Inca suntem in picaj

Conform Media Fact Book, studiu realizat de Initiative Media, industria de publicitate traieste, “live”, al cincilea an de scadere (2009, 2010, 2011, 2012, 2013) si a ajuns la nivelul anului 2005, adica la 295 milioane euro, toata piata. Ceea ce inseamna ca inca suntem in picaj si nu am atins fundul gropii pentru a incepe urcarea. E adevarat ca internetul creste, 46 milioane euro, al cincilea an consecutiv de crestere, dar cei de la Initiative pun cresterea in “carca” celor de la Google/Facebook.

Altfel, peste 3 zile, pe 22 iunie, se fac 7 ani de cand am plecat de la Netbridge, ce mai trece vremea.

9 Comentarii
  1. Bogdan says:

    Imbatrânim.

    In anii urmatori o sa sa scada si Internetul. Ca sa puna capac, sa exploram putin fundul gropii.

  2. Silviu says:

    Sunt curios daca exista studii de cauzalitate asupra acestei scaderi. Ma indoiesc ca doar “criza” e de vin? …

  3. SP says:

    imbatranim si tocmai din acest motiv internetul va creste, dar nu asa cum dorim noi.

  4. orlando says:

    Domnilor, nu stiu cum sunteti voi dar eu ma simt tinar si in putere 🙂

  5. Nirvana says:

    @Sunt curios daca exista studii de cauzalitate asupra acestei scaderi. Ma indoiesc ca doar “criza” e de vin? …

    Nu e nevoie de nici un studiu, e la mintea cocosului ca atunci cand loveste criza, printre primele lucruri la care se renunta e publicitatea. Alaturi de alte “luxuri”.

  6. Radu says:

    1. Bugetele de mrk se calculeaza in general ca procent din vanzari. Scad vanzarile, scade bugetul.
    2. Banii se duc in trade marketing (inclusiv reduceri de pret si alte promotii). Asta pentru ca consumatorii devin mai sensibili la pret.
    3. O parte din companii au falimentat/redus considerabil activitatea/retras din Romania (Tnuva, Citibank retrasa de pe retail etc)
    4. Pretul diferitelor vehicule media a scazut. Incepand de la TV si terminand cu CPC-urile pe Google.
    5. In ultimul rand, din pacate, a crescut eficienta banilor investiti.

  7. orlando says:

    Radu, pe de alta parte scaderea preturilor a lasat jos bariera de intrare pe tv si implicit a obligat celelalte medii sa-si reevalueze preturile (in jos) ceea ce a permis intrarea unor clienti noi care nu au mai consumat tv sau revenirea altora carora bugetele nu le permiteau prezenta pe tv pana in 2009.

  8. Alin says:

    @ Radu din p?cate pentru cine?

  9. Radu says:

    @Orlando: corect. Dar, daca cifrele MFB sunt corecte, inseamna ca nu a fost suficient. Foarte rar se suplimenteaza bugetul atunci cand intra un canal nou in mixul de media, in 90% din cazuri se ia din alta parte. Clientul mic care a intrat pe TV a luat din print, radio, outdoor, poate si online, nu a adus bani noi in piata. O alta chestie la care ma gandesc e ca analizele de piata sunt biased catre player-ii mari. Pe TV e cazul mai putin insa in online numarul SMB-urilor e foarte mare, mai ales pe FB si Google.
    @Alin: din pacate pentru ca e “in ultimul rand” nu pentru cineva sau ceva. 🙂

Lasa un comentariu