next la „Publicitatea, a treia putere in stat”

A inceput de la Eliza care a pornit de la o stire IqAds cum ca publicitatea e pe locul trei in topul increderii romanilor, dupa biserica si armata.

Razvan Varabiescu, candva posesor de blog, acum Director General Aegis Media Central Services, a preluat-o si apoi mi-a dat-o mie la rumegat. Iar eu zic asa, peste 50 de ani, cand ziarele vor putea fi gasite doar in muzee, iar tv-ul va fi online (doar ce am am inchis fereastra browserului unde am vazut, la o calitate excelenta, finalul de meci Franta – Africa de Sud), asadar, peste 50 de ani publicitatea va fi un mediu la fel de credibil ca armata si/sau biserica (nu stiu pe care din ele sa pariez).

Astazi poate fi o putere, a treia sau a noua, nu stiu, e discutabil, iar eu nu ma pot pronunta asupra unei intregi industrii tinand cont ca activez doar in online. Poate fi o putere daca ne uitam ca publicitatea (de orice fel) l-a facut pe Basescu presedinte? (sincer, nici nu stiu unde sa-l incadrez, la executiv, adica a doua putere sau la legislativ, adica prima putere in stat :)). Poate fi o putere daca ne uitam ca doi bloggeri sunt in Africa de Sud, trimisi de o companie, de unde trimit comentarii/impresii (apropo de povestile de care vorbea Eliza) de la un eveniment sportiv care se desfasoara o data la patru ani, iar in tara sunt, poate, cateva sute de mii de alti useri care ii vad pe prima pagina din Prosport.ro? Poate fi o putere daca ne uitam ca presa, a patra putere in stat, traiesti acum, aproape exclusiv, numai din publicitate? Habar nu am insa daca aveti opinii pe subiect abia astept sa le aud.

Pot doar sa fiu de acord cu Eliza cand spune:

Daca toate lucrurile astea sunt macar pe jumatate adevarate, plecand de la concluziile studiului si pana la opiniile mele, faptul ca publicitatea e a treia institutie in care romanii au incredere e mai putin important decat consecinta sa: avem o imensa responsabilitate fata de oameni. Nu doar noi, publicitarii, ci si clientii nostri.

O pasez si eu mai departe catre Dragos Novac, Dragos Stanca si Vivi

4 Comentarii
  1. Trebuie sa tinem cont si de faptul ca in ultimii ani factorul psihologic din campaniile publicitare a ajuns la niste cote destul de inalte. Ramane de vazut in ce masura oamenii vor sesiza acest aspect. Eu ma astept la o evolutie descendenta a increderii oamenilor in publicitate. Pana la urma, gradul de adaptabilitate, educatia si nivelul de trai va hotari intr-un sens sau altul. Ca de exemplu in perioada asta cu criza – oamenii au inceput sa priveasca reclamele cu reticienta, au inceput sa citeasca textul de la steluta(*), sa gandeasca de 2 ori si sa se uite in buzunar de 3 ori inainte de a urma „calea reclamei”.

  2. daniel spune:

    Nu stiu de ce se mai afla religia pe primul loc …. din moment ce bisericile sunt goale, oamenii au tendinta sa nu mai creada in Dumnezeu …. bisericile se vand si se transforma in magazine, etc
    cred ca biserica si armata … au mostenit pozitiile lor pe pobium.
    poate vom vedea in viitor cum publicitatea mai castiga cate o pozitie.

  3. […] am citit textul lui Dan Tapalaga despre ziaristului – promo. Apoi, am aflat cat de bine este privita publicitatea de catre […]

  4. Blegoo spune:

    P?i… s? ne facem to?i publicitari, nu?
    Ne p?c?lim unii pe al?ii – ?i economia o s? dea în clocote.
    :)

Lasa un comentariu