nu comentez ce e acum pe piata, ce fac celelalte agentii, etc, etc, etc. hai sa vorbim pe subiect

    ai dreptate, greenpixel a castigat in 2001 si webstyler in 2002.

  7. Catalin Turcu spune:

    Vorbind pe subiect, este destul de dificila comparatia.

    Raportul de interneticsuri din portofoliile celor doi este departe de a fi unul echilibrat si de aici o diferenta de imagine destul de evidenta care influenteaza in mod sigur strategiile celor doi.

  8. Alexandru spune:

    Dupa parerea mea, nu exista o lupta Webstyler vs Greenpixel. Cred eu ca Marius Deak se tine de altceva decat de Greenpixel, si e multumit cu siteul Connex-Vodafone – ultima sa realizare. Webstyler abordeaza problema more business-like, ia conturi mari si isi mareste echipa, ca sa livreze in continuare servicii de calitate. De reprosat insa este ca nici unul dintre cei doi nu si-a largit orizonturile, evoluat filozofia de business. Nici unul dintre cei doi nu s-a aliniat la miscarea web 2.0, nu sunt in pas cu moda.

    Revenind la Internetics, nu cred ca mai e de ceva timp sistem de referinta, intrucat lumea e atat de mica in Romania, incat e inevitabil sa beneficiezi de un juriu subiectiv. Dovada faptul ca 3 premii de agentia anului nu au adus celor de la Green Pixel marele bonus.

    Chiar daca exista unul doi trei pictori pe piata care deseneaza mai bine decat ambii, nu cred ca vor fi alesi in viitorul apropiat de clienti mari, poate doar de early adopters entuziasmati de solutiile web experimentale.

  9. Silviu Savin spune:

    Btw, cind are loc urmatoarea editie Internetics?

    Ca veni vorba de Internetics, Webstyler si Greenpixel, care sunt destul de ocupati si nu mai au timp sa updateze sectiunea de news; nu sunt foarte sigur ca premiile la Internetics fac din participant, in general vorbind, un no.1

    Intr-adevar aduce o recunoastere a meritelor si calitatilor. Si reprezinta o metoda de promovare.

    Oricum, daca scopul postului a fost sa se puna de-o disputa :), atunci nu ma bag.

  10. radu ionescu spune:

    what?? COme on, sunt destul de multi clienti mari pe piata si destul de multe pitchuri inchise in ultima vreme, o parte mai mica sau mai mare din ele fara cei doi…

    Again, mie imi sunt prieteni amandoi, dar mi se pare ca stau prea relaxati in ultima perioada…

    Iar „miscarea” web 20 nu prea se aplica la site-uri corporate… ci la servicii web-based. So n-aveau la ce sa se „alinieze”.

    PS: Orlando – inchide si tu strong-ul meu de mai sus, ca am uitat si am bolduit toate comentariile :)

  11. Alexandru spune:

    nu se aplica la siteuri corporate, dar puteau sa dea dovada (intr-un fel, intr-un site powered by, whatever) ca si-au schimbat modul de productie de acum 4 ani. cred eu.

  12. Catalin Turcu spune:

    Ma indoiesc profund ca agentiile participante se folosesc de distinctiile dobandite pentru a se autointitula „no.1”. Utilitatea unui astfel de premiu consta in boomul mediatic pe care il aduce cu sine.

    Asa ajungi sa fii invitat la pitchuri, sa castigi conturi, sa iti imbogatesti portofoliul si sa iti „cresti” imaginea.

    Offtopic: Orlando, daca mai scrii 2-3 posturi de genul astuia, cred ca iti poti inscrie blogul in reteaua boom:))

  13. orlando spune:

    internetics-ul reprezinta si va reprezenta un punct de reper (cam singurul in acest moment). fiecare din cele doua agentii au folosit premiile castigate pt a dovedi ca au valoare iar cei din valul 2 vor dori sa castige pt notorietate. in plus,la multe pitch-uri firmele au fost alese din lista castigatorilor de la acest festival. cel putin in 2001-2003/04 cam asa stateau lucrurile.

    paradoxul apare cand vezi ca gp a castigat 3/5, webstyler 1/5 iar cei care au atras mai multi clienti in ultimii doi ani au fost cei din urma. poate marius se ocupa de altele desi nu cred, poate pregateste ceva care ne va surprinde pe toti insa in acest moment cred ca asta e situatia, webstyler este cu un pas inainte. e adevarat ca un client precum ConnexVodafone e un client mare si solicitant insa cred ca gp poate mult mai mult. dovada ce au lucrat pana in 2004.

    Nu cred ca vreunul din ei este relaxat, ba din contra, sunt in situatia in care toti cei din valul 2 vor sa „muste” cat mai mult din felie, sunt pusi in fata concurentei reale.

  14. iulian toma spune:

    Cred ca suntem departe de a trata agentiile premiate de Internetics, subiecte prea grele, cand clienti si agentii mari din comunicarea noastra nu au site. E prea grea pentru clienti si agentii, ori maxim un subiect de intalnire la Internetics pentru mai marii meseriasi ai domeniului.

    Am vazut la sfarsitul anului trecut 400 de lucrari interactive inscrise la Epica Awards 2005 pentru marci grele din Europa si cred ca romanii dau lectii la comunicarea online. Dar cine sa propuna lucruri asa complicate marilor jucatori in comunicarea online din Romania, cand ei nu au pagina de internet? Cine sa propuna clientilor o astfel de comunicare, atunci cand agentiile specializate in comunicare, cu mici exceptii, au site-uri sub protectoarele com-uri din Statele Unite, Franta sau Marea Britanie… (cred ca exceptiile le numeri pe degetelele de la o mana, vezi: McCann (www.mccan.ro ), Leo Burnett (www.leoburnett.ro ) sau Graffiti BBDO (http://www.graffiti.bbdo.ro) si sa ma scuze prea stimatele locale sau internationale neverficate.. luna asta)

    Ce sa mai vorbim, apropos Radule, de marketing cu permisiune?
    Apropos Orlando. Vorbesti cu adevarat despre comunicare online cu mai mult de cativa zeci de clienti romani si nu cu cateva sute, asa cum face comunicarea clasica? Mi-e teama ca printre invitatii ultimelor editii Internetics nu se numara si clientii comunicarii online din Romania si nici prea multe agentii full service. Altfel, nu inteleg cum sa mergi la un festival online cand tu ai doar anunturi de angajari online si nu ai site..

    Sa fie asa scumpa oare comunicarea online ( vazuta prin prisma unui site ) pentru agentii care investesc mii sau zeci de mii de euro in festivaluri de publicitate?

  15. mihai botea spune:

    acum, nu ca vreau sa fac reclama, dar dupa parerea mea eKontent-ul de la Kondiment Solutions e mult peste Avandor.

    Sincer, mie mi se pare ca Webstyler este mai mult pe partea de creatie, nu de solutii solide software in spate. Intr-adevar, au fiecare (si Greenpixel, si Webstyler), cativa clienti mari in spate pentru „credentials”, insa pe viitor, intr-o piata competitiva de WCM, castigul ar fi de partea celui care are un produs competitiv, solid si scalabil, in defavoarea agentiilor care isi dedica 90% din resurse doar pentru 1-2 conturi.

    poti sa ceri feedback-uri de la pitch-uri castigate de greenpixel / webstyler si sa vezi punctajele luate la creatie vs solutie software.

  16. Catalin Turcu spune:

    Nu inteleg de unde frenezia asta cu tehnologii de genul web 2.0, Ajax sau mai stiu eu ce solutie software „solida si scalabila”.

    Cererea pe piata romaneasca de web este generata intr-o pondere foarte mare de nevoi primare de comunicare, prezentari de corporatie, produs, whatever. In conditiile date, este normal sa primeze conceptul de comunicare, ergonomia arhitecturii contentului si nu solutia tehnica pe care este bazata aplicatia.

  17. mihai botea spune:

    eu nu am zis nimic despre web 2.0 sau ajax.

    plus, astea sunt prea putin folosite in CMS-uri. web 2.0 se refera la conceptul general de development in zona web, cu un accent puternic catre interactivitate, ceea ce cred ca e important intr-un site, nu-i asa? Vezi exemplu Amazon.

    Ajax este o combinatie de tehnologii (XML, XHTML si asa mai departe) care permit o interactivitate sporita. Nici asta nu e o tehnologie in sine, ci mai degraba un „stil”, o „abordare”.

    Catalin, tu consideri ca site-urile din Romania nu au nevoie de interactivitate, ci de prezentari statice? Oare de ce exista atunci comments la acest blog?

  18. Catalin Turcu spune:

    Nu m-am referit strict la commentul tau, Mihai. Atat web2.0 cat si Ajax sunt niste „concepte” cutting edge care tin de partea tehnologica a problemei, drept urmare le-am numit generic „tehnologii”.

    Ce am spus eu, este ca pe piata romaneasca de web sunt prea putine cereri de site-uri cu un nivel de complexitate atat de ridicat incat investitia de timp si resurse in dezvoltarea unei solutii proprietare complexe de content management sa fie rentabila.

  19. mihai botea spune:

    personal, eu cred ca piata romaneasca trebuie sa se maturizeze si sa treaca de la solutii 90% custom pentru clienti la produse care sa aibe incorporate functionalitati puternice si, in plus, sa fie usor scalabile, usor de adaptat unui client nou.

    in felul asta, poti apoi sa iti dezvolti business-ul mult mai repede si mai elegant, in viitor.

    nu este foarte greu sa faci un site 100% custom care sa fie extrem de performant, daca il faci de la 0 pentru un client care e dispus sa investeasca si sa astepte. Si o sa faci 1-2 site-uri mari pe an.

    Insa investind 1-2 ani intr-un produs matur, poti apoi sa faci 20-30 de site-uri mari pe an folosing aceleasi resurse.

    Despre asta vorbeam, scuze daca am fost neclar la inceput.

  20. Catalin Turcu spune:

    Nu cred ca maturizarea pietei va insemna abandonarea solutiilor custom.

    Din potriva, din cate observ pe afara se poarta din ce in ce mai mult conceptul de 2-3men-studio, fiind vorba de shopuri de creatie care sunt in stare sa conceapa si sa adapteze la nevoile clientului solutii experimentale, 100% custom.

  21. Evaluating the works from Greenpixel and webstyler companies, in my opinian, GreenPixel has has a more efective art work, contributing by
    delivering a clear and measurable competitive advantage to clients image corporation. The Concept used by GreenPixel helps to establish a positive connection between the envolved branded company and their customers.

    Personally, GreenPixel uses a more effective methodology accepted by the biggest internation corporations.

    Paulo L. Brandão

  22. Quin spune:

    sunt curios, de unde atita informatii din inside-ul unei firme, d-nul orlando face un review probabil pe baza unei analize de marketing, perceptia companiei, win/loss, swot ca informatii de baza in analiza unei firme, intrucit ne referim si la un anumit segment de piata mai discutam si de implementare, suport etc; probabil in urma auditului atit intern cit si cel al clientilor celor doua firme… sau de pe pagina corporate ale celor doua entitati si in urma press releases? Daca e ultimul caz, atunci e o analiza empirica, si feedbackul primit e la fel de simpatic, gen „parerea mea”.

Lasa un comentariu