3 declaratii si o constatare

Marius Pahomi, interaction business development manager – Mediaedge:CIA: “Trageti tare in trimestru doi, dupa aceea va fi mai rau

Dragos Stanca – GM F5 – Realitatea Catavencu: “la 1 iunie 2010 vor mai exista pe piata romaneasca maxim 3 ziare (declarate generaliste, quality), editate de companii media

Catalin Tolontan – Redactor sef GSP: “Poate in acest moment internetul sa ia locul acestei stiri? Nu. Pentru ca, deocamdata, oricite dezbateri, replici si informatii ar curge pe net sau la tv, publicul considera ca e real, ca s-a intimplat abia atunci cind vede stirea tiparita pe prima pagina a unui ziar.

scadere de 66% la nivel de publicitate pentru ziarele romanesti comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Pareri?

10 Comentarii
  1. Nu sunt de acord cu Tolo. Ma asteptam sa zica de online cu confirmare pe tv, nu online si tv cu print.

    Oricum a zis-o, nu se aplica!

  2. parvan says:

    Marius zice bine dar nu da si directia de “tras” 🙂
    Dragos accepta un fenomen si-l dramatizeaza putin pentru blog :).
    Tolo se bazeaza pe perceptia actuala ca brandurile “de presa” sunt mai credibile decat cele “online” si “tv”, e de discutat daca asa e acum si asa va fi in viitor
    66% … depinde de variatia de cost luata in calcul …. dar cifrele-s pe acolo.

  3. Si care o sa fie cele trei ziare generaliste care vor ramane ?

    Ziarul Gandul o sa fie numai pe online pana atunci ?

    Eu cred ca mai este loc pentru o scadere !

    Companiile care isi fac publicitate , o sa constate la sfarsitul trimestrului doi , ca au cam risipit banii de pomana , pentru ca de abia din mai-iunie o sa fie resimtite efectele crizei in Romania .

  4. gigi says:

    “Pareri?”
    Sa punem naibii mana la treaba sa cream economii functionale bine planificate si stat de drept puternic. Dar asta e cu bataie lunga :)))

  5. Am citit interviul cu Marius si am reflectat serios la ce a spus, pentru ca este intr-o postura care ii permita sa panorameze bine mediul economic – in speta cel on-line. Totusi, ma gandesc ca, pe langa criza, exista si un ciclu economic verificat: e firesc ca T3 sa aduca o scadere dramatica, doar asta se intampla vara cand lumea pleaca in vacanta – probabil ca acum mai mult in RO sa mai stranga cureaua, dar oricum vor exista concediile. Insa in T4, cu gandul la Craciun si dupa seceta traita in T3, nu o sa fie o perioada de crestere? – atat in bugetele pentru advertising, cat si crestere de consum.

  6. radu says:

    Eu nu inteleg de ce “profesionistii online” bat apa in piua ca trebuie sa moara neaparat unii pentru ca a aparut internetul. 🙂 A murit print-ul cand a aparaut radioul? Nu! Au murit radioul si print-ul cand a aparut televiziunea? Nu! A murit telefonia fixa cand a aparut cea mobila? Nu! Au murit telefonia mobila si cea fixa pentru ca au aparut VoIP-ul? Nu! A murit posta pentru ca a aprut e-mail-ul? Nu!

    Singurul lucru care s-a intamplat a fost o reorentare si o target-are mai precisa a publicului tinta: divertismentul la TV, muzica la radio, analizele si stirile in print, telefonia fixa la birou (si acasa), telefonia mobila oriunde ( 🙂 ), VoIP pentru conversatiile cu prietenii/partenerii din afara etc etc.

    Parerea mea e ca cei care tot trambiteaza moartea print-ului fie incearca sa-si laude propriul copil (aka internetul) fie au o viziune destul de ingusta si ar fi cazul sa mai citeasca niste carti scrise de americani pentru ca acolo se da ora exacta in lume, nicidecum pe la conferintele mioritice. 🙂

  7. asociere corecta a celor trei informatii: ecuatie cu trei termeni si cu o gramada de necunoscute 🙂
    lipseste termenul esential: care e disponibilitatea proprietarilor de media de-a acoperi pierderile. ca la noi, unde s-a dus mia o sa mearga si suta 🙂
    Fara inchideri spectaculoase: ADV, AVZ, JN, Rl – raman pe print. E optiunea lui Vantu daca pastreaza CTD pe print – ziarul ala nu are chiar toate sansele pierdute. Raman Ziua (cu tiraj mai mare decat Cotidianul!) si Gardianul. Unde-i gaura din cer?
    Exlusiv-online-ul nu e acum o optiune decat tot pentru cei care-si asuma pierderi: pana la algoritmul celor de la Hotnews, mai are toata lumea cale lunga de strabatut. Chiar: voi de ce nu va faceti un “hotnews”? 🙂

  8. […] pentru ca raspunsurile sunt prea lungi pentru a se concretiza in comentarii si pareri de raspuns la articolul postat, am sa incerc sa sintetizez: 1 – fals! 2- fals! 3 – fals. Iar la constatare … 66% era […]

  9. George says:

    Dragos Stanca abereaza in ultimul hal. As face un pariu cu el, dar probabil e un mare prevezator, un Hancu al mass-mediei

  10. George says:

    Dumnezeule, am citit comentariile articolului de pe blogul lui D.S. si am realizat ca unii oameni consuma oxigen degeaba. Cum sa spui ca “lucrurile ar sta mai bine daca online-ul nu s-ar face din copy/paste a materialelor de print”, iar apoi maestrul de la Catavencu sa spuna ca e un comentariu pertinent?

Lasa un comentariu