Publishingul ca o bicicleta simpla

Apropo de asta si asta, Dragos sintetizeaza destul de bine aici:

Astfel, pana la consolidarea pe care o anticipa criza in 2009-2010, piata din .ro devine si mai fragmentata. Raman la parerea ca anul asta e in continuare greu, cu presiune si mai mare pe costuri (rebateuri/discounturi/competitie mult mai mari) pe o cerere relativ un pic in crestere.

Iar concurenta in costuri o sa se reflecte in calitatea si mai slaba a produselor de continut care o sa vrea sa faca un trafic cat mai mare pe bani cat mai putini, notiunea de premium product, si asa destul de alterata in .ro, devenind si mai abstracta.

Later update: ce mai trebuie adaugat, publisherii traiesc un paradox in acest moment, au investit (bani, resurse) in a-si creste prezenta si comunitatile pe facebook si, dupa ultimele modificari, au ajuns sa atinga cu un post doar 10 sau 20% din respectiva audienta/comunitate. De aici si „goana” dupa clickuri (care nu e nimic altceva decat goana dupa ROI) la care cele doua posturi au facut trimitere. Adica e cam la limita, in calitate de user sunt iritat de acel gen de posturi, in calitate de manager le inteleg.

Si tot pe subiect mi-a placut comparatia de aici:

At most online media outfits I know, people just pedal as fast as they can with posts spinning out of that work in very simple ways. What you report and analyze, you write. It’s hard work, but conceptually easy. The whole process of publishing is stripped down to the essentials. The apparatus doesn’t have a lot of costs.

OK, now for my key point: editors are gears.

Without being too mechanistic about the analogy: editors can change the way effort is distributed. They can gear down and have reporters pedal like crazy without posting a ton of stuff. They can throw a bunch of effort at a story so that it can move really quickly. This was really clear during the Boston Marathon bombing coverage. A machine like the Boston Globe can do things that are amazing, in large part because they have a bunch of editors who can direct things. That task is a lot harder in very flat online media organizations that don’t have much editorial gearing.

Altfel am pus online noul Prosport.ro, colegii au promis ca o data cu relansarea vor reduce la minim titlurile tabloid.

6 Comentarii
  1. […] spate promitand ca, odata cu aceasta relansare, se vor reduce la minim titlurile tabloid (de aici Orlando Nicoara). Ar fi o premiera pentru intreaga presa online din Romania […]

  2. Ciprian spune:

    R?mân doar cross-urile de pe Cancan sau altele? :)

  3. Ciprian spune:

    Si f?r? a fi cârcota?, super bun? treab?! Succes în continuare!

  4. dStanca spune:

    Afisarea in newsfeed se face in functie de gradul in care publisherii/autorii paginilor reusesc sa produca un content relevant pentru userii din platforma. Asa cum in newsfeedul meu se afiseaza chestiile pe care le scrii tu, pentru ca intr-un fel sau altul am interactionat, si nu vad niciodata ce posteaza alti mii de oameni din retea. Cum ar fi sa vad 100% din tot ce posteaza cei 4000+ de oameni dintre cei care imi sunt prieteni? Plus: ai „add to interest lists” si mai nou filtrele de interese. And so on. Nu zic ca e perfect sistemul dar cred ca o solutie mai buna decat algoritmul actual, in optimizare continua, e destul de greu de „desenat”.

  5. Orlando spune:

    Dragos, nu era neaparat o critica la adresa fb, era o constatare, ne-am dat seama ca trebuie sa ai relevanta si dialog dar stii cum e, mai greu sa scapi de automatisme dupa ce te-ai obisnuit cu ele. O parte din produsele noastre deja s-au adaptat, celelalte trebuie sa invete si sa o faca.

  6. Silviu spune:

    Ma bucur de lansarea prosport, dar pana acum m.prosport.ro se comporta foarte ciudat, apar stirile / nu apar, merge linkul / nu merge, paginare lipsa.. etc. Poate o lansare testata inainte era mai indicata.
    Iar mini.prosport.ro e varza tot ;)

Lasa un comentariu