Telecom, piata, media

Acum, ce se întâmpl? în România? A? vorbi de canalele proprii sau exclusive ?i a? vorbi de over-the-top. Eu cred c? povestea asta cu canalele proprii sau exclusive trebuie luat? în serios. Trebuie s? existe un business case care s? justifice acele costuri. Nu po?i s? omori pia?a, de dragul de a deveni lider, sperând c? o s?-?i recuperezi investi?iile, dac? le vei recupera vreodat?. Romtelecom a hot?rât s? intre în jocul ?sta cu canalele proprii sau exclusive pentru a crea diferen?iatori, dar facem acest lucru doar pe baza unui business case serios. P?rerea mea este c? lucrurile se vor mai tempera din punct de vedere investi?ional, în aceast? zon?. Adic? operatorii telecom nu pot investi sume uria?e în canale proprii, încercând s? se bat? cu grupurile mari media. Pentru c? asta nu se va termina prin a muta, s? zicem, veniturile PRO TV ?i Antena 1 la Romtelecom sau la RCS. Nici vorb?. Cel mult asta va duce la a distruge pia?a, calitatea con?inutului, a reduce veniturile care pot fi generate ?i în final a împ?r?i “dou? paie la cinci catâri”, ca s? zic a?a.

E ceea ce se întâmpl? cu publicitatea, la ora actual?. Cheltuielile pe online cresc, probabil c? o s? fie 35 de milioane anul ?sta, dar nu e vorba de faptul c? noi am avut dou? site-uri concurente ?i împ?r?im 35 de milioane în loc de 20, ci intr? cineva care face campanii pe Facebook, un business de mobile ?i a?a mai departe. ?i atunci se fragmenteaz?.

Ovidiu Ghiman, Director Executiv Strategie ?i Comercial Reziden?ial la Romtelecom pentru The Industry

Lasa un comentariu