Kanal D sub Gsp.ro

S-a lansat Kanal D, televiziunea care isi propune sa detroneze suprematia „greilor” ProTv si Antena1. Asa cum scrie EVZ de azi audienta a fost in jurul unui punct de rating adica ~ 100,000 „vieweri” cu un varf de 1.4 la emisiunea celor de la Vacanta Mare. Comparativ (fortat FORTAT evident) Neogen.ro are constant peste 100,000 unici pe zi conform Trafic.ro iar GSP.ro face 130,000 useri unici/zi dupa meciurile importante (cupe europene, nationala). Libertatea, parte din trustul Ringier, trust ce detine 25% din Kanal D, are o audienta de + 1 mil/zi adica de 10 ori mai mult decat ce a scos postul tv la lansare. Chiar daca cifrele nu sunt relevante pt prima zi asteptam sa vedem audientele de la meciurile din Liga 1 (e de inteles de ce s-au agitat turcii pt a prelua optiunea 1 si 4 asa cum bine remarca si Catalin Tolontan ). Probabil ca Val zambeste gandindu-se ca a mai punctat o data in razboiul pe care-l duce cu televiziunile :)

Personal m-am uitat ieri dimineata si am vazut doua promo-uri care se miscau in reluare la propriu, semn ca inca mai sufera la capitolul tehnica. N-am inteles daca au matinal si ieri si azi dimineata am vazut telenovele, parca anuntasera un concurs pt prezentarea matinalului. Alte pareri?

22 Comentarii
  1. neghina spune:

    kanal d vrea sa impace pe toata lumea, dar cred ca o sa ii enerveze pe toti, pentru ca e mult prea general, ii vrea si pe tineri si pe batrani si pe manelisti si pe rockeri si pe educati si pe analfabeti si pe casnice si pe microbisti

    -protv-ul a mutat telenovelele pe acasa, kanal d ne toaca dimineata cu asta
    -antena 1 nu-l mai invita pe adrian enache ca e depasit, astia l-au luat de bun si i-au dat emisiune

    pana la urma e un fel de b1 tv, doar ca are sustinerea in presa scrisa oferita de ringier

  2. Andrei spune:

    Sincer cam slabutz. A trebuit sa-l caut, alte posturi intra direct. Calitatea imaginii este foarte slaba, iar emisiunile lor sunt ceva gen National TV sau Duminica in Familie. Ramane de vazut cum vor evolua.

  3. andreic spune:

    Macar B1 Tv au o emisine cu audienta cat de cat – nasul – .Nu stiu in ce masura pozitionarea ca televiziune generalista, dusa spre divertisment, mai poate prinde pe piata din Romania. facand o comparatie cred ca vor fi ca si cosmote in competitia cu orange si vodafone in raport de antena1 si pro tv.

  4. Oricat de drag ne-ar fi onlainul, nu e momentul sa-l comparam cu televiziunea.

    De remarcat este faptul ca pentru cei 90.000 de oameni (de la lansare), turcii au investit in cateva luni de sute de ori mai mult decat a vazut vreodata mioritica „industrie online” – asta ar fi un prim indicator al „razboiului” in care noi tot „punctam” iar ei tot castiga…
    anyway, please ignore me :)

  5. neghina spune:

    radu moraru (aka „nasu”) e un analfabet al micului ecran

    individul e lipsit de cultura generala, lucru care nu deranjeaza cand invitatii sunt la nivelul ponta, becali sau vadim

    dar l-am vazut discutand cu personalitati, cum ar fi m. cartarescu sau e. marton, si a facut praf interviurile, intreruprea in mijlocul frazei, punea intrebari cretine si a aratat cat e de jalnic

    dar ca are audienta nu ma mira…

  6. Piticu21 spune:

    Matinalul incepe de la 9 …. ca nu-i asa … vedetele trebuie sa doarma, sa se faca somnul de frumusete sau cum se cheama ;)

    Oricum recomand sa mergem mai bine la meci ;)

  7. […]  Noul post de televiziune Kanal D are parte de multe comentarii pe blogurile mioritice. Orlando Nicoara considera ca noul canal tv este sub gsp.ro. Motivatia lui este intereasanta, pornind de la audienta care a fost in jurul unui punct de rating adica ~ 100,000 “vieweri” cu un varf de 1.4 la emisiunea celor de la Vacanta Mare. “Comparativ (fortat evident) Neogen.ro are constant peste 100,000 unici pe zi conform Trafic.ro, iar GSP.ro face 130,000 useri unici/zi dupa meciurile importante (cupe europene, nationala)”, a adaugat Orlando. Acelasi blog mentioneaza un “detaliu” important – Libertatea, parte din trustul Ringier, trust ce detine 25% din Kanal D, are o audienta de + 1 mil/zi adica de 10 ori mai mult decat ce a scos postul tv la lansare.  […]

  8. engambament spune:

    sufera la mai multe, nu numai la tehnica. si la grila. promovarea pentru lansare a fost jenanta, chiar daca au avut ceva acoperire media. promouri-le sint facute si ele pe genunchi…
    eu zic insa ca e prea devreme sa ne ‘aruncam’ la comparatii de audienta :D

  9. cristi parvan spune:

    atentie ca risti sa compari mere cu pere. rating inseamna procent din populatie care se uita la un canal, deci medie 1 insemna ~ 100,000 vieweri in fiecare minut.

    la nivel de zi (persoane care au trecut cel putin un minut pe la kanal D) probabil :) vorbim de 10% deci de vreun milion de unici. pe care gsp -ul nu-i are (inca)

    PS: val va castiga razboiul, dar nu stim cand :))

    PS2: matinalul la 9 s-ar putea sa nu fie chiar o prostie, traditional in televiziuni matinalul este locul in care se cresc oameni (din pacate pe la noi lupta pt rating a omorat obiceiul asta), iar la 9 chiar e loc de crescut pt ca nu-s prea multe alternative in care sa fuga telespectatorul (ratacit pe acolo)

  10. Gabi Nistoran spune:

    Comparatia nu este prea corecta, asa cum s-a comentat si inaintea mea.
    In plus, as sugera sa nu judecam o televiziune la capitolul tehnic dupa doar cateva zile. Imi amintesc bine problemele emisiei ProTv din primele luni, cam la fel au avut Prima, B1 si poate si altele.

  11. bogdan spune:

    Parerea mea ca acest Kanal D va fi un canal submediocru de teapa lui National TV, care inafara de unele filme lasa de dorit in celelalte privinte. Va spun ca nu m-am uitat la kanal d, nu am studiat decat reclamele si nu am vazut ceva legat de un talk show ci numai emisiuni pentru cei cu IQ= cu numarul de la pantof, gen „confidenta” sau „Vacanta Mare”. Totodata va spun ca nu ma voi uita deloc la acest post decat atunci cand va juca Steaua, pentru ca acesti turci au optiunea 1. Ma deranjeaza si sigla care parca e din alta lume, numele de ce nu se numeste „Canal D’?, cu ce sunt mai speciali ca folosesc „K”? Exista alte posturi mult mai interesante decat Kanal D.

  12. orlando spune:

    Cristi, Gabi,

    am precizat ca e o comparatie fortata :)

  13. bibix spune:

    Prevad ca teoria formelor fara fond se va aplica in cazul dtv in procent de 100 %.Turcii au aprins doar un foc de paie neavand o strategie de dezvoltare pe termen lung pusa bine la punct.Cu o mana de asa zise „vedete” supra-ofertate financiar nu cred ca pot obtine punctele de rating mult visate.Parerea mea…. ;)

  14. Iulian Toma spune:

    Cristi are dreptate,
    Multi analistii s-au grabit sa compare mere cu pere.
    Mai intai, o sa tot vorbim 2-3 saptamani, de un post inca necunoscut de telecomanda si mai apoi de performanta programelor. Pe barbati, nu-i convinge nimeni sa caute postul pana la primele meciuri din Liga I, iar pt femei pana descopera casa soacrei :) si alte siroparii.

    In al doilea rand eu m-as mai uita odata la parteneriatul cu Ringier, care detine 25% din post.

    Merita spus ca vehementa atacurilor atat in presa scrisa cat si audio vizuala pe „slaba performanta”, i-a adus fie si cu acel 1%, un loc deloc nemeritat inca din primele zile, in top of mind la media TV:) Practic toata lumea le-a facut din prima saptamana o campanie de PR de sute de mii de EUR RC, gratuit, pe care n-au reusit sa-i arda campania de lansare Kanal D in 3-4 saptamani!!!

  15. Sandi spune:

    Asa dupa cum am scris, site-ul e de kko. Nici nu am avut de ce sa dezvolt subiectul.

    http://leonties.com/sarmale/2007/02/19/kanal-d-geaba-pe-web/

  16. Mihai spune:

    Orlando, e total irelevant sa analizezi ratingul unei televiziuni in primele 3 luni de la lansare. Doar nu se imbulzeau romanii sa se uite doar pentru ca au fost afisate bannere prin toata tara. In plus, probabil ca multi nici nu au inca in lista de programe KanalD.

    Iar comparatia cu online-ul… e fortata rau, ai dreptate. :)

    Scriam mai demult ( http://www.enki-design.com/blog/?p=28 ) de ce cred ca nu va avea atat succes incat sa concureze cu Pro-ul sau Antena. Insa cred ca B1 TV va fi depasit. Si probabil si Prima, dupa vreo 6 luni.

    Pana atunci insa, mai au de lucru la tehnica, la imagine (site-ul KanalD arata jenant…)

  17. cristi parvan spune:

    Mihai,

    un om care a intrat tanar in research si acum albeste :) are de 10 ani urmatoarea asertiune: „orice research (date de la consumatori) spune ceva” problema e sa depistezi ce spune si sa nu-l asimilezi cu raspunsuri/tip de informatie pe care le-ai dori tu.

    Cu siguranta nu se pot pune etichete pe o televiziune dupa cateva zile de emisie, dar cu siguranta „total irelevant” e o exagerare. Exista concluzii de tras (vezi bucuresti, ca reactie la campania mai concentrata aici, vezi evolutii pe zile/targeturi, vezi lungimea sesiunilor de vizionare etc).

    Personal cred ca entuziastmul conform caruia e usor sa-ti faci televiziune vazuta in romania e „un pic exagerat”.
    Nu uitati ca vizionarea TV e poate cel mai „liber” comportament cu putinta, dincolo de concepte, campanii, teorii in fapt fiecare emisie a unui canal trebuie sa convinga omul care e la el acasa cu telecomanda in mana. Si asta e mai greu decat pare.
    Iar B1 si Prima nu-s chiar niste millestone facil de depasit.

    Provocarea mea pt voi (si mai ales pt posesorul acestui blog :) ) daca ati avea la indemana resurse similare (campanie, oameni, know how) credeti ca pe online o astfel de lansare ar fi reusit sa stranga comunitati similare?

    acum vorbim de Canal D/ divertisment, dar intrebarea ramane aceeasi
    si pt romantica, vreme, nunti etc.

    sunt convins ca dpdv business intrebarea e absurda (si prosteasca pt ca nu exista in viitorul previzibil, probabilitatea ca „rata de conversie” a timpului/telespectatorilor in bani sa fie similara pe online cu cea de pe tv), dar ca research … m-ar interesa daca … dpdv consumator vi se pare mai usor sa aduci/tii un om la un site decat sa-l muti/tii pe alta frecventa tv.

  18. Mihai spune:

    Cristi, lansarea unei televiziuni nu e ca lansarea unui site, unde la inceput ai un numar mare de vizitatori (daca e bine promovat), dupa care raman doar cei care sunt interesati cu adevarat de informatia oferita.
    O televiziune cumuleaza – nu cred sa existe vreun post (chiar si al unor imperii media) care sa fi avut o audienta mare in prima zi de lansare, intr-o piata cu alte peste 20 de televiziuni.

    Daca analizam ratingul din prima zi omitem mai multi factori:
    1. romanul nu se astepta ca noua televiziune sa fie pe canalulul x; doar dupa butonari, dupa ‘ia sa vedem ce mai si pe aici’ il va gasi si va alege daca sa se uite sau nu
    2. duminica nu au fost meciuri pe Kanal D. :) Punctul forte al turcilor, care va aduce telespectatori si pentru alte emisiuni. Ramane de vazut cat vor profita de acest atu -in ce va consta self-promotion in timpul pauzelor
    3. in primele saptamani word-of-mouth nu prea exista

    Pe de alta parte, nu cred ca turcii au vazut lansarea unei televiziuni in Romania ca pe un lucru foarte simplu. De la mafia care exista la firmele de cablu in ceea ce priveste listarea in grila de canale, pana la concurenta puternica pe acest segment, cred ca s-au confruntat deja cu destule probleme. B1TV va fi usor depasit – ce il mai tine in viata e Nasul si emisiunea lui Columbeanu. In ceea ce priveste Prima, ai dreptate; insa cred ca pe anumite intervale orare vor castiga lejer (matinal, meciuri…)

    Intrebarea ta se refera la o campanie de promovare la lansarea televiziunii sau la o lansare in online?
    Apropos de asta, sunt curios cand vor avea prima campanie de promovare online. Si tind sa cred ca vor investi destul de mult in acest domeniu.

  19. cristi parvan spune:

    hai ca ne scriem epistole pe blogul omului.
    vorbeam de o lansare online evident.

    diferenta intre online si tv este ca e mai usor de gasit dar wom si curiozitatea functioneaza ca tine de persoana nu de mediu, iar fidelizarea tine de continut (ce-i drept pe online „alternativele” vor fi tot timpul mai multe si mai la „idemana”).

    ma indoiesc ca vor avea mari campanii de promovare online, sunt mai isteti decat crezi :). uita-te in ghidurile Tv, si o sa intelegi ce-ti spun.

  20. […] ORLANDO: Kanal D e mai pu?in popular decât Neogen Gurul de la MPI încearc? o compara?ie între cifrele televiziunilor ?i cele ale Internetului, recunoscut-for?at?. Chestia asta m-a pasionat dintotdeauna. Doar c? e vorba de cai vs. boi, în sens statistic. (tags: Orlando Kanal D Romania Neogen television Internet) […]

  21. orlando spune:

    gata, mi-am pus cenusa in cap, am scris cu majuscule si am bolduit ca e comparatie fortata … happy? :)

    insa Cristi, ia spune-mi, daca as lua evz + gsp + neogen + softpedia + zf + sentimente + si as avea pe siteurile astea 1 mil unici/zi si as spune ca am audienta peste KanalD m-as mai abera? :)

  22. goodspeed spune:

    kanal d nu va depasi niciodata pe cei de la antena sau pro tv pentru ca nu a venit cu nimic nou pe piata media din romania

Lasa un comentariu